Winterbeelden Reeuwijk/HI Ambacht

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ikke3310

Winterbeelden Reeuwijk/HI Ambacht

Bericht door ikke3310 » za dec 25 2010 11:23 pm

Hallo allemaal,

Afgelopen dagen weer een aantal keer op pad geweest. Heel veel foto's gemaakt, hier drie beelden waar ik graag jullie oordeel over hoor!

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding

Alvast bedankt!

Oldtimer

Re: Winterbeelden Reeuwijk/HI Ambacht

Bericht door Oldtimer » wo jan 05 2011 2:30 pm

Ik vind het mooie winterpics. Wat rietstengels op de voorgrond en bevroren water dat doet het altijd wel.
Vraagje: Waar in H.I.Ambacht zijn de pics gemaakt? Bij het Waaltje? Ik woon zelf in H.I.Ambacht .
Mvg,

JeroenR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door JeroenR » wo jan 05 2011 3:41 pm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet zo mooi vind. De afgelopen weken zie je hier natuurlijk veel winterse plaatjes voorbij komen en ik mis bij jouw foto's creativiteit. Wat mij direct opviel is dat je de horizon op alle drie de foto's in het midden hebt gezet. Probeer die eens op 2/3e van het beeld (gulden snede) te houden waardoor er meer diepte in de foto's komt en je een wat "spannender" beeld krijgt. Ik weet het, dit hoeft niet altijd en bij foto2 is dit ook niet echt goed mogelijk maar in de meeste gevallen werkt dit beter.

De foto's komen bij mij nu over als zijnde kiekjes. Probeer eens om een laag standpunt te nemen. Ga bijvoorbeeld eens liggen in de sneeuw! :wink2:

Dan toch nog even wat commentaar per foto:
1) Je hebt te maken met grauwe lucht. Dit wil je eigenlijk zo min mogelijk hebben. Nu bestaat de helft van je foto uit deze grauwe lucht. Door de horizon hoger te plaatsen krijg je minder lucht in beeld en waarschijnlijk de hele rietkraag. Bovendien had ik even gewacht totdat de grote groep ganzen in beeld was. Probeer ook nog wat aan je belichting te doen (kan ook softwarematig). De sneeuw is grijs namelijk.
2) Op zich de beste foto die erbij zit. Door het tegenlicht ook de moeilijkste van de drie. ik was persoonlijk wat stappen naar rechts gegaan m wat meer van het ijs te zien en die twee torens weg te krijgen.
3) Voor mij iets teveel rietkraag. Ik had graag meer van het ijs willen zien. Let ook op de vignetten in de hoeken.

Ik hoop dat ik niet te steng ben en dat je wat kunt met mijn punten. Ik hoop graag wat meer foto's van je te zien!
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo jan 05 2011 5:06 pm

Ik kan me vinden in de reactie van Jeroen ben het daar mee eens,zeker wat de horizonten betreft.Mijn mening is als je een onderwerp zoals de rietkraag op de voorgrond van #3 ziet dan zag ik graag de hele rietstengels/pluimen,daarbij zijn de platen niet scherp je moet de aderen van de rietstengels haarscherp kunnen zien.Jammer dat er geen exif gegevens zijn,ik denk dat er een te lange sluitertijd is gebruikt waardoor bewegings onscherpte is ontstaan? :mrgreen:

Off topic;@Oldtimer,als ik het goed heb is #1 bij de waal aan het bruggetje te zien.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

ikke3310

Bericht door ikke3310 » do jan 06 2011 4:45 pm

@ Oldtimer : De eerste foto is gemaakt in Reeuwijk. De andere foto's zijn gemaakt in de Volgerlanden. Daar ga ik meestal wandelen met mijn hond, woon zelf in Dord.

@ JeroenR : Bedankt voor je commentaar. Ik heb liever het commentaar wat jij geeft als dat je zegt dat je het mooie foto's vind:P En ik kan het wel hebben hoor. Ik ben het eigenlijk nog met je eens ook. Ik vind het heel lastig om 2/3 aan te houden, maar probeer er wel rekening mee te houden.
Ik heb afgelopen week ook nog foto's gemaakt in de Biesbosch, zal ze vanavond uitzoeken en de 3 die ik het mooiste vind erop zetten.
Heb je nog tips voor tegenlichtfoto's? Om ze te maken bedoel ik. Ik vond de twee torens juist wel mooi erbij staan, daarom heb ik ze erbij genomen. Maar ja, dat is een mening.
Wat bedoel je met vignetten op foto 3? Dat zegt mij even heel erg weinig eerlijk gezegd.
Ik verwacht natuurlijk binnenkort een reactie van je op mijn nieuw te plaatsen foto's.

@ Germay : Ik kan me ook vinden in JeroenR zijn commentaar. F/13, 1/125s, ISO160. Wilde je dat weten? Ik weet niet hoe ik exif gegevens van de foto's bij moet voegen... Als jij daar nog een handig programma voor hebt dan hoor ik dat graag van je.
En je hebt mis geraden. Zie commentaar bij @ Oldtimer.

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » do jan 06 2011 4:56 pm

Moet je nagaan....woon op een steenworp van de locatie van jouw foto's in de volgerlanden,maar door het veranderde (sneeuw)landschap keek ik er overheen. :lol: :roll: :wink:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door ErikB » vr jan 07 2011 11:24 am

Je zou in plaats van F13 ook op F8 kunnen gaan zitten denk ik. Je ISO kan ook nog wat omhoog en met beiden maak je mooi wat winst in je sluitertijd en hopelijk wordt die dan snel genoeg om het riet scherp te krijgen. (heb nu geen zin om uit te rekenen wat je dan voor sluiter krijgt en de scherpte is ook afhankelijk van de wind).

Voor de rest is alles al gezegd. Ik ben benieuwd naar je volgende foto's!

ikke3310

Bericht door ikke3310 » vr jan 07 2011 11:33 am

Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik ga dat zeker proberen! Ik ga er nu nog wat andere foto's opzetten. Vind ze zelf qua kleuren niet geweldig maar het gaat meer even om de 2/3 gulden uitsnede of dat op die foto's meer klopt. Dat vind ik nog lastig namelijk!

Gr.
Kees

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » vr jan 07 2011 1:34 pm

Germay schreef:Moet je nagaan....woon op een steenworp van de locatie van jouw foto's in de volgerlanden,maar door het veranderde (sneeuw)landschap keek ik er overheen. :lol: :roll: :wink:
Ik kan mij er niets bij voorstellen waar dit in de Volgerlanden zou moeten zijn. Zelf heb ik wat pics gemaakt in het Burg. Baxpark en er zouden ook mooie pics gemaakt kunnen worden in dat stukje natuurgebied Sandelingen-Ambacht waar nogal wat water aanwezig is en riet. Maar in de Volgerlanden :?: Ik zie daar alleen maar woningen, straten en hier en daar wat sloten.
Mvg, Oldtimer Bob

ikke3310

Bericht door ikke3310 » vr jan 07 2011 5:54 pm

Mijn excuses, het is inderdaad Sandelingen! Sorry.

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » za jan 08 2011 1:18 pm

ikke3310 schreef:Mijn excuses, het is inderdaad Sandelingen! Sorry.
OK, het is me nu duidelijk!
Mvg,

Oldtimer

Bericht door Oldtimer » za jan 08 2011 1:26 pm

Germay schreef:Ik kan me vinden in de reactie van Jeroen ben het daar mee eens,zeker wat de horizonten betreft.Mijn mening is als je een onderwerp zoals de rietkraag op de voorgrond van #3 ziet dan zag ik graag de hele rietstengels/pluimen,daarbij zijn de platen niet scherp je moet de aderen van de rietstengels haarscherp kunnen zien.Jammer dat er geen exif gegevens zijn,ik denk dat er een te lange sluitertijd is gebruikt waardoor bewegings onscherpte is ontstaan? :mrgreen:

Off topic;@Oldtimer,als ik het goed heb is #1 bij de waal aan het bruggetje te zien.
Nou, we weten inmiddels dat het ene bruggetje het andere niet is. :) Verder waren die 2 pics niet in de Volgerlanden gemaakt maar in Sandelingen Ambacht. Ik fiets daar vaak en je ziet er redelijk veel water en rietkragen.
Mvg, Oldtimer Bob

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”