Nikon D90 in da house
Re: Keuze D90 set - 1e stap in de DSLR-wereld
Wat is een betere optie: Een nieuwe D90 body, of een 2e handse ?
Nieuw is waarschijnlijk beter, ik weet niet wat er kan slijten als je een 2e handse koopt ....
Zal natuurlijk ook aan de aantal clicks liggen, denk ik
Nieuw is waarschijnlijk beter, ik weet niet wat er kan slijten als je een 2e handse koopt ....
Zal natuurlijk ook aan de aantal clicks liggen, denk ik
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
2e hands is altijd een gok, als er wat is heb je over het algemeen geen garantie meer.
Een nieuwe kan ook stuk, maar daar zit twee jaar garantie op.
Het is een keuze die jezelf moet maken.
Daar heb je gelijk in.JanR schreef:2e hands is altijd een gok, als er wat is heb je over het algemeen geen garantie meer.
Ik zag er hier eentje staan bij "aangeboden", maar ik wacht denk ik toch maar even.
Niets te ovehaast kopen.
Ik weet nu toch wat ik wil

Zijn er trouwens ook nog iets van voorzetglazen voor op de lenzen, zodat je
de lens niet beschadigt ?
Of moet ik dan meteen naar filters kijken ?
Ik zag bij cameranu.nl (waar ik de lenzen van mijn keuze heb gezien) ook van die combopacks met daarin een
filter voor de lens.
de lens niet beschadigt ?
Of moet ik dan meteen naar filters kijken ?
Ik zag bij cameranu.nl (waar ik de lenzen van mijn keuze heb gezien) ook van die combopacks met daarin een
filter voor de lens.
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
De discussie voorzetglas is een lang lopende discussie met vele invalshoeken met allemaal verschillende meningen wel/niet. Wanneer het gaat om lens bescherming dan heb ik hiervoor niet gekozen. Nagenoeg alle lenzen hebben een zonnekap en deze zorgt ervoor dat je al moeite moet doen om de lens in aanraking te laten komen met iets. En dus de zonnekap al een afdoende bescherming biedt voor je lens.
ik weet niet wat de combopack behelst maar er zijn natuurlijk ook andere filters naast het bescherm/UV filter en die hebben wel functies maar die laat je dan ook niet standaard gemonteerd zitten. Die monteer je met een vooropgezet doel.
ik weet niet wat de combopack behelst maar er zijn natuurlijk ook andere filters naast het bescherm/UV filter en die hebben wel functies maar die laat je dan ook niet standaard gemonteerd zitten. Die monteer je met een vooropgezet doel.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
jan schreef:De discussie voorzetglas is een lang lopende discussie met vele invalshoeken met allemaal verschillende meningen wel/niet. Wanneer het gaat om lens bescherming dan heb ik hiervoor niet gekozen. Nagenoeg alle lenzen hebben een zonnekap en deze zorgt ervoor dat je al moeite moet doen om de lens in aanraking te laten komen met iets. En dus de zonnekap al een afdoende bescherming biedt voor je lens.
Dank je voor je reactie.
Dan zie ik daar vanaf.
-
- Forumlid
Daar gaan we weer. Een zonnekap beschermt grotendeels tegen stoten, maar niet tegen stof, zand, regen, vette kindervingertjes etc. En het poetsen om dat er weer allemaal af te krijgen. Een zandkorreltje is zo een kras op je coating. Deze discussie is al zo vaak gevoerd.jan schreef: En dus de zonnekap al een afdoende bescherming biedt voor je lens.
Sorry, ik wilde alleen informatie.Bob42 schreef:Daar gaan we weer. Een zonnekap beschermt grotendeels tegen stoten, maar niet tegen stof, zand, regen, vette kindervingertjes etc. En het poetsen om dat er weer allemaal af te krijgen. Een zandkorreltje is zo een kras op je coating. Deze discussie is al zo vaak gevoerd.jan schreef: En dus de zonnekap al een afdoende bescherming biedt voor je lens.
Want ik wil natuurlijk niet dat dalijk mijn nieuwe spulletjes al vlug beschadigd zijn.
Daarom de vraag hoe of wat te doen voor bescherming van de lens.
We hebben nu een Panasonic DMC-TZ10, en daar zie ik op de lens toch wat lichte krasjes staan (gaat al wat jaartjes mee, maar toch).
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Waar je op de foto dan vervolgens geen last van hebt; je ziet er niets van.Huib1968 schreef:We hebben nu een Panasonic DMC-TZ10, en daar zie ik op de lens toch wat lichte krasjes staan (gaat al wat jaartjes mee, maar toch).

Klopt, heb je gelijk in.Patrick schreef:Waar je op de foto dan vervolgens geen last van hebt; je ziet er niets van.Huib1968 schreef:We hebben nu een Panasonic DMC-TZ10, en daar zie ik op de lens toch wat lichte krasjes staan (gaat al wat jaartjes mee, maar toch).
Je ziet het alleen als er vlekken opzitten.
Hoe maak je dat trouwens schoon op lenzen ?
Zal niet met een theedoek zijn ofzo

Wat ik nu overigens wel doe soms

Dan is het nu tijd om de money-pot asap te vullen 

-
- Forumlid
Tja dat is wel een vereiste
Haha komt allemaal goedJanR schreef:Tja dat is wel een vereiste
Prachtig Huib, hoe jij het forum vult! Zonder enige gene allerlei vragen stellen. Ik ben hier ook nieuw maar lees je berichten met veel belangstelling! Ik ben lid van meerdere forums (zeg ik dat goed?) maar hoe geduldig hier wordt gereageerd door meerdere leden....respekt! :mrgreen:
Ow..ik heb overigens een D90 met 18-105 kit. Vandaag wat "noodweer" opnames gemaakt. Ga nog te vaak op auto...martien schreef:Prachtig Huib, hoe jij het forum vult! Zonder enige gene allerlei vragen stellen. Ik ben hier ook nieuw maar lees je berichten met veel belangstelling! Ik ben lid van meerdere forums (zeg ik dat goed?) maar hoe geduldig hier wordt gereageerd door meerdere leden....respekt! :mrgreen: