Portret foto's van mezelf; even geprobeerd.
-
Peterpan
Re: Portret foto's van mezelf; even geprobeerd.
[quote="Léon Obers"]....................Mooie grote kijkers, net als die van je zoontje. (Je lijkt op je zoontje, en andersom).
Ik zie nergens op de foto's haar zoontje

-
TiffanyDriehuis
`Peterpan schreef:Léon Obers schreef:....................Mooie grote kijkers, net als die van je zoontje. (Je lijkt op je zoontje, en andersom).
Ik zie nergens op de foto's haar zoontje
![]()
Ik heb wel is foto's geplaatst van me zoontje, hier anders een van me zoontje haha.

Iedereen vind hem lijken op me vriend, maar hij heeft wel echt mijn grote ogen hihi.
-
Deavit
Vind het niet echt hele mooie foto's als ik heel eerlijk ben. De achtergrond, kleuren en pose's vind ik storend. Ook is het niet echt een serie, door de zwart-wit en kleur door elkaar e.d.
Denk dat je er toch meer tijd voor moet nemen.
-
TiffanyDriehuis
Deavit schreef:Vind het niet echt hele mooie foto's als ik heel eerlijk ben. De achtergrond, kleuren en pose's vind ik storend. Ook is het niet echt een serie, door de zwart-wit en kleur door elkaar e.d.
Smaken verschillen, gelukkig
Toch kan ik hier niet iets mee, niet als tip
- Ronald-D
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mooie serie van jezelf Tiffany.
Vooral die ogen....mooi hoor.
Vooral die ogen....mooi hoor.
Met vriendelijke groet, Ronald
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
-
Deavit
Nou misschien is uit m'n reactie te halen dat foto's met een consequente bewerking meer een serie vormen. Ook vind ik de kleurstelling niet fijn bij 1 en 4. Bij nummer 3 werken de klimmop en de schutting nou ook niet bepaald mee aan een fraaie foto. Ook je ogen zijn wat donker.TiffanyDriehuis schreef:Deavit schreef:Vind het niet echt hele mooie foto's als ik heel eerlijk ben. De achtergrond, kleuren en pose's vind ik storend. Ook is het niet echt een serie, door de zwart-wit en kleur door elkaar e.d.
Smaken verschillen, gelukkig!
Toch kan ik hier niet iets mee, niet als tip
Als je een serie zou maken met beelden als nummer 2 zou dat denk ik een fraaie serie worden
-
George Fennes
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tiffany ik vind het bijzonder geslaagde foto's, zeker als je ze zelf gemaakt heb.
Heb je dat gedaan met de timer of een afstandbediening?
Het is moeilijk om foto's van jezelf te maken.
De poses zijn dik in orde en niet om je een veer in het achterste te steken, je bent fotogeniek.
Ik zou zeggen ga lekker door op deze weg, veel succes.
De poses zijn dik in orde en niet om je een veer in het achterste te steken, je bent fotogeniek.
Blijf het objectief bekijken
-
TiffanyDriehuis
He dankjewel voor de leuke reactie, nou nee ik heb niet met een timer gewerkt of met een afstandsbediening haha gewoon in me hand en gewoon wat foto's shooten en kijken of het een beetje goed erop staat niet echt proffesioneel haha.George Fennes schreef:Tiffany ik vind het bijzonder geslaagde foto's, zeker als je ze zelf gemaakt heb.
-
Dreamlogic
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hai Tiffany, leuke foto's hoor, het is inderdaad hartstikke lastig om leuke zelfportretten te maken! Je bent op jezelf ook extra kritisch!
Als je dit vaker gaat doen zou ik een statief aanschaffen / gebruiken en een timer/afstandsbediening.
Ik zou dan ook wat andere dingen met je haar doen. Ik zie nu niets van je hals en dat zou juist wat variatie kunnen brengen.
Als je dit vaker gaat doen zou ik een statief aanschaffen / gebruiken en een timer/afstandsbediening.
Ik zou dan ook wat andere dingen met je haar doen. Ik zie nu niets van je hals en dat zou juist wat variatie kunnen brengen.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
-
Martin P.
Hoi Tiffany,
Een hele leuke serie en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om succesvolle zelf portretten te maken.
Persoonlijk vind ik Foto 2 het beste van allen. Ten eerste omdat het dicht in de buurt van monochrome komt,
iets wat mijn voorkeur geniet en ten tweede omdat de ogen het meest spreken. (Windows of the soul)
Er zijn wat kleine dingetjes die de foto naar mijn mening enorm zouden verbeteren.
Of dat lukt hangt af van je kennis van PS of PSE, als foto-editor.
De ogen zouden wat lichter mogen zijn, iets dat heel makkelijk in de nabewerking the realiseren is.
Het halve maan lichtvlekje op de hoedrand zou ik verwijderen met het clone penseel.
De Highlights uiterst links en rechts op de rand van de hoed zouden iets getemperd mogen worden. ( ze vragen onnodig veel aandacht)
De onderste centimeter van de foto zou ik wegsnijden. De hoek, links onder waar de onscherpe lichtvlek overheerst halveer je dan.
En door middel van doordrukken (burn tool) zou ik de rest wat donkerder maken zodat het minder opvalt.
Tevens zou ik met de clone/heal brush die irritante haar voor je rechter oog verwijderen.
Als laatste zou ik de donkere schaduw band ter hoogte van je ogen nog iets door drukken en de highlights iets lichter maken.
Dit om het licht spel rond je ogen te accentueren. Het lijkt wellicht heel veel werk, maar met enige kennis is dit in minder dan een kwartiertje te doen.
Nou ben ik te kort aktief hier om te weten hoe er gedacht wordt over het bewerken van foto's van derden, om als voorbeeld te laten zien
van wat ik hierboven heb geadviseerd, dus wacht ik even met het plaatsen van "mijn snelle edit" totdat ik toestemming krijg.
Een foto zegt nou eenmaal meer als duizend woorden, nietwaar? Ik hoor het wel van je, of ik hem hier als voorbeeld mag plaatsen.
Een hele leuke serie en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om succesvolle zelf portretten te maken.
Persoonlijk vind ik Foto 2 het beste van allen. Ten eerste omdat het dicht in de buurt van monochrome komt,
iets wat mijn voorkeur geniet en ten tweede omdat de ogen het meest spreken. (Windows of the soul)
Er zijn wat kleine dingetjes die de foto naar mijn mening enorm zouden verbeteren.
De ogen zouden wat lichter mogen zijn, iets dat heel makkelijk in de nabewerking the realiseren is.
Het halve maan lichtvlekje op de hoedrand zou ik verwijderen met het clone penseel.
De Highlights uiterst links en rechts op de rand van de hoed zouden iets getemperd mogen worden. ( ze vragen onnodig veel aandacht)
De onderste centimeter van de foto zou ik wegsnijden. De hoek, links onder waar de onscherpe lichtvlek overheerst halveer je dan.
En door middel van doordrukken (burn tool) zou ik de rest wat donkerder maken zodat het minder opvalt.
Tevens zou ik met de clone/heal brush die irritante haar voor je rechter oog verwijderen.
Als laatste zou ik de donkere schaduw band ter hoogte van je ogen nog iets door drukken en de highlights iets lichter maken.
Dit om het licht spel rond je ogen te accentueren. Het lijkt wellicht heel veel werk, maar met enige kennis is dit in minder dan een kwartiertje te doen.
Nou ben ik te kort aktief hier om te weten hoe er gedacht wordt over het bewerken van foto's van derden, om als voorbeeld te laten zien
van wat ik hierboven heb geadviseerd, dus wacht ik even met het plaatsen van "mijn snelle edit" totdat ik toestemming krijg.
Een foto zegt nou eenmaal meer als duizend woorden, nietwaar? Ik hoor het wel van je, of ik hem hier als voorbeeld mag plaatsen.
-
TiffanyDriehuis
Martin P. schreef:Hoi Tiffany,
Dit om het licht spel rond je ogen te accentueren. Het lijkt wellicht heel veel werk, maar met enige kennis is dit in minder dan een kwartiertje te doen.![]()
He martin,
Heel erg bedankt voor je uitleg, nee ik heb photoshop maar ik moet het nog even allemaal uitvogelen.
Ik hoop eigenlijk binnenkort of een workshop te doen, en als ik weer meer tijd heb een boek te lezen erover.
Maar in iedergeval bedank ik jou, en natuurlijk mag je de foto plaatsen ;D
Graag zelfs kan ik kijken hoe het eruit komt te zien, hoe het er beter uit kaN zien
-
Martin P.
OKÉ Tiffany, bij deze. Heb je nog vragen, dan hoor ik het wel van je.
BTW.....Jouw foto wordt gehost door Flickr met volledige © Copyright vermelding onder de naam van Tiffany Driehuis.

BTW.....Jouw foto wordt gehost door Flickr met volledige © Copyright vermelding onder de naam van Tiffany Driehuis.

-
TiffanyDriehuis
heel erg bedankt Martin, nu nog heb ik geen vragen..
misschien als ik weer is foto's heb, die ik wil bewerken
gr
misschien als ik weer is foto's heb, die ik wil bewerken
gr