Katten [verzamel]

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Alle katten verzamelen !

Bericht door jantom » za jun 04 2011 5:54 pm

JeroenS schreef:Ik vind een erg mooi portret met een bijzondere blik! Doet me denken aan een van de vroegere poezen van mijn vrouw die maar liefst 27jaren geleefd heeft.
En da's ook een leuk poezen tafereel aan de zijkant :)
Ik kan niet goed inschatten hoe groot het foto formaat is, maar dat is vast een leuke doka-klus geweest.
Groet, Jeroen
Dag Jeroen,
Ik had toen het gebeurde (-> dag van de opname) net een loodaccuflitser van Braun gekocht en was al in het bezit van een Nikon F met 105mm lens. Daar is het allemaal mee gemaakt.
Ik was de combinatie aan het uittesten en riep -toen ik schietklaar was- ook even mijn kat die zich toen omdraaide. Zo kan je het ook doen. Die beestjes geven vaak aandacht maar soms zijn ze stoicijns. Maar je kent ze al en daar kan je ook gebruik van maken.
En 27 jaar is wel erg oud.
De kat op de foto -weer een treurig verhaal- kreeg kanker achter zijn rechter oog. Die kanker is weggehaald maar het oog zag er niet mooi uit. Je moet je kat de kans geven (katten hebben niet voor niets 9 levens) maar de kanker was niet helemaal weg (dat kon niet) en dieren moet je niet laten lijden.

Ik maakte toen grote foto's in de doka in de maat 50x60 cm.

Als je ooit naar Kaapstad (Zuid-Afrika dus) gaat kan je die poezen misschien wel in de winkel vinden. Dan weet je in ieder geval de bron. Grotere poezen lopen daar in de natuur rond.

Kdv

Bericht door Kdv » zo jun 05 2011 2:41 pm

Zo om ook maar mijn bijdrage te leveren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » zo jun 05 2011 2:45 pm

Aan Kdv

Mooie katten. De achtergrond kan altijd anders (zeker ook hier) maar wij weten waar we naar moeten kijken en het is allemaal fijn huiselijk.

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » zo jun 05 2011 4:22 pm

jantom schreef: Dag Jeroen,
Ik had toen het gebeurde (-> dag van de opname) net een loodaccuflitser van Braun gekocht en was al in het bezit van een Nikon F met 105mm lens. Daar is het allemaal mee gemaakt.
Ik was de combinatie aan het uittesten en riep -toen ik schietklaar was- ook even mijn kat die zich toen omdraaide. Zo kan je het ook doen. Die beestjes geven vaak aandacht maar soms zijn ze stoicijns. Maar je kent ze al en daar kan je ook gebruik van maken.
En 27 jaar is wel erg oud.
De kat op de foto -weer een treurig verhaal- kreeg kanker achter zijn rechter oog. Die kanker is weggehaald maar het oog zag er niet mooi uit. Je moet je kat de kans geven (katten hebben niet voor niets 9 levens) maar de kanker was niet helemaal weg (dat kon niet) en dieren moet je niet laten lijden.

Ik maakte toen grote foto's in de doka in de maat 50x60 cm.

Als je ooit naar Kaapstad (Zuid-Afrika dus) gaat kan je die poezen misschien wel in de winkel vinden. Dan weet je in ieder geval de bron. Grotere poezen lopen daar in de natuur rond.
Loodaccu ken ik nog, zat nog net in mijn eerste Metz 405 - als ik het me nog goed herinner (nummer) en werd straaljager genoemd... Maar al zeer snel omgewisseld voor andere accu - was al op de markt.
Heerlijk die scherpe blikken van poezen, zeker beter dan die scherpe nagels helemaal van die van de grote katten..
Zuid Afrika is een eind weg, maar voor jou lijkt het me in gevoel dicht(ter) bij. Helemaal met zo'n foto als herinnering.
Zo'n einde aan een poes is zeker meer dan naar. Heb er ook ervaring mee..

50*60 is een mooi formaat!

Groet, Jeroen

Kdv

Bericht door Kdv » zo jun 05 2011 4:53 pm

jantom schreef:Aan Kdv

Mooie katten. De achtergrond kan altijd anders (zeker ook hier) maar wij weten waar we naar moeten kijken en het is allemaal fijn huiselijk.
Tnx! Goede achtergrond vinden is wel lastig, ze gaan nooit op de mooie plekken zitten :mryellow:

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » zo jun 05 2011 5:04 pm

Dag Jeroen,

Misschien heb je niet alleen lood in je flitser maar ook lood in je schoenen als je aan die grote poezen in Zuid-Afrika denkt.
Maar je hoeft niet bang te zijn.

Die flitsers van ons gaan maar niet stuk en dat in tegenstelling tot de loodaccu's.
Mijn eerste flitser was ook een Metz en wel eentje met vast richtgetal (dacht 16 - asa 100?).
Dat was voor mij gelijk ook de eerste rekenmachine. Werken met afstanden, diafragma's en gevoeligheden. Ik mis die tijd. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik geen voorstander ben van flitslicht. Dat mijn kat er goed op kwam was omdat ik een reflectiescherm gebruikte - het licht kwam via het plafond op de kat.
De sensor van de Braun werkte prachtig en het was de krachtigste flitser in die tijd. Ik kon er half IJmuiden mee op de foto zetten maar nu lul ik uit mijn nekharen.
Nu ik toch niet de indruk heb dat je snel wilt boeken geef ik je maar wat van mijn foto's van de grotere katten door. En een foto van een niet-kat maar wel een echte schat. Ook op die dieren kan ik dol zijn.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » ma jun 06 2011 7:03 pm

Bang voor die grote poezen daar ben ik niet... ik ben hier... maar prachtig zijn ze zeker! We hebben hier twee beelden van ieder 80 kg gewicht aan leeuwen staan.

Ja, ik en ook mijn vrouw hebben altijd Metz gehad en nu nog. Nooit iets mee gehad en draaien nog steeds! De 45CT hebben we onlangs verkocht omdat deze niet op de huidige systemen past. De 60CT4 draait al jaren mee. M´n eerste is niet meer, omdat ik deze weggegeven heb.

Ik kan me voorstellen dat je met bijzondere gevoelens terug kijkt. Ook ik vond het bijzonder om naar het maken van een opname, zelf te ontwikkelen, en dan in mijn eigen doka het beeld toverachtig te zien ontstaan. Doordrukken, tegenhouden gradaties wisselen en bariet papier.
Aan de andere kant... deze nieuwe mooie techniek heeft ook iets heel magisch en ik heb ondertussen al voor tichtallen euro´s filmpjes uitgespaard.. :)

Je laatste foto... met de bijzonderheid en die van het wezen ook... helemaal mee eens!
Groet, Jeroen

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » ma jun 06 2011 7:04 pm

at...KdV
Welkom met je poezen in dit topic! Vooral je laatste foto, heerlijke houding :)
Groet, Jeroen

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » ma jun 06 2011 9:05 pm

JeroenS schreef:Bang voor die grote poezen daar ben ik niet... ik ben hier... maar prachtig zijn ze zeker! We hebben hier twee beelden van ieder 80 kg gewicht aan leeuwen staan.

Ja, ik en ook mijn vrouw hebben altijd Metz gehad en nu nog. Nooit iets mee gehad en draaien nog steeds! De 45CT hebben we onlangs verkocht omdat deze niet op de huidige systemen past. De 60CT4 draait al jaren mee. M´n eerste is niet meer, omdat ik deze weggegeven heb.

Ik kan me voorstellen dat je met bijzondere gevoelens terug kijkt. Ook ik vond het bijzonder om naar het maken van een opname, zelf te ontwikkelen, en dan in mijn eigen doka het beeld toverachtig te zien ontstaan. Doordrukken, tegenhouden gradaties wisselen en bariet papier.
Aan de andere kant... deze nieuwe mooie techniek heeft ook iets heel magisch en ik heb ondertussen al voor tichtallen euro´s filmpjes uitgespaard.. :)

Je laatste foto... met de bijzonderheid en die van het wezen ook... helemaal mee eens!
Groet, Jeroen
Twee zwaargewichten aan leeuwen bij jou... Die staan ook in Hong Kong (en andere steden) en wel bij de HSBC (bankinstelling) maar die zijn nóg zwaarder. ik zag die meestal in Kuala Lumpur omdat ik daar het meest kwam.
Ik vond dokawerk altijd vervelend en zag er tegenop. Beperkte ruimte en heel lange uren maken. Als je grote foto's maakt heb je grote bakken met vloeistof nodig en dat kost veel geld en dan moet je productie maken. Een ellendige tijd eigenlijk. Ik was heel serieus in die tijd. Ik stopte altijd als de zon al op was en ik doodmoe. Bij mijn baas hoefde ik een stuk minder lang te werken en hoefde ook niet op mijn benen te staan. Er was geen stoel in de doka want alle ruimte was nodig.
Nu doen we allen aan besparing (zo kan je dat inderdaad zien). Maar je weet best dat je nu backups moet maken (van je digitale bestanden) en harde schijven waren tot voor kort duur. Maar als je het goed wilt doen moet je die bestanden ook branden. Maar het voordeel is dat ik nu kan stoppen wanneer ik wil.

Ik heb nooit eerder een dolfijn achterover uit het water zien springen. Jij wel? En je mag je weleens gaan voorstellen hoe snel je moet zijn om zo'n foto te maken! Ik heb ter plaatse (op de boot) een tactiek ontwikkeld want ik was altijd veel te laat; ze zijn zo weer onder water. Ik ben eigenlijk een amateur-architectuurfotograaf en dat gaat heel beschouwend.
Er zwemmen daar gedurende een korte tijd ook walvissen rond (ook met jong).
Dolfijnen doen me denken aan katten van de zee - zo speels. Maar ik kan het geen zeekat noemen (dat moet een inktvissoort zijn).
Misschien ontmoeten we elkaar wel weer op dit forum - het gaat je katten en jezelf goed!
Jan

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » ma jun 13 2011 11:24 am

Dank je. Het je goed gaan is altijd een mooie toe-wens en ik wens je het gelijkende toe!
Ondertussen staan er alweer vier van die zwaargewichten.. :)
Tot een wederkeer.

Groet, Jeroen

Edit... ps. dolfijnen heb ik nog nooit in het echt gezien.. wel in Harderwijk toen ik erg jong was. Maar dat voelt niet echt.

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » ma jun 13 2011 11:37 am

JeroenS schreef:Dank je. Het je goed gaan is altijd een mooie toe-wens en ik wens je het gelijkende toe!
Tot een wederkeer.

Groet, Jeroen

Edit... ps. dolfijnen heb ik nog nooit in het echt gezien.. wel in Harderwijk toen ik erg jong was. Maar dat voelt niet echt.
Dag Jeroen,
Ik zie je ook met andere onderwerpen actief zijn. ik houd je in de gaten - dat gaat zo met katmensen.
Ik was gefascineerd door Flipper (een serie over dolfijnen). Als je wat meer over dolfijnen weet gaat je hart open. Vriendelijke beesten die soms ook breukelingen hebben gered. Ze houden van mensen net zoals katten doen.
Maar maak je huis niet te zwaar hoor! Volgens mij heb je er een hobby bij genomen.
En we zien elkaar ongetwijfeld weer!
Jan

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » ma jun 20 2011 2:04 am

Weer een nieuw nestje kittens 3stuks moest ze toch even plaatsen nu2dagen oud op de foto een dag
Wanneer moeders moet bevallen dan blijft ze aan het mauwen dan kan mijn vrouw er bij gaan zitten.
Dit is nu toch wel het laatste nestje dan gaat ze naar ome dokter.
1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
mocht er iemand interesse hebben stuur een p b tot nu zijn ze altijd netjes in een goed gezin geplaatst
Meestal gaat het van mond op mond reklame of op mp in dien nodig.
Of er is een e-mail of we nog een nestje verwachten
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » ma jun 20 2011 10:55 am

Lieve kindertjes (heerlijk om naar te kijken) maar ik kan er geen enkele hebben....
Geniet er maar van (zo lang ze klein zijn). En als ze groter zijn kan je er ook nog van genieten!

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » ma jun 20 2011 12:12 pm

jantom schreef:
JeroenS schreef:Dank je. Het je goed gaan is altijd een mooie toe-wens en ik wens je het gelijkende toe!
Tot een wederkeer.

Groet, Jeroen

Dag Jeroen,
Ik zie je ook met andere onderwerpen actief zijn. ik houd je in de gaten - dat gaat zo met katmensen.
Ik was gefascineerd door Flipper (een serie over dolfijnen). Als je wat meer over dolfijnen weet gaat je hart open. Vriendelijke beesten die soms ook breukelingen hebben gered. Ze houden van mensen net zoals katten doen.
Maar maak je huis niet te zwaar hoor! Volgens mij heb je er een hobby bij genomen.
En we zien elkaar ongetwijfeld weer!
Jan
Zeker, ben geinteresseerd in vele onderwerpen.. zoveel als het leven te bieden heeft..., is er wel een keuze of wat te maken.
Flipper is me zeker bekend en dolfijnen vind ik zeer bijzonder!

De grond hier kan wel wat gewicht hebben :) 't Is wel zwaar ze te (ver)plaatsen...
Groet, Jeroen

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » ma jun 20 2011 12:13 pm

a vgastel schreef:Weer een nieuw nestje kittens 3stuks moest ze toch even plaatsen nu2dagen oud op de foto een dag
Gefeliciteerd met de geboorte en succes met het vinden van een nieuw thuis!
Groet, Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”