Nee, ik plaats daar geen foto's van.
Ik heb eens rondgezocht op ons forum naar medeslachtoffers van een wel gevulde fotorugzak in combinatie met een behoorlijke wandeltocht.
Daar zijn wel een aantal onderwerpen over, maar ik mis eigenlijk de recente eindervaringen van de clubleden die een stapje terug gedaan hebben in gewicht.
Probleemstelling:
De nationale parken in Scandinavië blinken uit in prachtige maar vooral lange wandelingen, ik bedoel daarmee een totaal aantal kilometers van 15 - 20 per trip. Veelal is dat op en neer omdat men daar het begrip rondwandeling zich niet eigengemaakt heeft.

Daar is weinig mis mee, het is een feest om daar te rond te sjouwen, maar met een D700 met grip / 12 -24 / 24-70 / 300mm/ 105 macro/ statief/macroslede/ 2 liter water, happe happe en wat kruimelgerei in de Nature trekker AW II gaat dat toch aardig wegen. Mijn rug gaat nu 62 jaar mee en dat ding heb ik wel goed bijgehouden, maar toch wordt het minder (zucht) En dan heb ik al het gevoel dat ik me qua objectieven en mogelijkheden beperk.
De ervaring wees al snel uit dat alleen de D700 met de 24 - 70, als walkaround, wel de meeste situatie's aankan, maar dat je altijd net op die wandeling toch wel om de/mijn .. verlegen zat.
Nu ben ik best wel bereid om wat aan kwaliteit/ mogelijkheden in te leveren t.o.v. gewicht.
Zeker op lange tracks.
Die hele zware zooi kan dan mooi in de Landrover blijven voor de korte gerichte trips of voor een kleine expeditie voor/naar een specifiek onderwerp.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de praktische inzet van een Coolpix-achtig of de G12 van Canon, voor een dergelijke bij-kamera is het merk / prijs niet zo belangrijk. Wel kwaliteit en een goede macrofunctie. En kom a.u.b. niet met de Leica 9, dat is

Wie heeft ervaring met een dergelijke lichtere uitrusting?