Nikon camera incl Nikon lenzen

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nikon camera incl Nikon lenzen

Bericht door ErikB » zo feb 13 2011 6:14 pm

Patrick schreef:Het scheelt een halve stop. Niet echt schokkend dus, maar in de schemering geeft dat je net een paar minuten minder. Overdag kost het je de kop niet.
Klopt. En als je wild wil fotograferen dan fotografeer je vaak tegen schemering. En dat is dus ook de reden van mijn post omdat ik uit ervaring weet hoe snel het licht minder kan worden 's avonds, zeker bij wildfotografie ;)

Krijn

Bericht door Krijn » ma feb 14 2011 9:17 pm

Vandaag bij fotozaak geweest voor offerte/prijsopgaaf. Verkoper gaf knipoog en gaf "advies" :wink2: om toch even te wachten met de d300s.
Medio maart zou er meer nieuws komen zei hij? Hij dacht een D400 maar wist het niet zeker. Tsja, ik denk dat ik dan toch even wacht met de camera voordat ik weet wat er op stapel staat.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma feb 14 2011 9:19 pm

Zoals al gezegd, het zal lang duren voordat de opvolger van een D300s op dezelfde prijs zit als de D300s nu.. De vraag is dus 1. wat wordt er aangekondigd, 2. wanneer is de verkoopstart, en 3. wil je je budget zo ver oprekken?

Ik denk dat je met je huidige budget beter af bent met een D300s aangezien een D400 of hoe ze 'em gaan noemen toch buiten je budget gaat vallen ;)

Krijn

Bericht door Krijn » ma feb 14 2011 9:25 pm

ErikB schreef:Zoals al gezegd, het zal lang duren voordat de opvolger van een D300s op dezelfde prijs zit als de D300s nu.. De vraag is dus 1. wat wordt er aangekondigd, 2. wanneer is de verkoopstart, en 3. wil je je budget zo ver oprekken?
Ik denk dat je met je huidige budget beter af bent met een D300s aangezien een D400 of hoe ze 'em gaan noemen toch buiten je budget gaat vallen ;)
Heb je natuurlijk gelijk in, maar wellicht dat nieuws, spec, prijzen, omtrent nieuwe camera nu wat sneller gaan lekken. Verkoper dacht echt een D400 omdat de D300s op "end of life" was gezet. Budget oprekken ga ik niet doen, maar ik kan dan wel meer een overwogen keuze/beslissing nemen. Ipv D300s, indien niet meer verkrijgbaar, dan evt D7000. Maar ik denk dat een D300s over een week of wat nog wel nieuw verkrijgbaar zal zijn. Lenzen staan vast, idem voor converter, dat wijzigt niet meer.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma feb 14 2011 9:29 pm

Krijn schreef:
ErikB schreef:Zoals al gezegd, het zal lang duren voordat de opvolger van een D300s op dezelfde prijs zit als de D300s nu.. De vraag is dus 1. wat wordt er aangekondigd, 2. wanneer is de verkoopstart, en 3. wil je je budget zo ver oprekken?
Heb je natuurlijk gelijk in, maar wellicht dat nieuws, spec, prijzen, omtrent nieuwe camera nu wat sneller gaan lekken. Verkoper dacht echt een D400 omdat de D300s op "end of life" was gezet. Budget oprekken ga ik niet doen, maar ik kan dan wel meer een overwogen keuze/beslissing nemen. Ipv D300s, indien niet meer verkrijgbaar, dan evt D7000. Maar ik denk dat een D300s over een week of wat nog wel nieuw verkrijgbaar zal zijn. Lenzen staan vast, idem voor converter, dat wijzigt niet meer.
Alleen zie ik niet in wat dat nieuws, die specs e.d. aan de D300s en de D7000 ook maar iets veranderen? ;) Als je budget niet opgerekt gaat worden, dan blijft de keuze nog steeds tussen de D300s en de D7000 ;)

Krijn

Bericht door Krijn » ma feb 14 2011 9:43 pm

ErikB schreef:
Krijn schreef:
Alleen zie ik niet in wat dat nieuws, die specs e.d. aan de D300s en de D7000 ook maar iets veranderen? ;) Als je budget niet opgerekt gaat worden, dan blijft de keuze nog steeds tussen de D300s en de D7000 ;)
Het enige waar ik wat mij betreft nog wat "rek" heb dat is de AFS 16-85. Wanneer wellicht over een maand meer bekend is dan kan ik evt de keuze maken tussen opoffering van deze lens. Over een jaar bijv is deze lens ook nog wel nieuw te verkrijgen. Mocht de "nieuwe" camera wat mij betreft te exorbitant hoog in prijs zijn, of de spec voor mij het prijsverschil niet rechtvaardigen, dan houd ik mij aan de eerst gemaakte keuze. Denk overigens dat verkopers wel meer weten maar niet veel mogen zeggen. "Oude" modellen moeten natuurlijk ook nog verkocht worden. Desnoods kan ik proberen om een deal te maken: bijv D300s even vasthouden.Ik geef toch een hoop geld uit. (voor mij dan)

Krijn

Bericht door Krijn » di feb 15 2011 7:55 pm

Na nachtje slapen zie je alles wat meer in perspectief :wink2:
Nog een keer de D300s in mijn handen genomen en definitief de keuze voor deze camera gemaakt. Ik vind de camera net wat groter dan de D7000; ergonomisch gezien ligt de camera veel beter in mijn handen, zeker met een grote, zware lens als de 300mm, D300s voelt ook degelijker aan.
Ik heb de camera dus gekocht incl. de 105 mm macro,de 300mm, en de TC 14. De Kirk bestel ik separaat bij Foto Konijn. De zoom zal ook op korte termijn wel binnenkomen.

De evt D400 zal toch buiten mijn budget vallen en ik denk dan nu: waarschijnlijk is dat toch een te dure camera voor mijn niveau. Laat ik eerst maar eens wat mooie foto's maken met de D300s. Ik heb nu een degelijke camera waar ik op iso 400-800 ruisvrij foto's mee kan maken icm een snelle en accurate AF.

Iedereen bedankt voor het meedenken/sturen van PB: ik heb er veel aan gehad! :D

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » di feb 15 2011 7:56 pm

Krijn schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken/sturen van PB: ik heb er veel aan gehad! :D
Graag gedaan :) Heel veel plezier met je nieuwe spullen en laat maar snel zien wat je ermee kan ;)

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Ronald-D » wo feb 16 2011 12:17 am

Gefeliciteerd met je aankopen krijn, en heel veel plezier ermee! :D
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 16 2011 12:25 am

Zelden mensen gezien die met zo'n veel voorkomende vraag zoveel antwoorden heeft weten te ontfutselen.

Veel plezier met die fantastische set! Jij bent nu de beperkende factor. Zorg dat je dat niet te lang blijft! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”