Avedon Thema

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Avedon Thema

Bericht door Arabia » vr feb 18 2011 2:27 am

Voor o.a. mijn vrije opdrachten aan de Foto Academie had ik een concept/thema uitgedacht in stijl van de "oude" Meester Avedon.
Omdat ik niet wilde dat het een gekopieerde versie van zijn stijl zou worden heb ik samen met fotografe Marije Weterings er de dimensie... Meel aan toegevoegd.
Na enkele mails en telefoontje's naar Meel fabrikanten, modellen en "helpers" zijn we onlangs in januari 2011 een grote leegstaande bedrijfshal ingedoken.

Nadat we 150 kilo normaal meel en tarwemeel hadden uitgelegd op de grond, de lampen hadden opgesteld en de modellen in de verf hadden zijn we gestart....

Mijn dank gaat uit naar:

Modellen Petra Smits (Miss Overijssel 2010) en Martine Boumen
Sylwia Lauk voor de visagie en styling (jurken)
Mario Poorthuis voor zijn assistentie en Marcel Brands voor de BTS (Behind The Scene's)
Natuurlijk mag ik Marije Weterings niet vergeten!

We hebben gebruikt gemaakt van Elinchrom lampen, 2 x Deep Octa's (BXRI 500Ws). Mijn grote Octa EL en 1 reflector waren aangesloten op de Quadra set van Elinchrom.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Achter de schermen
Afbeelding

Alle overige foto's en de BTS film staan op mijn website onder Projecten.

Iemand nog goede tips om juist niet het reguliere stof maar juist meel van mijn sensor te verwijderen :-)

Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Re: Avedon Thema

Bericht door Léon Obers » vr feb 18 2011 2:54 am

In twee woorden "schitterende foto's" !!!

Ik zou wel proberen van de eerste foto (en 2e foto rechts) de horizontale belijning in de achtergrond van de hal waar je werkt, die nog iets doorkomen, donkerder te maken dat ze niet opvallen (contrast iets versterken), of wegpoetsen (moeilijk i.v.m. de meelwolken die wel intact moeten blijven).
3e foto mag IMO iets sterker in contrast (en rechts iets minder krap aansnijden).
Vriendelijke groet, Léon Obers

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr feb 18 2011 5:43 am

Gaaf hoor, wat een creativiteit.
Leuk ook in de eerste foto het spookfiguur in het stof rechts van wat lijkt op een figuur wat over zijn linkerschouder achterom kijkt.
Wat Leon zegt is wel een punt, de strepen in de achtergrond leiden wel iets af.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » vr feb 18 2011 7:19 am

MOOI (en melig)!!
Goede foto's!

Heb ook eens een linkje opgeslagen van een fotograaf die zoiets doet, misschien leuk om daar een een kijkje te nemen ter (nog meer) inspiratie: Flickr-Von Wong
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » vr feb 18 2011 10:54 pm

Schitterende platen en die strepen storen mij niet zo.
Goed bedacht met meel. Ook mooi om behind de scenes te zien op je website.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

HeYokah
Forumlid
Forumlid

Bericht door HeYokah » vr feb 18 2011 11:00 pm

kunnen dan mooi platen zijn,. ik vind het ronduit schande om zo met voedsel om te gaan,.. maar ja das de mentaliteit van de doldraaimaatschappij :frown:

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » za feb 19 2011 9:01 am

Geweldig !

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za feb 19 2011 1:54 pm

Wow, wat een gave uitwerking van een thema. Chapeau maar ook met name voor je foto's. Heb BTS bekeken en dat moet wel een gave dag zijn geweest. Echt geweldige foto's van twee hele mooie vrouwen.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za feb 19 2011 4:11 pm

Prachtig, Lawrence, petje af!

Vind zowel idee als uitwerking erg mooi.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za feb 19 2011 5:40 pm

Subliem, heb er geen andere woorden voor.

Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Willem Focus » za feb 19 2011 5:51 pm

Ik heb er nog wel een ander woord voor:

CHAPEAU :oohh:

Groeten....Willem :wink2:
Laatst gewijzigd door Willem Focus op zo feb 20 2011 9:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za feb 19 2011 5:52 pm

Hallo Lawrence, we zien je jammer genoeg niet zo vaak hier, maar dit maakt het weer voor een paar maanden goed. Prachtig vooral foto 1 en 2. groet, peter

Arabia
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arabia » ma feb 21 2011 12:54 am

Dank voor jullie opmerkingen en comments.

Klopt geheel, ben de laatste tijd niet vaak aanwezig met nwe berichten maar ik lees en kom toch bijna dagelijks nog wel kijken hoor.
Dus peter.. Don't worry.

Helaas moest ik het bestuur mededelen dat mijn Capture NX Gevorderden van 5 maart aanstaande moest afzeggen / verplaatsen.
Naast fotografie en studie is er een allesbepalende factor die nog een grotere rol vervuld in mijn leven en dat is mijn gezin.
Vanwege een familaire noodzaak moest ik de workshop verplaatsen naar een andere (nog nader te noemen) datum.
HeYokah schreef:kunnen dan mooi platen zijn,. ik vind het ronduit schande om zo met voedsel om te gaan,.. maar ja das de mentaliteit van de doldraaimaatschappij :frown:
Wat ik wel vervelend vind is dat in een Beoordelings sectie van dit forum bovenstaande reactie uitlokte. Ik kan deze mevrouw heel goed volgen en snap haar bezorgdheid.
Maar als zij alleen maar deze opmerking geeft op een serie foto's zonder ook maar inhoudelijk op de serie in te gaan dan denk ik wel eens.... Bah...
Ze neemt de moeite om een vinger te wijzen naar een ander maar bezit wel een computer met daarbij behorend stroomverbruik waar zij dan ook maar al te graag gebruik van maakt.
In haar comment genoemde doldraaimaatschappij (Weet niet wat dat betekend maar ik denk dat ze doordraaimaatschappij bedoelde), maakt ze toch ook gebruik van materialen en stroom (haar computer ed.) om deze nietszeggende comment te plaatsen.
HeYokah schreef:I love de commentaren op een foto,..... het geeft zoveel inzichten als groengraafje waar je op kan letten bij nemen van een foto!!!!!
leuk een fot met die sterretjes,.... nu idd nog proberen,.. met behulp van de commentaren er de 'Swoeng' aan te geven,....... leukkk
Daarnaast schrijft ze op 24 januari bovenstaand. Ze ontvangt graag maar geeft weinig...
Vraag me af of zij ook foto's laat afdrukken.. Zonde van al die bomen die voor het gebruikte papier worden "dolgedraaid".
Ze bezit ook een camera en objectieven, zijn deze ook Ecologisch verantwoord ?

Wie is nu schuld aan de door genoemde "doldraaimaatschappij"? (lees doordraaimaatschappij) Zij net zo hard als ik. De pot verwijt de ketel.

Misschien is het daarom wel dat ik minder post... Weinig inhoud.. veel lucht.

Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma feb 21 2011 6:10 am

Lawrence, ik zou bijna willen zeggen tegen je "Je laat je daardoor toch niet weerhouden"
Maar besef dat ik om exact dezelfde reden ook geen foto's meer plaats, heb ook geen zin meer in dat geneuzel van sommige mensen.
Maakt overigens niet uit op welk forum je ook kijkt wat dat betreft want het is overal hetzelfde, zitten altijd wel een paar negatievelingen tussen.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » ma feb 21 2011 9:24 am

HeYokah schreef:kunnen dan mooi platen zijn,. ik vind het ronduit schande om zo met voedsel om te gaan,.. maar ja das de mentaliteit van de doldraaimaatschappij :frown:

Hier zakt me geheel de broek van af, wat een commentaar.

Lawrence ik sluit me bij Gino aan, laat je alsjeblieft niet weerhouden!!!

V.w.b. de cursus (ben ik heimelijk blij om, want kom dan net na weer een pittige rugoperatie terug uit het zkh.) je hebt volkomen gelijk! Gezin gaat altijd voor. Ben wel blij dat hij weer komt, want ik heb nu zelf bijna alles van Jason Odell doorgenomen en wil nu ong. weten of er nog meer uit te halen is. groet, peter

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”