Voordat mensen gaan schreeuwen...

Nee, want een zoomlens blijft een een zoomlens en met een vaste brandpuntsafstand kun je niet zoomen. Dûh. Als je dus vaak van groothoek naar tele wisselt in 1 shoot moet je niet met vaste brandpuntsafstanden gaan werken want dan blijf je je suf wisselen tussen lenzen dus daar heeft een zoomlens weer een voordeel. Alleen die goedkopere lenzen van Nikon die je bij een kit kan kopen komen met hun kwaliteit niet eens in de buurt van een bijv. 50 mm. f/1,8 of een 70-300 APO van Sigma.Mark D schreef:Kunnen we dan hiermee stellen dat een zoomobjectief uit de 'goedkopere' regionen eigenlijk nutteloos is en dat je onnodig geld weggooit als je dit vergelijkt met een 50mm 1.8 van 99 eurotjes????
Balen....
Met welk programma heb je dit aan elkaar gestitch Opgezetfan.Opgezetfan schreef: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis ... -groot.jpg
Reveal zegt 'Adobe Photoshop CS2 Windows'The-Boss schreef:Met welk programma heb je dit aan elkaar gestitch Opgezetfan.
NOu ik heb de 8-200mm/2.8 gisteren gekocht bij Konijnenberg en dat matcht perfect met mijn D50.rytec schreef:Het lijkt mij dan handiger om een paar kleinere lenzen aan te schaffen of zie ik dit verkeerd, want met zo'n joekel op je D50 rondlopen zie ik niet zo direct zitten.Opgezetfan schreef:Jep deze zijn idd zo lang omdat deze lenzen over het hele bereik een diafragma hebben van f/2,8
Welke lens zou er nog goed in mijn rijtje passen?
Bedoel je een 18-200 of 28-200 van Nikon?Roger38 schreef:NOu ik heb de 8-200mm/2.8 gisteren gekocht bij Konijnenberg en dat matcht perfect met mijn D50.rytec schreef:Het lijkt mij dan handiger om een paar kleinere lenzen aan te schaffen of zie ik dit verkeerd, want met zo'n joekel op je D50 rondlopen zie ik niet zo direct zitten.Opgezetfan schreef:Jep deze zijn idd zo lang omdat deze lenzen over het hele bereik een diafragma hebben van f/2,8
Welke lens zou er nog goed in mijn rijtje passen?
Dat komt omdat ik hem na het stitchen in PS CS2 heb bewerkt, de pano is echter aan elkaar gestitch met arcsoft panoramamaker.onno schreef:Reveal zegt 'Adobe Photoshop CS2 Windows'The-Boss schreef:Met welk programma heb je dit aan elkaar gestitch Opgezetfan.
Ik heb dit weekend ook een zo'n 50mm 1.8 besteld. Mooi dingetje voor die prijs!
Dan stijgen de prijzen snel, want ik kijk nu en er staat 109 €Opgezetfan schreef:Er zijn 2 mensen voor je waaronder ik die hem aangeven voor 97,- en 99,- euro waarom kom jij dan met een aanbieding van 110,- ?Kroko schreef:@rytec
Door cameranu.nl wordt deze voor €110,50 bij u aan de deur afgeleverd. Deze winkel is gevestigd te Urk. In fotoland België ken ik de weg niet.