1e dag Vierdaagse nijmegen (Elst)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

1e dag Vierdaagse nijmegen (Elst)

Bericht door André » di jul 19 2011 10:38 pm

Ik kon vandaag vrij krijgen van de baas (en mijn echtgenote) dus op naar Elst om de wandelaars van de Nijmeegse vierdaagse op de foto te zetten. Ik had er zin in, en zoals altijd had ik de parkeerplek weer aan mijn kont hangen. (Om een of andere reden krijg ik het altijd weer voor elkaar om vlot een schitterende parkeerplek tijdens dit soort drukke dagen te vinden). Ik moest dus wel 75 meter lopen om in het midden van de winkelstraat uit te komen waar de wandelaars doorheen lopen, en geloof het of niet (zal de sfeer wel geweest zijn) ik kreeg spontaan van wildvreemde mensen een stoel en koffie aangeboden. Wat wil een mens nog meer. Nou dat zal ik je vertellen, Een SB900, dat zou mijn dag compleet hebben gemaakt, want die was ik dus vergeten. En als je inmiddels gewend bent om portretfotografie te doen volgens de ALE methode, dan baal je flink. Dus dan maar helemaal op de gok. Camera lekker op de "P" stand, ISO op automatisch en klikken maar zonder erbij na te denken. Gelukkig maakte mijn, inmiddels grote vriend, de 24-120 VR een hoop goed. Wat een geweldig ding als je niet de mogelijkheid hebt om snel te wisselen en/of te zoomen met je voeten. Dus bij deze, niet mijn beste reeks, maar toch wel het plaatsen waard. Ondanks dat de serie in foto presentaties staat zijn tips natuurlijk welkom.

Foto-1
Afbeelding

Foto-2
Afbeelding

Foto-3
Afbeelding

Foto-4
Afbeelding

Foto-5
Afbeelding

Foto-6
Afbeelding

Foto-7
Afbeelding

Foto-8
Afbeelding
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Niels
Forumlid
Forumlid

Re: 1e dag Vierdaagse nijmegen (Elst)

Bericht door Niels » di jul 19 2011 10:50 pm

Hoi André,

Ik vind ze erg geslaagd, mensen gingen gewillig op de foto voor je, leuk!
Mooie reportage, en leuk om het enthousiasme te zien van de wandelaars.

Heb je ook nog foto's waar de wandelaars helemaal op staan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Ik kan aan de foto's niet echt zien dat het vierdaagse wandelaars zijn.

Gr. Niels (ps wel erg gezellig, de Nijmeegse vierdaagse niet?) :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » di jul 19 2011 11:24 pm

Ja het is weer wandelfeest in Nijmegen.
Mooie plaatjes van leuk uitgedoste wandelaars.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » wo jul 20 2011 7:17 am

Een geweldige serie. Leuk om al die enthousiaste mensen te zien :D

woudew
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door woudew » wo jul 20 2011 9:28 am

Is het alweer carnaval?

Barry

Bericht door Barry » wo jul 20 2011 9:07 pm

Leuke serie maar ik mis toch wel scherpte bij nr 3,4 en 5. Dat is wel jammer.

SuzieQ

Bericht door SuzieQ » wo jul 20 2011 9:43 pm

woudew schreef:Is het alweer carnaval?
Er lopen altijd apartelingen mee met de 4-daagse, weet nog dat er vorig jaar eentje was die alle 4 de dagen op de klompen had gelopen, vidn ik echt knap, ik hou het nog geen 50 meter uit op die dingen laat staan 200 km. Ik ben helaas dit jaar niet vrij met de 4-daagse, de vrijdag is ook een leuke dag om te fotograferen, vooral op de "via gladiola" als iedereen binnenkomt. zijn er geen sportievelingen in deze club die zelf meelopen?

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo jul 20 2011 9:52 pm

Ik werd in Elst door een wandelaar op mijn schouders getikt en vrolijk "he hallo, jij ook hier" tegen mij gezegd. Ik had geen idee wie dat was, maar toen ik er later over na ging denken, want zijn gezicht kwam me wel bekend voor, dacht ik dat het JacTrum was. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Er kan eigenlijk maar een iemand bevestigen of mijn vermoeden klopt, en dat is Jack zelf.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » wo jul 20 2011 10:29 pm

Klopt helemaal! Ik zag je daar staan en hoefde geen seconde na te denken om te weten wie je was. Dus ik tikte je inderdaad aan en riep 'hallo!' Toen je gezicht vervolgens een groot vraagteken werd voegde ik er aan toe 'Van de Nikon club' Ik was dus ook erg nieuwsgierig naar de (zoals nu blijkt) leuke foto's die je gemaakt hebt. Omdat ik (voor de 23e keer) de Vierdaagse meeloop kan ik er geen foto's van maken. Ten eerste omdat je het, zoals dat heet, 'druk genoeg hebt met jezelf', maar ook omdat ik niet de juiste spullen mee kan slepen. Ik heb dus wel een compactje bij me, maar dat is echt voor de kiekjes met de wandelmaten. Het wandelen ging de eerste twee dagen overigens voorbeeldig, met name door het prachtige wandelweer.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

M-a-r-k

Bericht door M-a-r-k » wo jul 20 2011 10:38 pm

gekke mensen.... :shock: leuke serie....

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo jul 20 2011 10:45 pm

JacTrum schreef:Klopt helemaal! Ik zag je daar staan en hoefde geen seconde na te denken om te weten wie je was. Dus ik tikte je inderdaad aan en riep 'hallo!' Toen je gezicht vervolgens een groot vraagteken werd voegde ik er aan toe 'Van de Nikon club' Ik was dus ook erg nieuwsgierig naar de (zoals nu blijkt) leuke foto's die je gemaakt hebt. Omdat ik (voor de 23e keer) de Vierdaagse meeloop kan ik er geen foto's van maken. Ten eerste omdat je het, zoals dat heet, 'druk genoeg hebt met jezelf', maar ook omdat ik niet de juiste spullen mee kan slepen. Ik heb dus wel een compactje bij me, maar dat is echt voor de kiekjes met de wandelmaten. Het wandelen ging de eerste twee dagen overigens voorbeeldig, met name door het prachtige wandelweer.

Weliswaar off-topic:

Leuk, hoe je elkaar zo toevallig kunt ontmoeten.

Respect Jac. :wink2: en dat voor de 23e keer...ik heb echt diep respect voor je.
Dan zul je ook wel naar Landgraaf komen wandelen....toch? :lol:

En veel succes in de komende dagen.

Gr. John.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo jul 20 2011 11:33 pm

Met een beetje mazzel en als ik vrij kan krijgen (het is gelukkig komkommertijd) ga ik proberen vrijdag naar Nijmegen te gaan. Het zal alleen een hele toer worden om de auto, ondanks dat ik een invalidekaart heb, dicht bij de annastraat te parkeren. Maar ik ga mijn best doen, want daar kun je natuurlijk echt mooie mensen op de foto zetten.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do jul 21 2011 7:48 pm

Ik ga mee met Barry's commentaar wat betreft gemis aan scherpte op foto 3, 4 & 5.
Verder wel leuke impressie van de verklede mensen.
Geeft de sfeer die op de wandelvierdaagse hangt wel weer.
Er hangt wel een gezellige sfeer op die vierdaagse als je bijvoorbeeld de reportage bij hart van Nederland bekijkt.
Maar zou nog liever morgen op Alpe d'Huez zijn, daar is het helemaal een gekkenbende met verklede Nederlanders.
Kan je fotografisch gezien helemaal los gaan volgens mij.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » do jul 21 2011 8:42 pm

André, ik zet mijn auto zelf in de parkeergarage. Ik doe dat natuurlijk 's morgens al heel vroeg, dus dan is het nog niet druk. Probeer eens op het parkeerdak Molenpoort. Dat is op een paar honderd meter van de finish. (Op het Keizer Karelplein de stad in rijden, tweede straat rechts en dan een paar honderd meter. Als hij vol is zie je dat vanzelf aan de signalering.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » do jul 21 2011 9:27 pm

Dank je Jac,

Vanaf hoe laat komen de wandelaars ongeveer binnen ????

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”