djunclesam schreef:Door de rest van de ruimte donker te houden kwamen de lasers mooi uit.
Dat zal best inderdaad, maar in de sfeer op die wijze neergezet komt er IMO niets terug van wat je in een ziekenhuis als "patiënt" daar met een behandeling van doen hebt. Het geeft mij geen enkele "ziekenhuis" referentie.
Door de duistere omgeving en geheimzinnige lichtbenadering kan het net zo goed een gevangen genomen persoon zijn die wordt geëxecuteerd in een of andere sciencefiction film. Het kruis geeft aan waar de persoon doorboort wordt.
Wordt nog verder versterkt door een wit kader en extra zwarte "rouw"rand om de foto heen. Het komt mij allemaal erg afschrikwekkend over.
Je geeft zelf aan dat je niet weet welk sfeertje je eigenlijk neer wilde zetten, maar dat lijkt me juist essentieel om dat wel te weten.
Als het de bedoeling is om een behandeling tegen kanker vast te leggen, probeer dan een benadering die de associatie direct bij een ziekenhuis en patiënt legt. Meer zichtbare omgeving, hoe schaars ook verlicht, het moet herkenbaar zijn. Patiënt in een groene of witte ziekenhuis outfit gestoken zoals bij operaties. Hoofd eventueel met een groen bijpassend ziekenhuis hoofddeksel bedekt. Algemene verlichting zodanig zacht dat geen zware schaduwen in een groot contrast langs het gezicht loopt. Het plaatje moet beslist niet afschrikwekkend eruitzien. Het zou een sfeer moeten uitademen dat het niet erg is een behandeling te ondergaan.
Als het de bedoeling is een of andere luguber sciencefiction achtig plaatje neer te zetten wat niets te maken heeft met hetgeen je vertelt wat het allemaal is, ben je daarin beter geslaagd. Alleen dan nog een meer bange verkrampte gezichtsuitdrukking, en het plaatje is compleet.