BlackRapid RS-5, RS-7, RS-sport.

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Ernst Hartwich

Re: BlackRapid RS-5, RS-7, RS-sport.

Bericht door Ernst Hartwich » wo jun 15 2011 10:22 pm

Zelf gebruik ik de BlackRapid zo ongeveer sinds de introductie in NL en heb die bevestigd aan de grip onder de D700. Waarmee de combinatie volgens mij zwaarder is dan de D3. En ook met een 70-200 2.8 objectief en een flitser heb ik nog nooit het idee gehad dat dit niet stevig genoeg zou zijn. Wat ik nu langzamerhand begin te zien zijn slijtsporen op de riem zelf van het heen en weer bewegen in het oog van de bevestiging. Ik kan rustig zeggen dat ik deze combinatie vrij intensief gebruikt heb nu en ik heb nog nooit problemen gehad.

*zoekt even een stuk hout om het af te kloppen nu* :-)

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo jun 15 2011 10:28 pm

Vandaag de BlackRapid RS-Sport binnen gekregen.

Hij ziet er gewoon goed en super degelijk uit.
Ik ben er nu even mee aan het droog fotograferen :D, even het gevoel krijgen dat het allemaal veilig is.

Groet John.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » wo jun 15 2011 10:34 pm

Ik heb zelf de RS-4 en bevestig hem ook zonder zweet aan mijn D700 met 105VR en de SB-900. Ik wil, nadat ik het extra oksel-bandje erbij heb gekocht nooit meer een andere riem. De BlackRapid is inmiddels al zolang op de markt, en ik heb nooit ergens gelezen dat er een constructie is afgebroken. Gewoon doen dus en niet zeuren.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Ronald-D » vr jun 17 2011 3:03 pm

Ik heb nu ook de blackrapid sport binnengekregen vandaag. Zelf had ik al de Sunsniper, maar m'n vriendin wilde ook graag zo'n schouderriem, dus dacht ik.....bestel er even een blackrapid sport bij naar aanleiding van de positieve berichten hier.

Heb nu de twee vergeleken, en het enige voordeel is inderdaad dat de schouderband niet meer wegzakt. Dit vond/vind ik overigens niet eens zo héél vervelend.
Dit is echter het enige voordeel wat ik heb kunnen ontdekken.

De Sunsniper houdt mijn voorkeur, ten eerste omdat je de riem makkelijker omdoet, en niet het minste, ik vind de Sunsniper toch degelijker. Het schouderstuk van de Sunsniper is dikker, en voelt lekkerder aan op de schouder dan die van de Blackrapid.
Met de Blackrapid voel ik meer druk op mijn schouder dan met de Sunsniper.

Dus de blackrapid zal denk ik naar m'n vriendin gaan...... ;-)

Als advies voor toekomstige kopers zou ik zeggen....probeer een winkel te vinden waar je ze kan uitproberen, en neem dan een beslissing.
Laatst gewijzigd door Ronald-D op vr jun 17 2011 3:36 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

josj
Forumlid
Forumlid

Bericht door josj » vr jun 17 2011 3:18 pm

heb miin rs4 nu ook een week en ben er tevreden over,mijn sb900 zit nu ook vaker op mijn d700,omdat je het toch niet merkt.

Ocram
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ocram » vr jan 20 2012 12:33 am

Net zoals de TS zit ik in een Dubio

Dus mijn vraag is danm welke Blackrapid zou ik het beste kunnen kiezen voor gebruik met een D5100 en mijn 18-105 (mijn zwaarste lens tot nu toe :wink: ).
De RS-4, RS-7, of RS-sport, want dat is de keuze die ik kan maken in mijn fotozaak. RS-5 wordt denk ik niet verkocht in die zaak.

Of zou ik naar de OP/TECH Utility sling strap geval gaan uitwijken. Deze is weliswaar goedkoper dan een BlackRapid strap.
Maar ik vind zelfs de goedkoopste BlackRapid strap kwa prijs toch wel meevallen.

Mij gaat om draagcomfort en veiligheid (oftewel dat mijn camera niet plotseling van die strap afflikkert dat soort zaken dus).

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » vr jan 20 2012 9:41 am

Omdat je zelf over de prijs zit te hikken, is er ook een aanbieding van Phottix, een clone van de Blackrapid RS-4: http://link.marktplaats.nl/514742563" onclick="window.open(this.href);return false;
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jan 20 2012 9:44 am

Zelf importeren is natuurlijk ook altijd nog een mogelijkheid: http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » vr jan 20 2012 9:56 am

Je kunt ook hier eens kijken:

http://www.arendhandelsonderneming.nl/i ... =1&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij zijn de prijzen gewoon goed en hoef je niet verder te zoeken.

Gr. John.

ivdputten

Bericht door ivdputten » vr jan 20 2012 10:38 am

chip54 schreef:Zelf importeren is natuurlijk ook altijd nog een mogelijkheid: http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel eenvoudig inderdaad, maar:

zeker 3 weken transporttijd
19% BTW betalen
Import/handling kosten van de Post € 30
Een van de sponsors is zeker goedkoper dan direct zelf importeren.

Ik spreek helaas uit ervaring . . . .

geerttt

Bericht door geerttt » vr jan 20 2012 10:41 am

Marten schreef:Ik zou nog maar eens heel goed kijken naar het batterijcompartiment van de D3, D3s etc
Dat bestaat uit 2 delen. Het onderste deel van dat compartiment zit met een paar minuscule boutjes vast aan de rest. Die boutjes van minder dan 1 mm (foto2) moeten je camera gaan dragen als je hem ophangt aan de bodem.
Dat onderste deel is gemaakt om op druk te belasten, niet op trek.
Ik zou het nooit doen.
...
Wat een onzin zeg... Je hebt ook statieven waarbij je de camera op zn kop aan de onderkant kan monteren. Dan heb je toch ook een trekbelasting? Of op statief werken in de verticale stand. De body is daar echt wel op berekend hoor!

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jan 20 2012 11:22 am

ivdp schreef:
chip54 schreef:Zelf importeren is natuurlijk ook altijd nog een mogelijkheid: http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel eenvoudig inderdaad, maar:

zeker 3 weken transporttijd
19% BTW betalen
Import/handling kosten van de Post € 30
Een van de sponsors is zeker goedkoper dan direct zelf importeren.

Ik spreek helaas uit ervaring . . . .

Ik ook, heb hem zelf uit de VS laten komen, niks 19% BTW, niks import/handling, gewoon in een envelop.
Was dus flink goedkoper uit.
Al die kosten betaal je alleen als je voor grotere bedragen importeert.
Groet, Cees

Lid NCN

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » vr jan 20 2012 11:36 am

De importafdeling van de Douane is inderdaad nogal willekeurig bij inklaren, de ene keer betaal je de hoofdprijs en de andere keer helemaal niks.. Geen peil op te trekken dus.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jan 20 2012 11:40 am

Ook Op-Tech heeft tegenwoordig een 'sling': http://www.procameragear.com/catalog/pr ... cts_id/964" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Arthur Mol: Heb ik zeker geluk gehad, heb een BlackRapid en de nodige Op-Tech's uit de VS laten komen en nooit problemen gehad.
Groet, Cees

Lid NCN

geerttt

Bericht door geerttt » vr jan 20 2012 12:13 pm

chip54 schreef:Ook Op-Tech heeft tegenwoordig een 'sling': http://www.procameragear.com/catalog/pr ... cts_id/964" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Arthur Mol: Heb ik zeker geluk gehad, heb een BlackRapid en de nodige Op-Tech's uit de VS laten komen en nooit problemen gehad.
Deze optech bestaat al een tijdje. Ik heb hem gehad en vind t niet makkelijk. De camera hangt niet aan de statiefaansluiting, maar aan "loops". Deze kunnen nog wel eens in de weg zitten bij het fotograferen, voornamelijk in verticale stand. Met een FasternR kan je de optech natuurlijk wel aansluiten op de statiefaansluiting.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”