Spotfocus
Spotfocus
Misschien een hele domme vraag, maar jah, ik ben een beginnend Nikongebruiker. Ik kom van de Sony A 100. Daar kon ik heel simpel, via een instelwiel en een druk op de knop spotfocus instellen, (in het midden dus) voor de meeste programma's en instellingen. Dat schijn ik bij mijn hagelnieuwe Nikon D 7000 te missen. De camera is nog maar net een week in mijn bezit, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Is die spotfocus echt alleen te krijgen bij handmatig scherpstellen en in de sportmodus, of is er ook een simpele manier bij automatisch alles?
- Zwarte
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Spotfocus
Hoi,
Kijk even onderaan op blz 105 van je handleiding hier staat precies vermeld hoe h.e.e.a. moet gebeuren. En domme vragen bestaan niet.
Kijk even onderaan op blz 105 van je handleiding hier staat precies vermeld hoe h.e.e.a. moet gebeuren. En domme vragen bestaan niet.
Zwarte, dank je wel voor je antwoord. Wat ik ook probeer, de camera kiest toch zijn eigen scherpstelpunt en dat ligt niet persé in het midden.
- Zwarte
- Forumlid
- Contacteer:
Lees pagina 94 t/m 96 eens door. Waarschijnlijk wordt hier beschreven wat je bedoelt.
Het scherpstelpunt blijft verspringen, ondanks drukken op het wieltje of ok. Ik had gehoopt op een makkelijke manier, maar kennelijk is dat er niet. Ik wil graag vogels op de foto zetten, en die steken niet altijd goed af tegen bijv. een modderige achtergrond.
Kijk, dit is precies wat ik bedoel!
Fijn om te weten. Hartelijk dank voor je reactie.
Fijn om te weten. Hartelijk dank voor je reactie.