Zoals al eerder genoemd is het diafragma veel te klein. Normaal is rond de f8. Je kan dan met je flitser flink terug zo word ook je achtergrond minder belicht. Als je de achterond donker wil hebben moet je het onderwerp meer van de achtergond halen dan word de achtergrond vanzelf donkerder. eventueel je flitser afschermen zodat er geen flitslicht op je achtergrond komt.
Orginele foto's zijn ook idd te donker. de details in de haren zijn helemaal weg. Persoonlijk vind ik de foto's teveel bewerkt dat kan je echt zien, en dat is jammer.
Gr Rob
1e Portret met donkere achtergrond
-
Dochoff
Re: 1e Portret met donkere achtergrond
@Plincky,
bedankt voor je reactie.
Met F8 heb ik volgens mij teveel last van het omgevinslicht. Ik kan de ruimte met jaloezieen verduisteren, maar houd omgevingslicht. Vandaar het hogere diafragma. Maar ik ga het een volgende keer proberen.
Groetjes,
Dochoff
bedankt voor je reactie.
Met F8 heb ik volgens mij teveel last van het omgevinslicht. Ik kan de ruimte met jaloezieen verduisteren, maar houd omgevingslicht. Vandaar het hogere diafragma. Maar ik ga het een volgende keer proberen.
Groetjes,
Dochoff
- plincky
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat is dan erg lastig idd. Volgende keer in de avond fotos maken?
volgende keer beter.
volgende keer beter.
-
Dochoff
Dat wordt dan nachtwerk of nog een heel tijdje wachtenplincky schreef:Dat is dan erg lastig idd. Volgende keer in de avond fotos maken?![]()
volgende keer beter.
- plincky
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
of het moet weer eens goed stormen buiten 
-
Dochoff
Dan durft het model niet over straat en moet ik zelf m'n bliksemskills oefenen
Zo is er altijd wat