D300s of wachten
Re: D300s of wachten
Iedereen hier heel erg bedankt voor de reacties.
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een 300s besteld bij Camera Tools!
groeten, Bram
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een 300s besteld bij Camera Tools!
groeten, Bram
sorry ik had het over de Nikon AF-S 70-200mm F/2.8G VR ED II (new) + HB-48 (zonnekap)
kost ook wat he 1850euro
kost ook wat he 1850euro
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet even een week kunnen wachten. Herkenbaar!Bram schreef:Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een 300s besteld bij Camera Tools!

De D300s is fantastisch. Ga je veel plezier mee beleven!
van D40 naar D300
Als je uitgekeken bent op de D40 mogelijkheden is dan de stap naar de D300 te groot?
Ik fotografeer bijna nooit op de automaat.Heel zelden wat opname's met de 70-300VR
voor een snel voor de lens komend onderwerp .
Of zouden jullie de D90 aanraden?
groet van Hennie
Ik fotografeer bijna nooit op de automaat.Heel zelden wat opname's met de 70-300VR
groet van Hennie
Of een tweedehands D300. Ik zag er pas een voor nog geen 700 euro. Dan lijkt mij dat de beste koop. Let wel, filmen gaat niet. Dat is het enige nadeel.
- Ronald-D
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: van D40 naar D300
Ik vind de stap niet te groot hoor Hennie.HennieA schreef:Als je uitgekeken bent op de D40 mogelijkheden is dan de stap naar de D300 te groot?
groet van Hennie
Ga wel eerst eens naar een fotowinkel toe om de D300s in je hand te nemen. Even kijken hoe hij aanvoelt

Met vriendelijke groet, Ronald
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON
Ronald bedankt voor je reactie. Ik heb de D300s (D300 onvindbaar) al talloze malen
in handen gehad en hij voelt super.Ook lekker gewichtig.
Kiekn wat ,t wot volgende week bij Mediamarkt.
groet van Hennie A
groet van Hennie A
Goed plan.HennieA schreef: Kiekn wat ,t wot
HennieA schreef:Ronald bedankt voor je reactie. Ik heb de D300s (D300 onvindbaar) al talloze malen
groet van Hennie A
Media Markt? Hmmm, ik zou voor een fotozaak gaan, de MM is ook echt niet goedkoper.
groet, Bram
Voordeel als je al met een D40 o.i.d fotografeert is dat je in principe alleen de body hoeft aan te schaffen. Ik ben zelf van D50 op D300s overgestapt en hoefde alleen een body te hebben, alle lenzen, zelfs die non-autofocus van m'n oude F301 analoge camera functioneren perfect op de D300s.
Voordeel van de D300s vind ik de dubbele card-sleuf (CF en SD). Tip: zet er een 8Gb card in en ga in .NEF (RAW) opnames maken. Mijn ervaring is dat je achteraf met de gratis meegeleverde ViewNX software nog prima je achteraf .NEF kunt aanpassen zonder enig kwaliteitsverlies. Zeker bij buitenopnemen met regenachtig weer bleek dit een gouden greep.
Daarnaast is een MB-D10 grip een goede investering bij de D300s, zeker als je de camera gebruikt op vakanties in gebieden waar lichtnet niet altijd voor handen is: AA batterijen kun je overal kopen
.
Bovendien is de MB-D10 een uitstekende hulp bij portrait stand door de extra sluiterknop. Ook de vele bracketing mogelijkheden maken (zeker als je jezelf er iets verder in verdiept) deze camera een echte topper!
Voordeel van de D300s vind ik de dubbele card-sleuf (CF en SD). Tip: zet er een 8Gb card in en ga in .NEF (RAW) opnames maken. Mijn ervaring is dat je achteraf met de gratis meegeleverde ViewNX software nog prima je achteraf .NEF kunt aanpassen zonder enig kwaliteitsverlies. Zeker bij buitenopnemen met regenachtig weer bleek dit een gouden greep.
Daarnaast is een MB-D10 grip een goede investering bij de D300s, zeker als je de camera gebruikt op vakanties in gebieden waar lichtnet niet altijd voor handen is: AA batterijen kun je overal kopen

Bovendien is de MB-D10 een uitstekende hulp bij portrait stand door de extra sluiterknop. Ook de vele bracketing mogelijkheden maken (zeker als je jezelf er iets verder in verdiept) deze camera een echte topper!
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Worden veel topics geopend als zijnde nu kopen of wachten....
Kun je blijven wachten....komt toch steeds weer een opvolger. Ik zeg als de centen er zijn, en het voelt goed, doen!
Kun je blijven wachten....komt toch steeds weer een opvolger. Ik zeg als de centen er zijn, en het voelt goed, doen!
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronald-D
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Nu een klein weekje verder......en? Heb je 'm? 

Met vriendelijke groet, Ronald
Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON
Nikon D7000+MB-D11
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
SB700+SB900
AF-ON
voor D300s wachtenden.
Ik heb ook getwijfeld of het verstandig is om nog een D300s te kopen,vooral omdat er sinds kort weer een nieuw
Nikon model is gekomen met 18 megapix .
D7000 was ook al zo concurerend in het : wel of niet of toch maar circuit.
Ik ging voor de D300s en ben bijna trots op mezelf.
Wat voelt dat allemaal lekker.Wat zitten die knopjes voor de bediening allemaal goed geplaatst.
Tel daarbij de degelijkheid en je voelt je een tevreden Nikon gebruiker.
Nu nog de eerstvolgende aankoop van een macro/portretlens? 105 ?
Wie tipt mij? Meestal gebruik ik mijn 70-300 VR.
Groet van Hennie A
Ik heb ook getwijfeld of het verstandig is om nog een D300s te kopen,vooral omdat er sinds kort weer een nieuw
Nikon model is gekomen met 18 megapix .
D7000 was ook al zo concurerend in het : wel of niet of toch maar circuit.
Ik ging voor de D300s en ben bijna trots op mezelf.
Wat voelt dat allemaal lekker.Wat zitten die knopjes voor de bediening allemaal goed geplaatst.
Tel daarbij de degelijkheid en je voelt je een tevreden Nikon gebruiker.
Nu nog de eerstvolgende aankoop van een macro/portretlens? 105 ?
Wie tipt mij? Meestal gebruik ik mijn 70-300 VR.
Groet van Hennie A
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Op de Nikon dag van afgelopen 16 april, kon je zien wat er met een D300s op film gebied te bereiken is.
Als een professional al met zo'n camera prima uit de voeten kan en aanbeveeld om e.e.a. handmatig in te stellen, Wat moet je dan als amateur.
Ter illustratie heeft hij een kort speelfilmpje gemaakt van rond de 5 minuten.
Het resultaat was verbluffend, mijns inziens is er dan ook niets mis met een D300s
Als een professional al met zo'n camera prima uit de voeten kan en aanbeveeld om e.e.a. handmatig in te stellen, Wat moet je dan als amateur.
Ter illustratie heeft hij een kort speelfilmpje gemaakt van rond de 5 minuten.
Het resultaat was verbluffend, mijns inziens is er dan ook niets mis met een D300s