Hier mijn eerste nachtfoto's:
Exif gegevens:
Model: NIKON D90
ISO: 200
Belichting: 25.0 sec.
Diafragma: 25.0
1.

2.

3.

4.

Laat jullie maar gaan
Grtjs

Wat ik zie zijn streepjes boven op de lampen bij zowel de witte als de blauwe lampjes. Dit komt omdat de camera heeft bewogen waarschijnlijk met het indrukken van de ontspan knop of misschien de trilling van het omhoog klappen van de spiegel@Peterpan: Ik weet niet goed wat je bedoelt met zwaantjes? Ik zie er niet meteen zwaantjes in
Dan zullen die streepjes waarschijnlijk wel weg zijnZe zijn enkele op statief gemaakt allemaal zonder timer. Maar binnenkort heb ik men draadontspanner (is al besteld) en dan ga ik weer op weg.
Zie opmerking van JolandaEn op foto 4, ik denk dat het een beetje de hoek van waaruit getrokken is waaruit het lijkt dat de horizon niet recht staat, Men camera stons immers wel recht op zen statief
Graag gedaan.Bedankt voor je comment
Zover ik het kan zien zijn ze daar niet zichtbaar.@Peterpan: Aaah , nu weet ik wat je bedoelt. Dan zal dat idd mss wel van de beweging zijn, want op die laatste foto zijn ze weg he toch?

Mijn ervaring is dat trillingen van de spiegel zichtbaarder worden naarmate de lens langer is. Bij dit soort foto's zal dat dus meevallen.Peterpan schreef:Wat betreft de spiegel weet ik niet zeker, ooit heb ik dit eens gehoord en als de mensen liegen die mij dit hebben verteld...............dan lieg ik nu ook!
Misschien kunnen andere forumleden hier duidelijkheid geven of de trillingen van de spiegel zichtbaar worden op zo'n soort foto.