Ja.Tuihanti schreef:Kun je die wereld van verschil ook op een afdruk terugvinden?
Is het verschil even groot als het prijsverschil?
Nog groter.
Ja.Tuihanti schreef:Kun je die wereld van verschil ook op een afdruk terugvinden?
Is het verschil even groot als het prijsverschil?
Wat ik bedoel is dat in één type lens, de verbeteringen van generatie op generatie aanwezig zijn maar meestal niet dramatisch. Ik maak die vergelijking van objectieven dan tussen vergelijkbare uitvoeringen. Dan zou je de nieuwe 35/1.4 moeten vergelijken met de oude 35/1.4. Of er ooit eerder een 24/1.4 is geweest weet ik zo direct niet, om de nieuwe 24/1.4 mee te vergelijken.Marten schreef:Heb je die 24/2.8 AI, (of zo je wilt de 24/2.8 AF-D) wel eens vergeleken met de nieuwe 24/1.4 Af-s?henkk schreef:....M'n 20/2.8 AF-D is ook beter dan m'n 24/2.8 AI. .......
Of de 35/2.8 (of zo je wilt de 35/2.0 AF-D ) wel eens vergeleken met de nieuwe 35/1.4 AF-s?
Ik wel.
Niet een ietsiepietsie beter, maar een wereld van verschil! Optisch gezien.
Ook de 14-24 en de 24-70 zijn wat dat betreft beter dan alle primes daarvóór.
Ik moet mijn vorige antwoord bij nader inzien bijstellen.Tuihanti schreef:...Is het verschil even groot als het prijsverschil?
Tom schreef:Zoek op internet een paar foto's en beslis voor jezelf. Optische kwaliteiten in percentages uitdrukken kan denk ik niet. Je kunt er tests op loslaten, maar voor de ene is hoekscherpte belangrijk, de ander wil juist dat...etc.
Zo werkt dat helaas niet.Tuihanti schreef:...Kun je dat uitdrukken in getallen? Hoe groot is in % het werkelijke optische verschil?
Daar kan iedereen, denk ik, iets meer mee.