Fiets/loop maastunnel

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Steven

Fiets/loop maastunnel

Bericht door Steven » do feb 17 2011 12:11 pm

Als geboren en getogen Rotterdammer kwam ik dus na 43 jaar voor het eerst in de fiets en looptunnel onder de maas door. zo blijkt maar weer eens dat mijn nieuwe hobby fotografie mijn wereld doet verruimen. :wink2:

Afbeelding

Mas
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Fiets/loop maastunnel

Bericht door Mas » do feb 17 2011 1:27 pm

Erg mooi, die strakke lijnen die je blik naar ´binnen ´trekken. Ik twijfel wel een beetje of de foto waterpas is ..
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven

Bericht door Steven » do feb 17 2011 1:35 pm

Dankjewel voor je reactie.

Ivm waterpas had ik ook twijfels. Ik heb de foto op 16mm genomen dus de bovenste balk die heeft een lichte kromming, denk dat het daar door komt. Op een raster van Photoshop staat hij namelijk recht.

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » do feb 17 2011 1:49 pm

Mooi lijnenspel ...aandacht wordt de foto ingetrokken ..

alleen zou Ik hem gecropt hebben tot de rechte lijnen
dus die gehele "kromming" boven eraf laten hihi :wink:
maakt m.i. de foto sterker !!!
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » do feb 17 2011 4:29 pm

Fraai lijnenspel. Ik zou die kromming er niet afhalen. Misschien rechttrekken in ps. Maar echt storend is het niet. Zou wel rechts stukje afhalen zodat ook links/recht symetrisch wordt.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » do feb 17 2011 4:58 pm

Jasiu schreef:Mooi lijnenspel ...aandacht wordt de foto ingetrokken ..

Dit is ook mijn gedachte,een stukje croppen tot die kromme lijnen dan wordt je nog méér in de foto getrokken.Verder een prachtige plaat ook dankzij ZW/W.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » do feb 17 2011 5:26 pm

Germay schreef:
Jasiu schreef:Mooi lijnenspel ...aandacht wordt de foto ingetrokken ..

Dit is ook mijn gedachte,een stukje croppen tot die kromme lijnen dan wordt je nog méér in de foto getrokken.Verder een prachtige plaat ook dankzij ZW/W.
Bij mij juist niet, door de knik in de lampen duik je als ware de foto in.
(BTW is die kromming niet gewoon de welving die in het plafond zit?)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Steven

Bericht door Steven » do feb 17 2011 6:02 pm

Het zou heel goed mogelijk zijn dat er een lichte kromming in het plafond zat. Ik ga er maar vanuit dat het niet zo was.

Ik ben 5 maanden bezig met fotografie en heb met mijzelf afgesproken nooit te croppen tenzij het voor een avatar is of zo. Ik probeer dus altijd ter plekke de goede compositie te maken. Uiteraard is het nog heel veel vallen en opstaan nu ik zo kort pas bezig ben maar het is heel leuk om jullie reacties te lezen en ik ben best een beetje trots dat het al een beetje lukt.
Jullie aanwijzingen zijn van onschatbare waarde. Zo is het uiteraard zo dat als ik er nog een keer ben dat ik net even iets meer zoom zal geven. Helaas is een paar centimeter voorwaarts staan niet mogelijk.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » do feb 17 2011 7:13 pm

Mooie plaat!
Toen ik nog hardliep trainden we daar regelmatig: 's avonds staan meestal twee roltrappen stil. We moesten dan drie keer de stilstaande roltrap op en af, dan door de tunnel naar de andere kant en daar weer hetzelfde en terug. :( "Ik droom er nog wel eens van als ik zwaar getafeld heb" zou Wim Sonneveld zeggen.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Marc van den Oord
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marc van den Oord » do feb 17 2011 8:39 pm

prachtige plaat, jaja de tunnel......de roltrappen zijn zo steil dat je denkt voorover te vallen als je naar beneden gaat, met fiets.........als ik naar je foto kijk voel ik mij weer duizelig worden :mrgreen: dus het gevoel op deze roltrappen komt goed over!
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.

Steven

Bericht door Steven » do feb 17 2011 8:48 pm

Marc van den Oord schreef:prachtige plaat, jaja de tunnel......de roltrappen zijn zo steil dat je denkt voorover te vallen als je naar beneden gaat, met fiets.........als ik naar je foto kijk voel ik mij weer duizelig worden :mrgreen: dus het gevoel op deze roltrappen komt goed over!
Nou net wat je zegt. Je gaat zelf met je licjaam een beetje achterover hangen op weg naar beneden. Leuning zit ook laag en had heel de rit het gevoel voorover te duikelen. De houten treden, het gekletter van de band en vooral de muffe "oude" lucht maakt het wel heel bijzonder.

Marc van den Oord
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marc van den Oord » do feb 17 2011 9:29 pm

Als ik nog eens goed naar je plaat kijk dan is het genomen vanaf beneden naar boven. Durf je er ook 1 te maken vanaf boven naar beneden? Ik heb het nog niet geprobeerd :mrgreen:
Ach waar is die tijd gebleven, nu ziet het er "gelikt" uit.....30 jaar gelden was het een bladderig zooitje echt "urban".
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.

Steven

Bericht door Steven » do feb 17 2011 9:42 pm

Nou Marc ik kan je vertellen dat het er nog wel ruikt als 30 jaar geleden hehe.
Als de gelegenheid zich voordoet zal ik er 1 naar beneden maken. Met knikkende knieen dat dan weer wel.
Zal technisch ook een moeilijke foto worden denk. Geen daglicht beneden en dus een donker gat, ben benieuwd.

Judithh

Bericht door Judithh » do feb 17 2011 9:55 pm

Mooie plaat hoor! Maar dat had ik je al gezegt :wink2:

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » do feb 17 2011 10:20 pm

Mooi man!
Goed begin is het halve werk zou ik zeggen!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”