Ik wil eigenlijk gewoon een allround objectief. Geen wissels en geen gesjouw met meerdere lenezen. En inderdaad fotografie zal nooit mijn hobby worden maar ik wil wat meer mogelijkheden dat een compact camera
Nu heb inmiddels meerdere fotozaken gesproken over deze camera en objectieven.
Enkele adviseerde mij een allround objectief maar dan zonder stabilisatie.....is dat verstandig....onder het motto kost 200 euro meer en vroeger deden ze het toch ook zonder!!!!
Lijkt mij geen verstandige keus maar misschien heb ik het verkeerd.
D3100 welk merk objectief?
Re: Re: D3100 welk merk objectief?
Wellicht is een Olympus Pen een verstandige keuze. Kleine verwisselbare lenzen. Erg goede prestaties.Stitch schreef:Ik wil eigenlijk gewoon een allround objectief. Geen wissels en geen gesjouw met meerdere lenezen. En inderdaad fotografie zal nooit mijn hobby worden maar ik wil wat meer mogelijkheden dat een compact camera
Nu heb inmiddels meerdere fotozaken gesproken over deze camera en objectieven.
Enkele adviseerde mij een allround objectief maar dan zonder stabilisatie.....is dat verstandig....onder het motto kost 200 euro meer en vroeger deden ze het toch ook zonder!!!!
Lijkt mij geen verstandige keus maar misschien heb ik het verkeerd.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D3100 welk merk objectief?
Dat je iets niet moet kopen omdat ze het "vroeger ook zonder deden" is natuurlijk klink-klare onzin. We zeggen toch ook niet, koop maar geen auto, want vroeger deden we het met paard en wagen. De wereld ontwikkeld zich nu eenmaal en daar moet je gewoon van profiteren. VR is gewoon een geweldige uitvinding en de een zal er meer baad bij hebben dan een ander. Ik zelf ben erg klein en kortademig, dus, misschien een rare woordspeling, voor mij is het een verademing. Maar het kan best zo zijn dat iemand die 2.12 is en de camera goed stil kan houden de meerprijs liever in zijn zak steekt. Moraal : een persoonlijke keuze dus.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.