Zelf printen, wie doet het op groot formaat ?

Discussies over fotobewerking en archivering
Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Zelf printen, wie doet het op groot formaat ?

Bericht door Jur » zo jun 17 2007 11:09 am

a90 schreef: Is er iemand hier die een a3 of a2 printer heeft (Epson of niet) ? En wordt het nou wel eens gebruikt ? of is het meer voor de leuk. :?
Ik heb deze week weer eens wat (D2x) foto's op A3 formaat afgedrukt met de Epson R2400. Wat een super kwaliteit, veel beter nog dan de plaatjes op de monitor doen vermoeden! Who needs "full frame"?
Deze ervaring heeft mij doen beseffen dat we doorgaans te veel doen aan "pixel peeping" op de PC, maar dat de werkelijke printkwaliteit vaak nog veel indrukwekkender is. Ik kan iedereen aanbevelen eens een paar mooie foto's op minimaal A3 formaat te (laten) printen.
Jur

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jun 17 2007 11:23 am

Ik heb wat afdrukken gemaakt op a3 formaat van foto's genomen met een d50. Hoewel een heel fraaie afdruk ga je het dan zien dat je iets te weinig pixeltjes hebt. Met name de scherpte neemt wat af. (overigens als je op 1,5 meter afstand staat dan zie je er weer niets van maar goed)

Afdrukken van de d2x daar zie je tot a3+ helemaal niets aan. Die zijn echt superscherp. Nog een papier tip ! Gebruik eens "UltraSmooth Fine-Art Paper". Het is niet te betalen :shock: maar de afdrukken zijn weergaloos. 8)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”