Deavit schreef:Kwam foto 4 zo uit de camera , of is hij nog later bewerkt? Zie namelijk rare blauwe randen.
Hij is licht bewerkt, verscherping/contrast. maar die blauwe randen die je ziet is CA. Vooral bij de mond van het paard is dit in zeer ernstige vorm aanwezig.
Bij 100% bekijken zeker een paarse rand van 5mm. Ik krijg het ook niet weg met automatische correctie in zowel NX2 als LR3 met lensprofiel.
Ik zou het weg kunnen halen m.b.v. control points maar daar had ik geen tijd voor.
De 85mm 1.4D staat bekend om die euvel. Alleen in deze situatie is het wel heel extreem.
De 1.4G schijnt dit niet of in ieder geval niet zo extreem te hebben.
Ach ja, you can't win them all
JacTrum schreef:Als 1 een ontmoeting van spionnen, of een stiekem gefotografeerde vrijpartij was geweest had ik begrepen waarom je zo in het gras verscholen hebt gelegen

Dus 1 vind ik minder geslaagd.
Ja jullie hebben hier wel gelijk . . . maar ik heb dit express gedaan
Voornamelijk om te zien hoe de onscherpte zich gedraagt op de voorgrond en ook, maar dat moet je niet door vertellen, om dat ik in het begin niet wist hoe deze "wilde" paarden zich zouden gedragen. De enige manier om hun 2 hoofden erop te krijgen was inderdaad met een boog om de beesten heen . .. in het riet
Mas schreef:Met diafragma 2 tot 2,2 behaal ik mooie resultaten met portretten, misschien heb je er iets aan ..
Dank voor je meedenken en tip !
Genster schreef:Hoewel ik de reacties begrijp, vind ik het toch fraaie platen.
Dat komt vast goed, tussen jou en die lens

Ik heb ze hier ook voor de reacties neer gezet. Wilde graag wat meer horen. En het mag nog kritischer !!
Dank voor je vertrouwen en compliment Genster