'standaardlens' voor D3S

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: 'standaardlens' voor D3S

Bericht door MvBoetzelaer » ma mei 02 2011 9:58 am

emdeklerk schreef:En we mogen er gevoeglijk van uit gaan dat iemand niet noodzakelijkerwijs een "zoomaddict" is.
Vraagsteller vraagt niet naar een standaardzoom.
Ik verzet me tegen de tendens een zoomobjectief als "meest voor de hand liggend" aan te prijzen.
Waarmee ik vooralsnog niets af wens te dingen op de kwaliteiten van de 24-70mm, ondanks de verscheidenheid aan kwaliteitsindrukken betreffende de moderne zooms die we tegenkomen op fora.
Mee eens!
Goede standaardobjectieven zouden kunnen zijn:
35mm 1.4
50mm 1.4 of 1.8
60mm 2.8 micro (heel fijn ding voor als je niet groter dan 2.8 nodig hebt)

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Rick S.

Bericht door Rick S. » ma mei 02 2011 10:02 am

Het lijkt er idd een beetje op dat de TS genoeg geld heeft en denkt dat de duurste camera de beste foto's maakt. ;)

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma mei 02 2011 11:12 am

MvBoetzelaer schreef:...........60mm 2.8 micro (heel fijn ding voor als je niet groter dan 2.8 nodig hebt)...........

Groeten,
Marnix
Da's grappig. Dit objectief schijnt hier op het forum niet erg geliefd te zijn. Hier in Frankrijk wordt het juist redelijk vaak aanbevolen.
Kun je er specifiek iets over zeggen? Vooral de 'handling' bedoel ik. Het lijkt mij ook een aantrekkelijke lens!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mei 02 2011 11:42 am

Ach. Mijn baas vroeg me een half jaartje geleden ook wat het beste was dat er te koop was. Die heeft ook een D3s, 14-24, 24-70, 70-200 VR en 105 micro VR die ongetwijfeld nog in nieuwstaat zijn, want hij komt nauwelijks aan fotograferen toe. Hij heeft er geld zat voor, en kan vast wel een beetje fotograferen. Wie ben ik om daar wat van te vinden?

En natuurlijk vroeg hij mij om raad, want hij hoeft zich natuurlijk niet te verdiepen in dat soort details. Een vraag stellen op een forum is trouwens ook en vorm van zelf uitzoeken. :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Mas
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mas » ma mei 02 2011 12:07 pm

Een beginner in het bezit van een 3100 met een vraag word op dit forum serieus genomen, terecht en ook erg sympathiek vind ik. Beetje vreemd dat iemand die klaarblijkelijk de centen heeft om meteen een D3 aan te schaffen verantwoording lijkt af te moeten leggen voor zijn keus.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma mei 02 2011 12:14 pm

Welkom op het forum.

Goede Hollandse traditie is om als iemand met zijn/haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt, dit direct af te hakken, vooral als het om D3s gaat.
De TS heeft zich nog niet voorgesteld, en we weten niets anders van de TS dan dat hij/zij van plan is een D3s te kopen, al of niet occasion.

Meimaand is ook de maand van het vakantiegeld. Iemand kan dus zomaar besluiten meteen hoog in te schieten en een topmodel camera te kopen.

De TS zou beter een toelichting over "standaardlens" geven, zoals bv de fotografie die hij/ zij wil doen.

Groet Hans.

EvH
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EvH » ma mei 02 2011 1:02 pm

MvBoetzelaer schreef:
EvH schreef:ps. Ik ben het met Patrick eens (niet omdat het een moderator is oid) maar heb het zelf ook ondervonden dat sommige al conclusies trekken als ze de tekst d3s lezen......... en dat is toch jammer van een forum als dit.

Erwin.
Dat ben ik niet met je eens. De aanschaf van een D3s-body (a € 4.000+) is toch iets anders dan een coolpix of je eerste D3100 SLR-kit. Als je zo'n body aanschaft is de verwachting dat je iets van fotograferen weet en kunt en niet domweg "de grootste en de duurste" aanschaft, omdat "de duurste altijd de beste foto's maakt". Een vraag als deze zo neerzetten als de TS heeft gedaan, zonder uitleg van zijn/haar achtergrond in fotografie en zonder uitleg wat voor foto's hij/zij met het objectief wil maken en dat ook nog in de allereerste posting op dit forum wekt een beetje lamme indruk. TS heeft de hele avond ook niet gereageerd op de wedervragen en adviezen die er op zijn vraag zijn gekomen.

mijn 2 centen,
Marnix
ik blijf toch mijn mijn standpunt als jullie het niet erg vinden. Wel moet ik bekennen dat het heel opvallend is dat er weinig of geen verdere info is omtrent het hele verhaal wat hij verder wil met fotografie en dat daarbij een specifieke doelgroep aan objectieven hoort is mij wel duidelijk. Een aanschaf van een bepaalde body (duur of niet) mag nooit afwegen of je serieus genomen wordt toch?!!. BTW het is de man (of vrouw) achter de camera die bepaald wordt en hoe t geschoten wordt, de rest is techniek. Nogmaals en deze discussie dreigt nu weer op te laaien en ik dacht dat we deze discussie nu eindelijk gesloten hadden.. we zitten compleet off topic lijkt me.

ps .... zolang onze vrolijke vriend de vraagsteller niet reageert is de vraag bij deze toch ook al beantwoord......
Gr. Erwin

Mas
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mas » ma mei 02 2011 1:04 pm

ps .... zolang onze vrolijke vriend de vraagsteller niet reageert is de vraag bij deze toch ook al beantwoord......

Persoonlijk zou ik me ook wel even twee keer bedenken na sommige reacties hierboven.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » ma mei 02 2011 4:35 pm

1 bericht en gelijk die vraag en (weer) discussie losmaken......goed gedaan!!!!

Lachertje!
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mei 02 2011 4:39 pm

Ik vind dat er nog te vaak wordt vergeten dat dit een (het staat er echt) discussieforum is.
Dat houdt in dat men best wel eens een vraagteken mag stellen bij een vraag of de motivatie voor een vraag.
Het zal mij verder aan mijn achterwerk oxyderen waarom iemand een D3s wil kopen om daarna op een forum te vragen wat voor standaardlens te gebruiken, maar die vraag over het "waarom" mag dus best opgeworpen worden.
Dat heet in een vreemde taal "human interest".
Het zou best wel eens interessant kunnen zijn waarom iemand iets vraagt en wat hem of haar er toe brengt een bepaalde camera te kiezen. Niks mis mee.
Evenmin als er iets mis is met de vaak welverdiende suggestie eerst eens te zoeken op dit forum, of de suggestie eens in de handleiding te kijken, of minimaal in de inhoudsopgave of het register van de handleiding. (In dezelfde vreemde taal: RTMF.)

Verder vind ik het ook wel eens een beetje vreemd (lees: onbeleefd) dat vaak moeite wordt gedaan vragen te beantwoorden zonder dat daar verder een vervolg op komt. Voor mij in ieder geval mede de reden aan dit laagdrempelige forum aanzienlijk minder tijd en moeite te besteden.

Maar een welgemeende discussie of vingerwijzing wordt soms doodgemodereerd.
Jammer, maar niet jammer voor mij. Ik heb dit forum gelukkig niet nodig.

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma mei 02 2011 5:51 pm

emdeklerk schreef:En we mogen er gevoeglijk van uit gaan dat iemand niet noodzakelijkerwijs een "zoomaddict" is.
Vraagsteller vraagt niet naar een standaardzoom.
Ik verzet me tegen de tendens een zoomobjectief als "meest voor de hand liggend" aan te prijzen.
Waarmee ik vooralsnog niets af wens te dingen op de kwaliteiten van de 24-70mm, ondanks de verscheidenheid aan kwaliteitsindrukken betreffende de moderne zooms die we tegenkomen op fora.

Koe bij de horens.
35/1.4 en/of 50/1.4 al dan niet MF.AF, AFS.

Mag wel een vreemde vraag gevonden worden voor een serieuze D3s aankoop. Niet dat deze koop wordt misgund,
in de regel begin je voor een serieuze F1 start ook eerst met karten, zonder te generaliseren overigens.
Er zijn reeds genoeg natuurtalenten voorgegaan in alle takken van sport.
Succes met de keuze.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » ma mei 02 2011 6:17 pm

Tot op zekere hoogte geef ik jullie allemaal gelijk.

Maar het is zeker zo netjes dat als je jezelf aanmeldt, je een berichtje plaatst in 'even voorstellen'..... Naar mijn idee wordt je dan wat serieuzer genomen.

Nogmaals, lachertje...!
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yellowfish

Bericht door yellowfish » ma mei 02 2011 6:20 pm

Ezelltje strik je.....

Donkey

Bericht door Donkey » wo mei 04 2011 9:27 am

beste mensen, de vraag was zeer zeker serieus bedoeld maar schijnbaar toch aanleiding voor sommigen om hun frustraties af te reageren. Nu we dat gedaan hebben zal ik jullie inderdaad beter wat meer vertellen.
Ik ben dit jaar begonnen met een basiscursus fotografie aan de Fotoacademie in Amsterdam en werk nu met een instap Canon. Aangezien ik verder wil gaan met fotografie en de volledige opleiding aan de academie wil gaan volgen en omdat ik volgende week in New York ben waar de camera's een stuk voordeliger zijn overweeg ik om dan gelijk een goeie camera te kopen. Vandaar de Nikon D3S. Maar omdat ik niet gelijk 3 hele dure objectieven er bij kan kopen wil ik beginnen met een objectief die ik voor vele toepassingen kan gebruiken vandaar mijn vraag naar een 'standaardlens'.

Zijn jullie overigens van mening dat dit slim is om te doen of kan ik beter een wat goedkoper model pakken zodat ik wellicht meerdere lenzen er bij kan kopen?

geerttt

Bericht door geerttt » wo mei 04 2011 9:37 am

Een D700 + 24-70 2.8 is volgens mij goedkoper dan een losse D3s. Dan heb je een goede body en een goede 'standaardlens'
Maar alles is afhankelijk van jouw budget ;)

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”