Baby fotograferen welke lens?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Matthijs

Baby fotograferen welke lens?

Bericht door Matthijs » do mei 31 2007 9:20 am

Vandaag of morgen worden we opa en oma .... Natuurlijk gaan we plaatjes maken maar omdat we nog niet veel ervaring hebben met de D80 kunnen we wel wat tips gebruiken. We hebben 2 lenzen: de 18-70 en de 50 (1.8), samen met de Sb600. Welke lens bv is het handigst om te gebruiken? Dank voor je antwoord.

Matthijs

Bericht door Matthijs » do mei 31 2007 9:24 am

Sorry achter 50 hoort te staan 1.8

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do mei 31 2007 9:26 am

Met de 1.8 kun je fraaie foto's maken maar de 18-70 is wat handiger met de zoom.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed kunt flitsen. Vrijwel alle foto's die je gaat maken zullen met flits zijn de komende weken. Oefen veel met de flitser (zorg voor reserve batterijen) en gebruik evt. een bounce kapje. Die kosten een tientje of wat maar geven een mooi egaal licht.

En niet rechtstreeks die SB-600 flitskop vol op de baby richten :shock:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mei 31 2007 9:37 am

Ik zou voor de 50mm kiezen omdat die baby toch niet wegloopt en je hebt gelijk 'n lichtsterke mogelijkheid zodat je juist veel met natuurlijk licht kunt werken en flitslicht zoveel mogelijk kunt vermijden.

PS: er staat 'n editknop in je post, zodat je in je reply zelf kunt editten ipv er onder ;)

GdP

Bericht door GdP » do mei 31 2007 11:36 am

Ik zou daar een 35mm f/2D AF Nikkor voor nemen. En dit dan samen met een reflectiescherm.

Gerrit

rik6230

Bericht door rik6230 » do mei 31 2007 12:09 pm

GdP schreef:Ik zou daar een 35mm f/2D AF Nikkor voor nemen. En dit dan samen met een reflectiescherm.

Gerrit
Begrijp ik niet Gerrit. De 50 is lichtsterker en vervormd minder. Zeker bij close up portretten zul dat toch gaan zien ?
Ik zou voor de 50 gaan.

Hier staan veel babyfoto's. Niet allemaal goed maar er zijn hele mooie bij. Misschien goed voor de inspiratie.

http://www.betterphoto.com/gallery/dyno ... ID=&camID=

groet,
Rik

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”