Vond het een beetje lastig om een goede naam te geven voor dit onderwerp.
Vorige week heb ik een studioflitsset gekocht van Jinbei inclusief een achterwand stysteem om eens te gaan stoeien met studio/productfotografie.
Na wat zoeken en speuren is het de jinbei delicacy d-180 studio flits kit geworden. Deze set bestaat uit 3x 180 Watt flitskoppen inclusief statieven.
Inmiddels heb ik er een paraplu bij gekocht waarmee ik reflecterend kan flitsen of shootthrough.
Of het een minpunt is weet ik niet, maar het minimale vermogen kan ik traploos terugschroeven tot 1/4 van het volledige vermogen, daar waar andere sets tot 1/8 kunnen gaan.
Gisteren en vandaag ben ik eens in de weer geweest om een acceptabele opstelling te maken en eens tot een acceptabel resultaat te komen. En ik moet zeggen, gemakkelijk is het zeker niet en ik heb er best wat tijd in gestoken om tot een acceptabel resultaat te komen.
Toch ga ik nu mijn eerste foto hiervan eens plaatsen.
Een paar kanttekeningen voor mij is dat ik eens op de scherpstelling moet letten (fles links is niet geheel scherp)
Verder vraag ik me af of dat het acceptabel is dat de schaduwen links aanwezig zijn.
De Safari fles is in mijn ogen op het etiket enigzins flets terwijl de dop wel "vol" van kleur is.
De flitsopstelling was als volgt:
Linkse flitser uitgerust met paraplu (reflecterend in de paraplu geflitst) op 1/4 van het vermogen.
Middelste flitser uitgerust met de 50x70cm softbox ook op 1/4 van het vermogen.
Rechtse flitser uitgerust met de octo softbox ook op 1/4 van het vermogen.
Alle flitsers staan bijna op 2 meter hoogte.
De linker en rechter flitser staan op ongeveer 2,5 meter van het onderwerp en de middelste flitser staat op ongeveer 3 meter afstand van het onderwerp.
Ik hoop dat dit voldoende info is en dat de exif uit te lezen is anders plaats ik deze ook nog.
Ik hoor graag jullie meningen/opmerkingen/verbeterpunten. En natuurlijk hoop ik dat de "flitsdeskundigen" hier op het forum hun op en aanmerkingen geven.