Nieuwe website

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Jomar

Nieuwe website

Bericht door Jomar » di feb 22 2011 5:15 pm

Na eindeloos stoeien met het gratis programma NVU voor het bouwen voor websites, wat overigens best een makkelijk programma is om mee te beginnen,
was ik weer toe aan iets nieuws, een nieuwe layout, welke ik wat frisser wilde laten ogen.
Geen gedoe met flash, ik mag dan wel pas 28 zijn, maar dat heen en weer geschiet van allerlei foto's gaat me allemaal te snel, daar krijg ik jeuk van.
Met lood in de nette schoenen maar even dreamweaver gedownload van adobe.
....file...new...., en een hele diepe zucht, waar moet ik in hemelsnaam beginnen, er wordt gelijk gepraat over containers ( en dan niet degene waar ik mijn afgekloven kippenbotjes in deponeer ), css-tags, Div-tags en noem maar op.

Wonder boven wonder kreeg ik het gisteren na het eten redelijk te pakken, wat resulteerde in een bedtijd van 03:30, en een pakje marlborro minder.
Als eerste heb ik de templates die je kan kiezen in dreamweaver uit zitten pluizen, om de gang van zaken een beetje te snappen, erg lastig, maar wel heel erg leuk.
En als je klaar bent, kom je na het uploaden van je website ( ik heb dan een eigen domein ) weer een hoop fouten tegen, zoals bijvoorbeeld de naam van de pagina, deze moet je apart invullen anders heten al je pagina's naamloos document, wat bij mij nu het geval is, helaas best veel pagina's om aan te passen,
ik gok weer 03:30 dus :wink:
We zijn zeker nog niet klaar, er staat al flink wat op, and more to come,

Aangezien iedereen hier naast fotograferen met ons favoriete merk ook regelmatig websites bezoekt, en bezit
zou ik graag jullie mening horen over de layout etc,
vaak zien verschillende mensen verschillende dingen, waar je dat zelf af en toe niet meer ziet, aangezien je "door de Div-tags de website niet meer ziet" laten we maar zeggen.

Graag jullie expertise :wink: in deze

Alvast bedankt,

Groet Jomar

www.jomarspanjaard.nl/fotografie

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nieuwe website

Bericht door Sharkey » di feb 22 2011 6:02 pm

Heb zelf nog (steeds) geen site . . . wel een domein :huh: .... dus erg technisch, inhoudelijk zal ik niet zijn. Ooit ook wel eens een Dreamweaver site gehad.... maar das láng geleden.
Maar zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit.
Inderdaad rustig en overzichtelijk.

Mis alleen persoonlijke info (mocht je dat uberhaupt willen), contact, mail, bio etc.

Maar voor maar 1 nachtje met Dreamweaver stoeien....netjes hoor!

Oh ja ter info, als ik naar zoogdieren ga en dan het eerste hert aanklik en daarna weer op zoogdieren kom ik op een broken link uit (Firefox). Andere zoogdier albums werken de returns wel goed.
Nog één; sommige thumbs hebben een bezel en andere weer niet.
En ik zou graag op je banner je scherpste foto zien. Die vlinder is nou niet bepaald je scherpste foto, maar wel een mmoie banner :wink:

Ben benieuwd!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » di feb 22 2011 6:46 pm

Hoi Jomar,
Het is niet zoals ik het zou doen, en dat is maar goed ook :)
De site ziet er, in mijn beleving, goed uit alleen zou ik de pagina-namen (title?) aanpassen. 'Naamloos document' oogt niet zo best, als je het mij vraagt.
Succes met de site,

Genster.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di feb 22 2011 6:52 pm

Netjes en strak. Hou ik wel van. Heb mijn eigen fotosite er ook mee gemaakt trouwens, werkt prima.

Bea
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Bea » di feb 22 2011 7:18 pm

Netjes en overzichtelijk. Ik hou persoonlijk meer van een site die gecentreerd staat maar smaken verschillen. Ik had bij een enkele foto dat als ik er op klikte
dat ik op dode link terecht kwam en niet weer bij de pagina met het overzicht. Maar dat zijn schoonheidsfoutjes. Wel knap dat je het zo snel
voor elkaar hebt gekregen!

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » di feb 22 2011 7:20 pm

Ik vind hem er ook wel goed uitzien (ook ik hou van strak en zakelijk zonder geflits en gedoe) maar hou het persoonlijk toch liever bij Joomla of Wordpress.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Jomar

Bericht door Jomar » di feb 22 2011 10:14 pm

Dank voor de reacties, wat een werk zeg pfff, met joomla etc heb ik geen ervaring,
en elke keer kom je weer dingen tegen,
@ sharky, jou aamgegeven dode link werkt bij mij wel raar genoeg, dit soort dingen snap ik nooit, maar na het
Legen van mijn persoonlijke geschiedenis werd er al weer een hoop duidelijk, firefox onthoudt de oude links
Dus na uploaden zie je nog steeds de ongewijzigde,

Ach, houdt me weer van de straat haha

Bea
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bea » wo feb 23 2011 8:33 am

@Jomar; Ik controleer mijn site altijd op mijn laptop (of op een andere pc) want het is mij ook al meer dan eens gebeurd dat ik dacht dat de veranderingen goed waren overgekomen en dat ze op een andere pc dus niet te zien waren. Ook al had ik de browser refreshed. Op mijn laptop heb ik ook meerdere internet explorerversies staan en firefox (google chrome ook binnenkort maar eens toevoegen) want ook verschillende browsers kunnen verschillend weergeven.

Hans Kühn
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Hans Kühn » za feb 26 2011 8:28 am

Aangestoken door velen die reeds een website hebben ben ik gister eens met Google site's aan de gang geweest en zie hier het resultaat:

https://sites.google.com/site/hanskuhnf ... kties/home

aanvullingen en / of ideeën zijn uiteraard welkom.

Hans
Hans Kühn
Nikon , diverse lenzen, flitsers
https://sites.google.com/site/hanskuhnf" onclick="window.open(this.href);return false; ... kties/home
http://picasaweb.google.nl/jmkproduktions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.nl/hanskuhnfotoprodukties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hanskuhn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 8:44 am

Hans Kühn schreef:Aangestoken door velen die reeds een website hebben ben ik gister eens met Google site's aan de gang geweest en zie hier het resultaat:

https://sites.google.com/site/hanskuhnf ... kties/home

aanvullingen en / of ideeën zijn uiteraard welkom.

Hans
Dag Hans,
De site zie er netjes uit. De kleurcombinatie vind ik mooi en 'rustig'. Wel zou IK, maar smaken -kunnen- verschillen natuurlijk, sommige dingen iets anders doen, zoals:
- de roze en rode teksten vind ik te sterk afwijken (veel te opvallend) t.o.v. de de rest van de site;
- de randen van de tabel op de eerste pagina en op de informatiepagina zou ik onzichtbaar maken;
- de 2 lege (onderste) cellen op de foto-pagina zou ik verwijderen;
- en ook op de link pagina zou ik die gekleurde tekst van de reeds bezochte sites 'neutraliseren';
- ik zou de links niet onderstrepen.

Maar nogmaals Hans: smaken (kunnen) verschillen :) Het is niet iets van 'goed of fout'.
Ik heb de site bekeken met Firefox, IE en Chrome.
Groeten,

genster

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » za feb 26 2011 9:19 am

Hoi Hans,

Ook ik heb je site bekeken en ben het eens met Genster.
Op de informatie-pagina is het een onrustige boel door de foto's die continue bewegen. Dit is ook bij de foto-pagina.
De foto-pagina is trouwens 2 kolommen breed en de rest van je site is breder. Hierdoor heb je aan de rechtse zijde een enorm dood gebied,wat niet overeenkomt met de rest van je site.
En dan de naam: die schrijf je niet even gauw op een briefje of vertel je aan anderen die je uitnodigt om je site te bezoeken. Veel te omslachtig. Ik zou gewoon een eigen domeinnaam nemen.
Voor een éénmansbedrijf die zijn diensten aanbied vind ik het maar een matige presentatie van zijn werk en komt het bij mij over als een 'last minute site'.

Maar je schrijft het zelf al: " Aangestoken door velen die reeds een website hebben ben ik gister eens met Google site's aan de gang geweest en zie hier het resultaat:" ,helaas is dat ook te zien.

Maar je hebt nu een basis en die kan je nu gaan verfijnen.
Succes ermee.

Hans Kühn
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Hans Kühn » zo feb 27 2011 12:06 am

Daar waar binnen het format van Google mogelijkheden waren heb ik één en ander aangepast. Gekleurde links neutraal gemaakt en de kolommen op de fotopagina wat meer in de breedte van de andere pagina's gezet.
De diashows zijn helaas niet te vertragen. Het is of een grote playknop in het midden of deze shows. De dia shows langzamer zetten zoals ik graag zou willen is helaas niet mogelijk.
Voor wat betreft een eigen domeinnaam ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken. Helaas zijn de mogelijkheden eindeloos. Van spotgoedkoop met weinig mogelijkheden tot peperduur met oneindige mogelijkheden. Ik zoek een mogelijkheid om een vergelijkbare website op te zetten met een eigen domeinnaam. Voordat ik het wiel helemaal van voor af aan moet uitvinden sta ik uiteraard open voor (betaalbare) suggesties.

Vooralsnog dank voor de tips en blijf me voeden met op en aanmerkingen.

Hans
Hans Kühn
Nikon , diverse lenzen, flitsers
https://sites.google.com/site/hanskuhnf" onclick="window.open(this.href);return false; ... kties/home
http://picasaweb.google.nl/jmkproduktions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.nl/hanskuhnfotoprodukties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hanskuhn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo feb 27 2011 12:36 am

Hans Kühn schreef:Daar waar binnen het format van Google mogelijkheden waren heb ik één en ander aangepast. Gekleurde links neutraal gemaakt en de kolommen op de fotopagina wat meer in de breedte van de andere pagina's gezet.
De diashows zijn helaas niet te vertragen. Het is of een grote playknop in het midden of deze shows. De dia shows langzamer zetten zoals ik graag zou willen is helaas niet mogelijk.
Voor wat betreft een eigen domeinnaam ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken. Helaas zijn de mogelijkheden eindeloos. Van spotgoedkoop met weinig mogelijkheden tot peperduur met oneindige mogelijkheden. Ik zoek een mogelijkheid om een vergelijkbare website op te zetten met een eigen domeinnaam. Voordat ik het wiel helemaal van voor af aan moet uitvinden sta ik uiteraard open voor (betaalbare) suggesties.

Vooralsnog dank voor de tips en blijf me voeden met op en aanmerkingen.

Hans
Morgen ga ik jouw site weer eens uitgebreid bekijken Hans.
Ik zit bij http://www.mijndomein.nl/ (geen aandelen) en dat bevalt me prima!
29 euro per jaar.
Groet,
Genster

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo feb 27 2011 9:37 am

Kijk bij ISPGids naar Mijndomein en vergelijk ze met bijvoorbeeld Antagonist. Geen aandelen.

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Henk » zo feb 27 2011 11:09 am

Op de eerste plaats moet ik zeggen dat er op jouw site bijzonder fraaie foto's staan. Complimenten! De site zelf ziet er netjes en strak uit. Niks mis mee. Heb wel een paar opmerkingen, maar realiseer je goed dat die persoonlijk zijn. Ieder zijn mening nietwaar? Wat mij betreft had je om de foto's een kader mogen zetten. Dat vindt ik wel lekker kijken. Wat ik jammer vind is dat je na het kijken van de foto weer op de foto zelf moet klikken om terug te keren naar het overzicht. Het is prettiger als er een knopje Volgende en Vorige aanwezig is. Tot slot zou ik de balk met het copyright wat kleiner maken. Vooral op de pagina waar je de foto's groot toont, zijn ze erg aanwezig en leiden ze nogal af.

Oh ja, op één plek viel me op dat een link niet werkt. Als je de foto van de vos kiest op de een na laatste rij rechts, dan kom je niet terug in het overzicht (de link verwijst naar dvossen.html).

Aan je enthousiasme te zien (nachtwerk :lol: ), denk ik dat je nog een hoop plezier gaat beleven aan het verder ontwikkelen van je site. Succes. Ik kom zeker nog een keertje terug om te kijken. :D
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”