Equis er zijn al verschillende reacties geweest, hij bedoeld niet de geelkleur van de foto zelf, maar hij bedoeld als je je foto's upload naar de HEMA geeft de site aan of de foto geschikt is voor die afmetingen in afdruk dus stel je stuurt een 1 mp foto en klikt aan 30x40 dan geeft die site een rode balk, maar stuur je een 6 mp foto en klik je 10x15 cm aan dan geeft ie groen aan.Equis25 schreef:Arjan,arjan schreef:hallo
zijn er hier meer mensen met een d50 ik heb er pas een en ik wil graag weten hoe hij bevalt bij anderen
ik heb een klein vraagje ik heb hem op midden fijn staan maar als ik dan een foto naar de hema stuur krijg ik dat hij geel wordt dat betekend dat hij goed is.maar waarom niet groen ik begrijp dat niet want het is een spiegelreflex en best duur en 6.1 megapxel doe ik dan iets verkeerd ik hoop dat iemand raad weet
bedankt
Eerst, ik heb niet de D50, maar het probleem heeft waarschijnlijk met de keuze van "colorspace" te maken: sRGB vs Adobe98 etc. Wanneer je niet zelf afdrukt, maar het laat doen, moet je vragen welke "colorspace" hun afdruk machine gebruikt. Wanneer je het web gbruikt heeft sRGB de voorkeur.
Groen: kwaliteit uitstekend
Geel: kwaliteit goed/ matig
Rood: kwaliteit slecht.
Maar nogmaals, ik ken helemaal niemand die op minder dan 6 mp schiet met een kwaliteit fijn, waarom zou je je cam op midden zetten, gewoon altijd op large fine en indien gewenst zelfs op RAW.