Na wat uitzoekwerk mijnerzijds werkt de Tamron inmiddels weer naar behoren. Nu even terug naar waar dit topic over gaat.
Ook even binnengelopen bij Foto Klein Professional, om alle mogelijkheden na te gaan. Dit zijn de kandidaten die daaruit voortkomen:
- Groothoek: Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM (http://www.sigmabenelux.com/objectieven ... cro-os-hsm)
- Tele: Nikon 70-300mm VR
Goede keuzes?
Is dit een goed objectief voor mijn doel?
- Essebes
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Is dit een goed objectief voor mijn doel?
J'ai beaucoup de rêves dans mes bagages
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Wat was het probleem dan? Ik ben eigenlijk wel benieuwd...Essebes schreef:Na wat uitzoekwerk mijnerzijds werkt de Tamron inmiddels weer naar behoren. Nu even terug naar waar dit topic over gaat.
Zijn beide prima objectieven.
Die twee lenzen kosten toch minimaal € 350,00 euro per stukEssebes schreef:Na wat uitzoekwerk mijnerzijds werkt de Tamron inmiddels weer naar behoren. Nu even terug naar waar dit topic over gaat.
Ook even binnengelopen bij Foto Klein Professional, om alle mogelijkheden na te gaan. Dit zijn de kandidaten die daaruit voortkomen:
- Groothoek: Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM (http://www.sigmabenelux.com/objectieven ... cro-os-hsm)
- Tele: Nikon 70-300mm VR
Goede keuzes?
- Essebes
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Durf het bijna niet te zeggen: de flitsstand stond op 1/8 van zijn kunnenPatrick schreef:Wat was het probleem dan? Ik ben eigenlijk wel benieuwd...
[quote="Goodje"]Die twee lenzen kosten toch minimaal € 350,00 euro per stuk[/quote]
Ik ga ze ook niet tegelijk en nu meteen halen, nu de Tamron het weer heel redelijk doet. Denk dat de groothoek de eerste is die ik ga vervangen.
J'ai beaucoup de rêves dans mes bagages
Aan je post is te zien dat je een stapje vooruit wilt maken. Misschien is de 18-200 vr 2 een goede oplossing, wel iets duurder maar die kan je gebruiken voor bijna alles. En het voordeel is dat je niet hoeft te switchen van objectief.
Ik zelf zit er ook aan te denken om deze ooit aan te schaffen als ik wat verder ben.
Ik heb zelf de 18-55 en het is een prima lens hoor. Als je niet teveel geld uit wilt geven en gewoon lekker foto's wilt shooten zonder gezeik is het zeker een aanrader.
Succes!
Ik zelf zit er ook aan te denken om deze ooit aan te schaffen als ik wat verder ben.
Ik heb zelf de 18-55 en het is een prima lens hoor. Als je niet teveel geld uit wilt geven en gewoon lekker foto's wilt shooten zonder gezeik is het zeker een aanrader.
Succes!
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Het biedt qua bereik niks meer dan de Tamron die de TS al heeft. Het niet hoeven switchen vind ik een vreemd argument. Waarom kies je dan voor een camera met verwisselbare lenzen?jordy schreef:Aan je post is te zien dat je een stapje vooruit wilt maken. Misschien is de 18-200 vr 2 een goede oplossing, wel iets duurder maar die kan je gebruiken voor bijna alles. En het voordeel is dat je niet hoeft te switchen van objectief.
Voor dat kleine beetje kwaliteitsverbetering met de Nikon in het 200mm bereik hoef je het ook niet te doen. Dit soort bereiken is nooit optimaal en is altijd een surrogaat oplossing of het nu van Tamron of van Nikon is. Dit soort lenzen worden niet voor niets "vakantielenzen" genoemd. Als je wilt switchen kies dan beter voor een aanzienlijk minder groot bereik maar met een (veel) hogere kwaliteit.
Vriendelijke groet, Léon Obers