Bedankt alvast voor de gegeven antwoorden, ik zal op een aantal vragen ingaan. Zoals het gegeven dat het weinig tijd en moeite mag kosten, het mag wel tijd en moeite kosten, maar ik zit met een bepaalde tijdsdruk, en de hoeveelheid artikelen. Vandaar die opmerking erbij. Als eigenaar van een webshop, zijn er 1001 dingen te doen, dat is een zeer veelomvattende en tijdrovende taak. Omdat ik in mijn eentje werk, en slechts een poosje bezig ben, betekent dat, dat ik alle werkzaamheden zelf moet doen. Dat wil niet zeggen, dat er wel bepaalde eisen aan de foto's moeten worden gesteld. En die worden van mijn kant iedere keer een stukje hoger. Het is dus niet zo, dat ik even in notime wil regelen, gewoon aantal handige tips voor "beginners"zoals ik. Waardoor je wel verbetering ziet, en het plezier toeneemt om te fotograferen.
Ik heb nog steeds een cursus photoshop op mijn verlanglijstje staan, maar helaas ook geen tijd voor, want de kachel moet roken

. Ik bewerk mijn foto's met een eenvoudig programma Picasa, wat ik dan wel aardig onder de knie heb. Ik snap ook dat er mensen zijn, die er lang voor hebben gestudeerd, maar daar heb ik deze niet heel veel aan, ten 1ste is dat te kostbaar, en ten 2de zou ik het zelf graag onder knie willen krijgen. Ik verwacht niet dat ik dan meteen speciale foto's maak, maar ik vind het op zich wel leuk om te fotograferen en mezelf te verbeteren. De tips over een studio inrichten heb ik al meerdere malen doorgenomen, dat is echter geen optie voor mij, omdat ik dan een paar goede lampen moet aanschaffen en degene die ik wil hebben kosten per set 400. Bouwlampen werkt ook niet, dat licht is veel te geel. Marktplaats enzo kijk ik wel meer, daar vragen ze ook de hoofdprijs. Als je het dan toch doet, moet je het wel goed doen, is mijn bescheiden mening. Dat is wel wat ik dan nu doe, met het fotograferen buiten, rekening houden met het licht en hoe het valt, maar soms werken de omstandigheden niet mee

Dan erger ik me dood aan die blauwe zweem, waarvan ik niet weet hoe ik dat moet wegkrijgen. Ik ben geen 20 meer, en al die functies op de camera, heb ik toch wel wat moeite mee. Het zl wel met witbalans te maken hebben, pfttt. maar goed.
Ik ga de linkje even doornemen, bedankt alvast voor die tips en indien iemand voor mij de blauwe sluier wenst op te lichten, lees ik het graag !