Hotel de Ville

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Daniël

Re: Hotel de Ville

Bericht door Daniël » do jul 14 2011 12:11 am

zag het ook na het plaatsen.
Al aangepast.
En zal het laten staan :D

Het dak was erg inderdaad even een speerpunt om goed te krijgen.
Eventuele oplossing voor smalle straatjes:
Scherpstellen op 1 punt.
AF op M zetten. Ook op de lens!
Camera qua modus op M zetten.
Instellingen doen totdat je het gewenste resultaat hebt.
Een zooi foto's maken.
V.b. camera verticaal houden en dan 4 (links naar rechts) x 5 (beneden naar boven).
Daarna tegen elkaar zetten via software.
Dan kan je nog croppen en bewerken tot je tevreden bent.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » do jul 14 2011 12:18 am

Nielson schreef:Hè Daniël, nee mooi laten staan! :wink: Heb je het in Photoshop gedaan?
Wat een verschil, en ik vind dat het bijsnijden behoorlijk meevalt, wat een totaal andere uitstraling krijgt het gebouw zo. Dank voor je moeite :wink:

@Jac, inderdaad mooi verwoord, ik weet nu waar ik op moet letten de volgende keer. Dat vind ik ook zo mooi van de hobby, je blijft continu leren :wink: Bedankt voor de uitleg....
Weet wel (zie foto) dat het een beperkte aanpassing is omdat de zijgevels nog niet geheel verticaal staan. Maar het geeft mooi de mogelijkheden weer.
Jan

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » do jul 14 2011 12:27 am

Aan Daniël

"Het dak was erg inderdaad even een speerpunt om goed te krijgen.
Eventuele oplossing voor smalle straatjes:
Scherpstellen op 1 punt.
AF op M zetten. Ook op de lens!
Camera qua modus op M zetten.
Instellingen doen totdat je het gewenste resultaat hebt.
Een zooi foto's maken.
V.b. camera verticaal houden en dan 4 (links naar rechts) x 5 (beneden naar boven).
Daarna tegen elkaar zetten via software.
Dan kan je nog croppen en bewerken tot je tevreden bent."

Een nieuwe manier (voor mij dan) om foto's te maken. Ik ben nog erg traditioneel ingesteld maar weet dat een foto op die manier kan worden samengesteld. Zo had de TU te Delft ooit een experiment gedaan door Delft in zoveel foto's te vangen en er een samengestelde foto van te maken. Ik verwacht dan wel dat het objectief vertekeningsvrij moet zijn maar waarschijnlijk is daar ook al een oplossing voor gevonden. In die foto van Delft zag ik wel hier en daar frictie (densiteitverschillen).
Bedankt voor de inbreng.
Jan

Daniël

Bericht door Daniël » do jul 14 2011 8:27 am

jantom schreef:
Nielson schreef:Hè Daniël, nee mooi laten staan! :wink: Heb je het in Photoshop gedaan?
Wat een verschil, en ik vind dat het bijsnijden behoorlijk meevalt, wat een totaal andere uitstraling krijgt het gebouw zo. Dank voor je moeite :wink:

@Jac, inderdaad mooi verwoord, ik weet nu waar ik op moet letten de volgende keer. Dat vind ik ook zo mooi van de hobby, je blijft continu leren :wink: Bedankt voor de uitleg....
Weet wel (zie foto) dat het een beperkte aanpassing is omdat de zijgevels nog niet geheel verticaal staan. Maar het geeft mooi de mogelijkheden weer.
Jan
Klopt, soms kan je niet anders.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”