Eerst keer nachtfotografie.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
E_Shots

Eerst keer nachtfotografie.

Bericht door E_Shots » ma apr 18 2011 12:49 am

Hoi,

Hier mijn eerste nachtfoto's:

Exif gegevens:
Model: NIKON D90
ISO: 200
Belichting: 25.0 sec.
Diafragma: 25.0

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

Laat jullie maar gaan :)

Grtjs

Peterpan

Re: Eerst keer nachtfotografie.

Bericht door Peterpan » ma apr 18 2011 6:29 am

Hoi E_Shots,

Mooie foto's wat je hebt gemaakt :!:

Foto 1 & 3: De lampen lijken een beetje op zwaantjes. Komt dit door beweging van de camera? Heb je de timer gebruikt bij deze opnames?
Foto 2: Vind ik een hele mooie.
Foto 4 : Staat de horizon niet horizontaal?
De blauwe lampen geven wel een hele speciale sfeer in deze foto's...........mooi!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma apr 18 2011 7:04 am

Inderdaad mooie platen, zou alleen je naam iets kleiner in je foto's zetten, nemen nu te veel aandacht.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma apr 18 2011 7:23 am

Geslaagd :D
Vind de eerste twee wel de mooiste.

vrgr
Tiny

E_Shots

Bericht door E_Shots » ma apr 18 2011 8:35 am

@Peterpan: Ik weet niet goed wat je bedoelt met zwaantjes? Ik zie er niet meteen zwaantjes in :P
Ik denk dat die lampen gewoon zo op het water vallen. of bedoel je dat het gelijk sterretjes zijn, want dat zie ik er dan wel weer in, maar dat was dan wel weer de bedoeling. Ze zijn enkele op statief gemaakt allemaal zonder timer. Maar binnenkort heb ik men draadontspanner (is al besteld) en dan ga ik weer op weg.
En op foto 4, ik denk dat het een beetje de hoek van waaruit getrokken is waaruit het lijkt dat de horizon niet recht staat, Men camera stons immers wel recht op zen statief :P Bedankt voor je comment :)

@All: Bedankt , fijn om te horen! :)

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma apr 18 2011 8:50 am

Leuke serie, lekker scherp.

Dat je camera recht op je statief staat, wil nog niet zeggen dat je foto's rechtstaan. Een aantal hebben echt een afwijking en dat is storend.

Volgens mij is ook je witbalans/kleurtemperatuur niet helemaal correct. De foto's zijn iets te oranje. De laatste 2 van de serie spreken mij meer aan. Volgens mij ook tijdens het blauwe uurtje gemaakt. Door je kleurtemperatuur iets te wijzigen, komt dat blauwe uurtje ook beter uit.

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Peterpan

Bericht door Peterpan » ma apr 18 2011 6:07 pm

@Peterpan: Ik weet niet goed wat je bedoelt met zwaantjes? Ik zie er niet meteen zwaantjes in
Wat ik zie zijn streepjes boven op de lampen bij zowel de witte als de blauwe lampjes. Dit komt omdat de camera heeft bewogen waarschijnlijk met het indrukken van de ontspan knop of misschien de trilling van het omhoog klappen van de spiegel :huh:
Wat betreft de spiegel weet ik niet zeker, ooit heb ik dit eens gehoord en als de mensen liegen die mij dit hebben verteld...............dan lieg ik nu ook :o !
Misschien kunnen andere forumleden hier duidelijkheid geven of de trillingen van de spiegel zichtbaar worden op zo'n soort foto.
Ze zijn enkele op statief gemaakt allemaal zonder timer. Maar binnenkort heb ik men draadontspanner (is al besteld) en dan ga ik weer op weg.
Dan zullen die streepjes waarschijnlijk wel weg zijn :D
En op foto 4, ik denk dat het een beetje de hoek van waaruit getrokken is waaruit het lijkt dat de horizon niet recht staat, Men camera stons immers wel recht op zen statief
Zie opmerking van Jolanda :)
Bedankt voor je comment
Graag gedaan.
Je hebt me in ieder geval weer op leuke ideeën gebracht! Waarvoor dank!

E_Shots

Bericht door E_Shots » ma apr 18 2011 7:17 pm

@Jolanda: Oepss, oke :P Bedankt voor je tips :)

@Peterpan: Aaah , nu weet ik wat je bedoelt. Dan zal dat idd mss wel van de beweging zijn, want op die laatste foto zijn ze weg he toch?

Peterpan

Bericht door Peterpan » ma apr 18 2011 7:24 pm

@Peterpan: Aaah , nu weet ik wat je bedoelt. Dan zal dat idd mss wel van de beweging zijn, want op die laatste foto zijn ze weg he toch?
Zover ik het kan zien zijn ze daar niet zichtbaar.
Het heeft toch wel wat die nachtfotografie :)

E_Shots

Bericht door E_Shots » ma apr 18 2011 7:25 pm

Idd vind ik ook :) Ik heb toen een statief van een vriend geleend daarvoor, na 1 keer nachtfotografie te doen heb ik nu zelf een statief besteld, zo leuk vind ik het :D

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma apr 18 2011 10:13 pm

Peterpan schreef:Wat betreft de spiegel weet ik niet zeker, ooit heb ik dit eens gehoord en als de mensen liegen die mij dit hebben verteld...............dan lieg ik nu ook :o !
Misschien kunnen andere forumleden hier duidelijkheid geven of de trillingen van de spiegel zichtbaar worden op zo'n soort foto.
Mijn ervaring is dat trillingen van de spiegel zichtbaarder worden naarmate de lens langer is. Bij dit soort foto's zal dat dus meevallen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Peterpan

Bericht door Peterpan » ma apr 18 2011 11:15 pm

Oké, dus er zat toch een kern van waarheid in.
Thx Roelof

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » di apr 19 2011 11:33 am

Als je de tip's hierboven vernoemd gaat toepassen
bij je komende "Night-shots" ....hihi

blijf jij maar nachtfoto's maken ...erg mooi gedaan :wink:
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”