Beekse Bergen - Resusaapjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Beekse Bergen - Resusaapjes

Bericht door Patrick » vr dec 31 2010 2:37 am

Dankzij ons forumlid Blacksheep ben ik gisteren naar dierenpark de Beekse Bergen geweest. Niet echt een periode in het jaar dat ik normaal gesproken in dierenparken loop, maar de kaartjes waren slechts in 2010 geldig, en eerder kwam het er niet van.

Het positieve was dat we een heerlijke dag hebben gehad, waarbij het weer enorm meehielp; de hele dag zon! Wel jammer dat veel dieren in deze tijd van het jaar binnen zitten, waardoor je toch wel veel mist wat je normaal wel te zijn krijgt. Dus zeker nog eens terug. Wat een verschil met Artis!

Fotografisch gezien was het lastig door het toch wat beperkte dierenaanbod in een witte en verder vrij monochrome omgeving. Een paar leuke foto's levert het natuurlijk wel op. Hier een stelletje van wat resusaapjes, die heerlijk binnen achter het glas in de zon bezig waren. De aaibaarheidfactor van deze beestjes is natuurlijk enorm, en ook fotografisch gezien zijn ze een heerlijk onderwerp. Heel speels en als je even de tijd neemt kan het niet anders of je komt met leuke plaatjes terug.

Hier zijn de in mijn ogen drie beste van deze aapjes.

1. Mijn favoriet. Ik denk dat ik daar een printje van in de hal ga hangen.
Afbeelding

2.Ook leuk natuurlijk.
Afbeelding

3. Beetje vreemde uitsnede, maar te leuk om niet mee te nemen.
Afbeelding

Achteraf gezien had ik hier eigenlijk nog even langer de tijd moeten nemen. Maar ik ben al heel tevreden met dit trio, zeker omdat ik buiten stond en zei achter glas zaten.

Alle soorten commentaar welkom, ook die je normaal in foto beoordelingen zou verwachten.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Beekse Bergen - Resusaapjes

Bericht door ATOR » vr dec 31 2010 5:52 am

Foto 1 is geweldig, een sterke compositie en prachtig poses van je modellen :lol: Mooi dat echt alle elementen bijdragen aan het geheel. Het touw achterin komt mooi samen met de staarten en zonder het plankje links zou de aandacht met de blik van de aapjes de foto uitgaan. Klasse!

Daniël

Bericht door Daniël » vr dec 31 2010 9:26 am

1e is de beste.
Daarna 3.

Maar let wel even op je geel zweem.
Die is flink aanwezig hierin.

Even de vrijheid genomen om hem te bewerken in NX2.
Kleur bij blauw op 29 gezet.
origineel:
Afbeelding
Bewerkt:
Afbeelding
Als voorbeeld hè

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 31 2010 10:52 am

Dank je Daniël.

Bedenk wel dat dit gemaakt is in een ondergaande zon. Alles was geel, dus ook dit tafereel. Witbalansen zijn niet altijd hetzelfde in de wereld, wat het ook zo moeilijk maakt. Althans, ik heb er vaak moeite mee.

Wellicht dat ik ook jouw kant opgewerkt zou hebben als ik er niet zelf geweest was. Misschien moet ik dat sowieso doen omdat natuurlijk niemand er verder bij geweest is. :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daniël

Bericht door Daniël » vr dec 31 2010 12:00 pm

ahh, ondergaande zon. Ja dan kan je WB'en tot je een ons weegt :wink2:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 31 2010 12:17 pm

Daniël schreef:ahh, ondergaande zon. Ja dan kan je WB'en tot je een ons weegt :wink2:
Maar jouw versie is wellicht toch beter. Ik ga er zeker naar kijken voordat ik 'm laat printen... :mryellow:

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » vr dec 31 2010 3:18 pm

Voor mij is de 'geel zweem' zeker een plus. Het verbindt de aapjes meer met de achtergrond.

Ik had er gisteren zelf ook wat aan zitten photoshoppen om met een mask de apen wat meer los te maken van de achtergrond (achtergrond donkerder, andere kleurbalans, blurren) maar kwam er achter dat de achtergrond zoals hij is een mooi geheel vormt in toon en kleur met de apen. (Ik probeer vaak alles om erachter te komen dat het goed is zoals het is :mryellow: )

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 31 2010 5:22 pm

@Ator: dat vrijmaken heb ik al een beetje gedaan. Met Capture NX is het niet meer dan een paar goed geplaatste U-Points. ;-)

Dank voor jullie reacties tot nu toe!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”