Spotfocus

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Machteld

Spotfocus

Bericht door Machteld » zo jun 05 2011 3:54 pm

Misschien een hele domme vraag, maar jah, ik ben een beginnend Nikongebruiker. Ik kom van de Sony A 100. Daar kon ik heel simpel, via een instelwiel en een druk op de knop spotfocus instellen, (in het midden dus) voor de meeste programma's en instellingen. Dat schijn ik bij mijn hagelnieuwe Nikon D 7000 te missen. De camera is nog maar net een week in mijn bezit, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Is die spotfocus echt alleen te krijgen bij handmatig scherpstellen en in de sportmodus, of is er ook een simpele manier bij automatisch alles?

Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Spotfocus

Bericht door Zwarte » zo jun 05 2011 4:44 pm

Hoi,

Kijk even onderaan op blz 105 van je handleiding hier staat precies vermeld hoe h.e.e.a. moet gebeuren. En domme vragen bestaan niet.

Machteld

Bericht door Machteld » zo jun 05 2011 4:53 pm

Zwarte, dank je wel voor je antwoord. Wat ik ook probeer, de camera kiest toch zijn eigen scherpstelpunt en dat ligt niet persé in het midden.

Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Zwarte » zo jun 05 2011 6:05 pm

Lees pagina 94 t/m 96 eens door. Waarschijnlijk wordt hier beschreven wat je bedoelt.

Machteld

Bericht door Machteld » zo jun 05 2011 6:45 pm

Het scherpstelpunt blijft verspringen, ondanks drukken op het wieltje of ok. Ik had gehoopt op een makkelijke manier, maar kennelijk is dat er niet. Ik wil graag vogels op de foto zetten, en die steken niet altijd goed af tegen bijv. een modderige achtergrond.

Stedz

Bericht door Stedz » zo jun 05 2011 6:54 pm

...
Laatst gewijzigd door Stedz op vr aug 05 2011 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Machteld

Bericht door Machteld » zo jun 05 2011 7:02 pm

Kijk, dit is precies wat ik bedoel!
Fijn om te weten. Hartelijk dank voor je reactie.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”