Dag Jeroen,JeroenS schreef:Ik vind een erg mooi portret met een bijzondere blik! Doet me denken aan een van de vroegere poezen van mijn vrouw die maar liefst 27jaren geleefd heeft.
En da's ook een leuk poezen tafereel aan de zijkant![]()
Ik kan niet goed inschatten hoe groot het foto formaat is, maar dat is vast een leuke doka-klus geweest.
Groet, Jeroen
Ik had toen het gebeurde (-> dag van de opname) net een loodaccuflitser van Braun gekocht en was al in het bezit van een Nikon F met 105mm lens. Daar is het allemaal mee gemaakt.
Ik was de combinatie aan het uittesten en riep -toen ik schietklaar was- ook even mijn kat die zich toen omdraaide. Zo kan je het ook doen. Die beestjes geven vaak aandacht maar soms zijn ze stoicijns. Maar je kent ze al en daar kan je ook gebruik van maken.
En 27 jaar is wel erg oud.
De kat op de foto -weer een treurig verhaal- kreeg kanker achter zijn rechter oog. Die kanker is weggehaald maar het oog zag er niet mooi uit. Je moet je kat de kans geven (katten hebben niet voor niets 9 levens) maar de kanker was niet helemaal weg (dat kon niet) en dieren moet je niet laten lijden.
Ik maakte toen grote foto's in de doka in de maat 50x60 cm.
Als je ooit naar Kaapstad (Zuid-Afrika dus) gaat kan je die poezen misschien wel in de winkel vinden. Dan weet je in ieder geval de bron. Grotere poezen lopen daar in de natuur rond.