Baby fotograferen welke lens?
Baby fotograferen welke lens?
Vandaag of morgen worden we opa en oma .... Natuurlijk gaan we plaatjes maken maar omdat we nog niet veel ervaring hebben met de D80 kunnen we wel wat tips gebruiken. We hebben 2 lenzen: de 18-70 en de 50 (1.
, samen met de Sb600. Welke lens bv is het handigst om te gebruiken? Dank voor je antwoord.

- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Met de 1.8 kun je fraaie foto's maken maar de 18-70 is wat handiger met de zoom.
Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed kunt flitsen. Vrijwel alle foto's die je gaat maken zullen met flits zijn de komende weken. Oefen veel met de flitser (zorg voor reserve batterijen) en gebruik evt. een bounce kapje. Die kosten een tientje of wat maar geven een mooi egaal licht.
En niet rechtstreeks die SB-600 flitskop vol op de baby richten
Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed kunt flitsen. Vrijwel alle foto's die je gaat maken zullen met flits zijn de komende weken. Oefen veel met de flitser (zorg voor reserve batterijen) en gebruik evt. een bounce kapje. Die kosten een tientje of wat maar geven een mooi egaal licht.
En niet rechtstreeks die SB-600 flitskop vol op de baby richten

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Begrijp ik niet Gerrit. De 50 is lichtsterker en vervormd minder. Zeker bij close up portretten zul dat toch gaan zien ?GdP schreef:Ik zou daar een 35mm f/2D AF Nikkor voor nemen. En dit dan samen met een reflectiescherm.
Gerrit
Ik zou voor de 50 gaan.
Hier staan veel babyfoto's. Niet allemaal goed maar er zijn hele mooie bij. Misschien goed voor de inspiratie.
http://www.betterphoto.com/gallery/dyno ... ID=&camID=
groet,
Rik