Oeps. Ik zou het bijna vergeten...Skippy schreef:Camera + nabewerking PatrickPatrick schreef:En van je camera. ISO 6400...

Oeps. Ik zou het bijna vergeten...Skippy schreef:Camera + nabewerking PatrickPatrick schreef:En van je camera. ISO 6400...
Grojan schreef: Verder lijkt je scherpstelling wat te ver naar voren te liggen, zogenaamde frontfocus, goed te zien bij je kleindochter bij wie het puntje van de neus en de wenkbrauwen wel scherp zijn maar de ogen net buiten de scherpte liggen, het is niet veel en dit kan je per objectief afstellen op je D700.
Zou ik in dit geval toch nog even niet aan rommelen.gewoon peter schreef:Ook het instellen van de front/cq backfocus heb ik nog niet gevonden voor dit objectief. Misschien nog iemand wat tips? groet, peter
Luc, daar was ik al van overtuigd voordat ik hem kocht! Maar nu ik hem heb, tja, net kinderen, dan begint het probleem pas. Maar ik duik er in, groet, peterSkippy schreef:Vanavond toevallig een shoot gedaan met een leuk model en de 105mm DC.
Deze als "tussendoortje" geschoten bij bestaand/heel weinig licht op iso 6.400, f2.2 DC neutraal.
Ook even heel snel bewerkt maar het geeft denk ik wel de potentie van zo'n DC lens weer.
Heel goed Peter, veel plezier ermee in ieder geval! Heb je nu voldoende info?gewoon peter schreef:Luc, daar was ik al van overtuigd voordat ik hem kocht! Maar nu ik hem heb, tja, net kinderen, dan begint het probleem pas. Maar ik duik er in, groet, peterSkippy schreef:Vanavond toevallig een shoot gedaan met een leuk model en de 105mm DC.
Deze als "tussendoortje" geschoten bij bestaand/heel weinig licht op iso 6.400, f2.2 DC neutraal.
Ook even heel snel bewerkt maar het geeft denk ik wel de potentie van zo'n DC lens weer.
Ja Luc, ik denk voldoende. Heb vanmorgen al de site van SLRgear doorgelezen (was wel de 105, maar voor mij hetzelfde) Ben niet zo onder de indruk van de defocus mogelijkheden na het zien van het beeld van die pop met die plant en dat cd rek op de achtergrond, maar wel een schitterende uitleg.Skippy schreef:Heel goed Peter, veel plezier ermee in ieder geval! Heb je nu voldoende info?gewoon peter schreef:Luc, daar was ik al van overtuigd voordat ik hem kocht! Maar nu ik hem heb, tja, net kinderen, dan begint het probleem pas. Maar ik duik er in, groet, peterSkippy schreef:Vanavond toevallig een shoot gedaan met een leuk model en de 105mm DC.
yzf1kr schreef:Het blijft een prachtlens:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog weinig mee gefotografeerd heb door fysieke omstandigheden. Maar wat ik gedaan heb alleen nog maar met het DC deel gewoon op nul. De instellingen daarmee ben ik absoluut niet mee bezig geweest. Maar v.w.b. scherpte en kleur, voor mij nog steeds het mooiste wat Nikon geproduceerd heeft. Die kleuren van de bloemen en de blaadjes zullen wel heel natuurgetrouw zijn, maar dat +2 van de DC gooit volgens mij heel veel roet in het eten. Weet niet of je naar het openluchtmuseum gaat, maar mss kunnen we daar wat overeenkomsten c.q. verschillen waarnemen. Maar blijf proberen, groet, peteryzf1kr schreef:Ik blijf het toch een moelijke lens vinden.
Hij is haarscherp, maar de resultaten zijn niet altijd helemaal voorspelbaar. Alsof deze lens af en toe een eigen kijk op de wereld heeft.
HIer een foto van een bijtje op pruimen bloesem. Geschoten op f/2 en DC op +2.
http://www.flickr.com/photos/yzf1kr/5643474752/