Studioset voor beginner

Discussies over flitsers
ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Studioset voor beginner

Bericht door ATOR » vr feb 11 2011 8:30 pm

Gideon schreef:In tegenstelling wat ATOR zegt, zou ik juist wel een lichtmeter kopen.
Zou je kunnen uitleggen waarom?

103720

Bericht door 103720 » vr feb 18 2011 12:04 am

Zoals beloofd zou ik nog even terug komen.

Het wordt deze:
http://www.fotoflits.nl/product_info.ph ... cts_id=994

of deze:
http://www.fotoflits.nl/product_info.ph ... cts_id=993

Het verschil is dat de goedkopere (50 Euro goedkoper) zowel een 200W alsook een 400W heeft terwijl de duurdere 2 x 200W heeft (toch raar omdat je zou verwachten dat meer vermogen ook duurder zou zijn). Maar daarbij komt dat de duurdere 2 softboxen heeft, en de goedkopere 2 reflectoren en 2 paraplu's.

Ik ga de set gebruiken voor portret/groepsfotografie in een ruimte zonder daglicht. Ik kan me voorstellen dat het makkelijker/beter is om zowel softboxen alsook paraplu's te hebben, maar wat kunnen de kenners hier aanraden? De set met de 2 verschillende lampen en de paraplu's of de set met dezelfde lampen en de softboxen?

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr feb 18 2011 5:25 am

Ga naar fotoflits.
Daar kunnen ze je ALLES vertellen over hun producten en combinaties.
Ze geven je perfect advies over jouw wensen en mogelijkheden !!!

Alles hebben ze opgesteld staan je kunt dus ook direct zien wat je koopt.
Absoluut een aanrader !@
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

103720

Bericht door 103720 » vr feb 18 2011 12:56 pm

Matthieu, absoluut geen slecht woord over Fotoflits want ik ben daar nog nooit geweest dus kan er ook niet over oordelen. Maar bij winkels heb ik altijd zoiets van ; 'ze vertellen je wat je wil horen zodat ze toch iets aan je kunnen verkopen'. Op zich is daar niets mis mee.

Maar de reden waarom ik het hier vraag is omdat hier mensen 'uit de praktijk' hun meningen kunnen geven. Een winkel zal niet snel iets negatiefs vertellen over spullen die ze in hun eigen assortiment hebben, terwijl gebruikers juist wel de eventuele tekortkomingen kunnen aangeven. Vandaar mijn vraag hier of mensen willen aangeven wat voor hun een reden zou kunnen zijn om voor een bepaalde set te kiezen.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » vr feb 18 2011 1:24 pm

Ik zou denk ik gaan voor de 2e set en er voor een paar tientjes 2 parapluutjes los bijkopen.

Ik heb zelf de 400 watt versie (met de softboxen) maar voor de kleine ruimte die ik heb, eigenlijk veel te veel vermogen.

Vandaar dat mijn keus nu zou zijn de 2e set en 2 losse pluutjes erbij. (ik heb ze van westcott)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr feb 18 2011 3:09 pm

103720 schreef: Maar bij winkels heb ik altijd zoiets van ; 'ze vertellen je wat je wil horen zodat ze toch iets aan je kunnen verkopen'. Op zich is daar niets mis mee.
Dat kan zo zijn. Maar deze dealer van elinchrom heeft er enkel baat bij om een tevreden klant achter te laten. Door zijn gedegen advies naar persoonlijke wensen laat hij in ieder geval een tevreden klant na. Ook de service en nazorg is uitstekend

103720 schreef:Maar de reden waarom ik het hier vraag is omdat hier mensen 'uit de praktijk' hun meningen kunnen geven. Een winkel zal niet snel iets negatiefs vertellen over spullen die ze in hun eigen assortiment hebben, terwijl gebruikers juist wel de eventuele tekortkomingen kunnen aangeven. Vandaar mijn vraag hier of mensen willen aangeven wat voor hun een reden zou kunnen zijn om voor een bepaalde set te kiezen.
Ik denk dat de persoonlijke ervaringen op een forum als dit erg gekleurd zijn.
Velen hebben maar ervaring met één model of type en kunnen derhalve onderling niet veel vergelijken.
Dus je krijgt weinig inzicht van de plussen en minnen.
Fotoflits daarentegen kent wel het hele arsortiment en kan ook de voor- maar zeker ook de nadelen kunnen
noemen in een specifieke situatie of wens....

Overigenskan het toch geen kwaad om van deze zaak je eens goed te laten informeren ?
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”