TS staat trouwens voor "topic starter"

Zoals al opgemerkt de D90 heeft geen deels magnesium body.Mariek schreef:Goedenavond allemaal,
Even een tussenstand dan maar. De d7000 vind ik voor mij te hoog gegrepen. De d3100 vind ik aan de lage kant. Rest de d5100 en de d90. Ik heb op een rij gezet wat ik bij de één aan 'voordelen' heb gevonden ten opzichte van de ander. Ben benieuwd of jullie het ermee eens zijn. En voor de fun ook nog even de voordelen die een verkoper over Sony noemde ten opzichte van de Nikons.
D90
Ingebouwde autofocus, dus goedkopere objectieven
Steviger in de hand
Deels magnesium body
Draadloos flitsen
4,5 foto’s per seconde (tegenover 4)
Deze is inderdaad weer een stuk nieuwer als de D90, dat maakt de D90 nog niet gelijk een stuk minder, als je het filmen leuk vindt of gaat vinden, ben je met deze veel beter af als een D90.Mariek schreef: D5100
6400 ISO
Nieuwere sensor
Betere filmqualiteit
Draaibaar LCD scherm
Meer bewerkingsmogelijkheden, waaronder HDR
Over Sony kan ik niet echt oordelen. Ik ken Sony eigenlijk alleen van de walk-Discman en van een hele goede Betamax Videorecorders. Heb zelfs nog een Sony videocamera.Mariek schreef: Sony (A33, dus zelfde prijsklasse):
Stabilisator in de body
Geen wegklappende spiegel meer, maar een doorzichtige, dus sneller
Autofocus werkt ook bij fotograferen op de monitor
Sneller (7 fps)
Mariek schreef: Ik kan hier heel veel over zeggen, maar ik beperk me maar tot dit: ik neig (de hele tijd al) naar de D90. Die voelt, zowel in de hand als qua bediening, gewoon meer als een camera. Wel vraag ik me af of de hogere ISO van de 5100 een argument is, of dat 3200 al ruim voldoende is? Hetzelfde voor de nieuwere sensor?
Nou, deze keuze is bijna gemaakt, de keuze voor Sigma in elk geval. (Sony is te gadget-achtig) Nu nog de objectievenWaarom lees ik hier trouwens zo weinig over Sigma?
Groet,
Marieke