afdruk te donker

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Dochoff

Re: afdruk te donker

Bericht door Dochoff » vr apr 22 2011 5:09 pm

Zijn er mensen die ervaring hebben met top-fotoalbum met betrekking tot dit onderwerp? (Nou ja, die zijn er zeker, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen zelf) ;)

Ik zie ze graag, alvast bedankt,

Dochoff

Adriana

Bericht door Adriana » wo apr 27 2011 7:39 pm

Ik ben voor het eerst op dit forum. Een maand geleden heb ik mijn 1e digitale fotoboek laten afdrukken. Dat heb ik gedaan bij Blurb. Kennen jullie die? Ik heb gekozen voor Blurb na een zoektocht over het internet en het doorlezen van ervaringen van anderen. Volgens mij een relatief onbekende, maar wel een redelijk goede afdrukker (als we Profotonet buiten beschouwing laten, want die staat volgens vele reviews op eenzame hoogte). M.n. over de kleuren van de foto's in het boek van Blurb ben ik zeer tevreden. Die komen bij mij overeen met de kleuren op mijn scherm. De scherpte vond ik zelf iets minder dan de vroegere analoge foto's, zou Profotonet op dat punt dan winnen? De kleuren van de foto's op de kaft (hardcover) zijn van iets mindere kwaliteit. Premium papier is niet heel dik. Blurb biedt wel goede service. De website is helemaal in het Engels, maar een van de drukkers zit in Eindhoven. Grote kans dus dat de levering uit Eindhoven komt. Blurb maakt niet alleen fotoboeken, maar ook tekstboeken. En de prijzen zijn redelijk. Voor meer informatie zie http://www.blurb.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Ook hebben ze hun eigen forum.

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » wo apr 27 2011 8:39 pm

Jep blurb is een hele goeie, en is er al een tijdje. Na profotonet is blurb een van de betere. Niet heel goedkoop maar een stuk goedkoper dan profotonet.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo apr 27 2011 8:48 pm

Ik werk al jaren met Profotonet. Altijd prachtfoto's!
Bij Top-fotoalbum heb ik een klein album laten maken en dat was prima. Goede kleuren, mooi materiaal en de pagina's lopen in het midden mooi door, , zodat je bijvoorbeeld 1 foto over 2 pagina's kan laten doorlopen. Met beide firma's dus prima ervaring.

@Tiny: Ik kan me je teleurstelling voorstellen over de trouwfoto's in het album van Kruidvat! Bij Profotonet zul je dat niet hebben!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo apr 27 2011 10:16 pm

Riemke ik ga voor de volle 100% achter de profotonet-ervaringen staan, en maak een album die een trouwalbum waardig is. :D

vrgr
Tiny

HeYokah
Forumlid
Forumlid

Bericht door HeYokah » wo apr 27 2011 10:43 pm

jettiny schreef:Riemke ik ga voor de volle 100% achter de profotonet-ervaringen staan, en maak een album die een trouwalbum waardig is. :D

vrgr
Tiny
ik ben ooit jaren geleden nog met de D70,. per ongeluk geloof ik, of via tip,..weet allang niet meer,.. bij profotonet terechtgekomen,.. als ik dan foto's zie van hema en consorten,.. ben ik blij dat ik daar terechtgekomen ben!!!
ga ervoor Tiny,. en meld je dochter dat dit jou keuze is,. .voor jezelf,. .biedt desnoods aan ook een nieuw album bij profotonet te laten maken,..voor die goede vrede ,.... :wink2:
succes Yoka

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo apr 27 2011 11:52 pm

We gaan dit zeker overwegen.

vrgr
Tiny
Laatst gewijzigd door jettiny op zo jul 17 2011 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Adriana

Bericht door Adriana » do apr 28 2011 10:58 am

Na Profotonet zouden Blurb en Top-fotoalbum in aanmerking kunnen komen. Ik ken zelf alleen Blurb, mooie kleuren maar de scherpte niet optimaal voor de kritische gebruiker (pixels zijn soms te onderscheiden). Top-fotoalbum ken ik niet, echter, de recencies zijn wel zeer goed. En hun website vond ik heel helder, met een goede uitleg over de kwaliteit. Als ze dat inderdaad waarmaken, zou Top-fotoalbum er wel eens beter uit kunnen komen dan Blurb. Ik ben benieuwd of iemand deze 2 met elkaar kan vergelijken. Het lijkt mij zeker de moeite waard om Top-fotoalbum een keer te proberen.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do apr 28 2011 11:23 am

Topfotoalbum belicht en blurb doet digitaal drukwerk, denk ik? Dat zou de pixels verklaren, gewoon een totaal verschillende soort van drukken. De eerste meer geschikt voor foto's, de tweede meer voor tekst en illustraties e.d.

Adriana

Bericht door Adriana » do apr 28 2011 7:14 pm

Je hebt gelijk, denk ik. Dat zag ik dus ook toen ik op de site van Top-fotoalbum zat en hun stuk over kwaliteit las. Top-fotoalbum heeft een andere manier van afdrukken, die voorkomt dat je pixels ziet en waardoor de foto's goed scherp lijken. En ze gebruiken echt fotopapier.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr apr 29 2011 8:49 am

Dat klopt wel. Lever je goed aan, dan krijg je echt een net album. Dat geldt denk ik voor elke afdruk. Als de bron goed is, en de autocorrectie uitgezet wordt, kan zelfs de slechtste afdrukcentrale er nog iets moois van maken.

Adriana

Bericht door Adriana » za apr 30 2011 9:50 am

Dat biedt hoop voor mijn boek dat ik net naar de afdrukker van CEWE heb gestuurd. Ik had een flinke kortingsbon, dus heb het risico genomen. In het slechtste geval heeft het mij €13,- en een hoop tijd gekost. Voor de kwaliteit had ik op de site van CEWE voorbeelden bekeken van fotoboeken. Ik begrijp niet dat ze met die fotoboeken reclame durven te maken voor hun afdrukcentrale. De kleuren zijn in de meeste gevallen zo slecht! Blauwe sneeuw etc. Mijn foto's heb ik in elk geval goed aangeleverd en allemaal gecorrigeerd. Dus ik wacht af.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za apr 30 2011 10:27 am

Buiten dat staat er ook zwaar onderbelichte troep op die site. Inderdaad écht slecht. En dan zeggen ze nog "laat u inspireren".......

Adriana

Bericht door Adriana » wo mei 04 2011 11:18 pm

Ik heb het boek van CEWE binnen en, helemaal niet slecht. De kleuren zijn best aardig. Veel hangt dus ook af van hoe je de foto's aanlevert. Ik begrijp alleen niet waarom CEWE zichzelf zo uit de markt prijst door zulke slechte voorbeeldboeken op hun site te plaatsen. Dat de kleuren van deze boeken op de site slecht zijn, dat werd ook beaamd door een medewerker van de fotozaak waar ik mijn boek heb opgehaald.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”