Wisselen of 1 Objectief

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
kl&m

Re: Wisselen of 1 Objectief

Bericht door kl&m » za jul 23 2011 4:36 pm

Goodje schreef:Hoi Mario, over jou vraag wel of niet wisselen van opjectieven zijn de meningen aardig verdeeld er zijn mensen die zeggen ik wissel niet want er kan vuil in de body komen en er zijn mensen zoals ik die zeggen ze hebben niet voor niks lose lensen hier op gezet.
Dat kan je ook weer schoon (laten) maken. Als de shoot erom vraagt wissel ik rustig tijdens een evenement naast de rookmachine - couldn't care less. Beter een keer extra schoonmaken dan een goeie plaat missen.

Als je een beetje handig bent is het met swabs prima zelf te doen en helemaal niet duur.

dotcat
Clublid
Clublid

Bericht door dotcat » di jul 26 2011 8:52 pm

18-200vr zou ik voor gaan, ik heb hem zelf ook vanaf het begin op de camera gehad. Tegenwoordig gebruik ik hem voornamelijk op vakantie en dagjes uit. Licht, groot zoom bereik, snelle scherpstelling en bijna voor elke situatie geschikt. Later, als je groot bent :mryellow: wil je misschien meer licht, mooie bokeh,etc.

Succes met kiezen
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di jul 26 2011 11:20 pm

Objectieven wisselen of niet?
Natuurlijk wel! Daar is de DSLR op gemaakt.
Ik heb mijn D90 nu anderhalf jaar, met zo'n 7000 sluiterbewegingen. Ik wissel regelmatig van objectief. Zowel binnen als buiten. Van de week gecontroleerd met wit papier en lucht shots (omdat er a.s. zaterdag een "Nikon Check & Clean" actie is bij camera.nl hier vlakbij), maar niet één stofje kunnen ontdekken.

Wat dierentuin betreft: giraffen en olifanten zijn meestal niet moeilijk te fotograferen met een standaardzoom, maar alles dat kleiner is smeekt om een tele-(zoom)objectief. Als ik naar Diergaarde Blijdorp ga neem ik alleen mijn 70-300 VR mee en ik gebruik die maar zelden op minder dan 150mm en meestal tussen de 200 en 300. Ik heb de 18-105 ook gehad. Heel best objectief, maar in Blijdorp heb ik er weinig aan gehad.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”