Graag wil ik even uitleggen hoe ik normaal te werk ga met onbekende zaken van de fotografie.
Wanneer ik een vraag/opdracht krijg om wat te gaan fotograferen, dan ga ik me helemaal verdiepen in wat me te wachten staat.
Mijn ideeën over de instellingen, de objectiefkeuze, alle ins en outs wat het technische gedeelte aangaat zoek ik uit.
Uiteraard gaat het hier om de basis.
Zo heb ik dat ook met de trouwreportages gedaan.
Toen mijn dochter en schoonzoon me September 2009 vroegen om hun huwelijk (Juli 2010) te fofograferen, ben ik als de weerga info gaan verzamelen.
Sites bekijken, en de vele foto's die zich op het web zich aandienen, welke objectieven, enz enz. alle ins en outs van deze bijzondere vorm van fotografie.
En dan niet te vergeten, het geleerde in de praktijk brengen, oefenen, oefenen en oefenen, om goed voorbereid voor de dag te komen, en wat voor mij heel zwaar telt, de rust bewaren met deze tak van de fotografie.
Als er ondanks alles nog vraagtekens zijn, dan wil je dat beantwoord hebben, en ga je bij jezelf nadenken hoe een bepaald probleem oplost of omzeilt.
Je hebt dan uiteindelijk wat ideetjes, maar wil dat graag getoetst zien door de forumleden te raadplegen.
Het is bij mij dus niet zo, dat ik meteen een vraag neergooi op het forum teneinde lekker achterover leunend de antwoordjes af te wachten, nee, ik heb al het nodige onderzocht.
Het is enkel een toetsing van hoe andere fotografen een probleem aanpakken, om een breed beeld te verkrijgen hoe iets aangepakt kan of moet worden.
Verder is naar mijn mening mijn gekozen stappenplan om het huwelijk van mijn dochter en schoonzoon netjes vast te leggen, een goed plan geweest.
Een ideale voorbereiding theoretisch en praktisch gezien.
Ik durf een bruiloft dus gerust aan, omdat ik weet wat er van je verwacht wordt.
Tot slot wil ik nog opmerken dat ieder bruidsfotograaf ooit in de kinderschoenen stond, en ook gaandeweg de dingen heeft moeten leren, bij mij is dat uiteraard niet anders.
vrgr,
Tiny
P.S. Ronald bedankt dat je voor me opkwam.