D300s of D7000
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D300s of D7000
Blijven we wel on-topic? Lijkt me spannend genoeg...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik heb de zelfde keuze gemaakt.Zico schreef:Na lang twijfelen, veel reviews gelezen, deze discussie te hebben gevolgd, heb ik uiteindelijk gekozen voor de d300s. De specs verschillen nauwelijks, hooguit op video. De keuze blijft een moeilijke. De doorslag gaf uiteindelijk de ergonomie van de camera: hij past beter in mijn hand, voelt beter aan. Je kunt maar ergens op kiezen.... Dank voor alle input.
Buiten de betere ergonomie zijn er nog wel een paarpuntjes te noemen waarop hij beter is.
Video opnemen kan ook met de D300s, maar als ik een DSLR met video mogelijkheden had willen hebben had ik een Canon moeten kopen.
Beste forumleden,
Ik worstel ook met deze vraag? Waar ga ik de camera voor gebruiken: primair voor macrofotografie. Het liefst zou ik dan een iso willen gebruiken tot maximaal 800 ivm ruis.
Enige aanbevelingen/argumenten voor welk type camera zou ik op prijs stellen. Ik ben dan van plan om de Nikon 105 macrolens gelijk aan te schaffen met de camera.
Ik worstel ook met deze vraag? Waar ga ik de camera voor gebruiken: primair voor macrofotografie. Het liefst zou ik dan een iso willen gebruiken tot maximaal 800 ivm ruis.
Enige aanbevelingen/argumenten voor welk type camera zou ik op prijs stellen. Ik ben dan van plan om de Nikon 105 macrolens gelijk aan te schaffen met de camera.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou er even een apart draadje voor starten.The Riddler schreef:Beste forumleden,
Het antwoord is trouwens simpel: D7000. Je hebt bij macrowerk geen snelle weerbestendige camera met veel knoppen nodig. De extra beeldkwaliteit en pixels zijn natuurlijk mooi meegenomen.