roofvogels

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
kurt

roofvogels

Bericht door kurt » wo jul 27 2011 11:03 pm

Hoi,

Laatst bij een roofvogelshow geweest, hier een kleine selectie van de gemaakte fotos.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: roofvogels

Bericht door Bob42 » wo jul 27 2011 11:14 pm

Sommige platen, mrt name 2 en 4 missen op mijn scherm wel wat scherpte...

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » wo jul 27 2011 11:16 pm

Mooie platen ,2en 4 missen inderdaad scherpte.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Muriel

Bericht door Muriel » wo jul 27 2011 11:32 pm

De eerste is inderdaad erg mooi. Ik zou het bij de oneven nrs houden.
Groeten, Muriel.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jul 28 2011 1:03 am

Eigenlijk kunnen wat mij betreft alle even nummers eruit. Alle oneven genummerde foto's zijn beter! :shock:

2 en 4 zijn inderdaad wel heel slecht. Die moet je echt gelijk weggooien; die halen de hele serie naar beneden. Dat is zonde.

Ik vind foto 1 de mooiste.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » do jul 28 2011 7:13 am

Nr 1 is super leuk...wat een kop zeg!!

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Cor Gortzak » do jul 28 2011 8:44 am

Ik begrijp mensen niet die commentaar willen hebben of geven op foto's die geplaatst zijn in
"Foto presentaties".

Als je commentaar wil hebben of geven doe dit dan alleen in "Foto commentaar".

Het zijn niet voor niks aparte rubrieken.

Hou de boel een beetje duidelijk s.v.p.

Misschien het blokje "plaats reactie" uit deze rubriek halen?
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » do jul 28 2011 9:30 am

Zelfontspanner schreef:Geen gezeur over "is niet scherp" en zo."
Mea culpa. Maar in dit speciale geval kon ik het niet laten om er toch een opmerking over te maken.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jul 28 2011 11:28 am

Zelfontspanner schreef:
Patrick schreef:Eigenlijk kunnen wat mij betreft alle even nummers eruit. Alle oneven genummerde foto's zijn beter! :shock:

2 en 4 zijn inderdaad wel heel slecht. Die moet je echt gelijk weggooien; die halen de hele serie naar beneden. Dat is zonde.

Ik vind foto 1 de mooiste.
Als zelfs bestuursleden zo reageren in dit draadje lijkt het me verstandig om dit bericht aan te passen.
Met name "Wij zien dit als het "gezellige" fotohoekje. Geen gezeur over "is niet scherp" en zo."
Soms zijn wij net mensen. :egeek:

Op zich heb je natuurlijk gelijk, maar ik heb geprobeerd het als tip te brengen. Als dat niet zo overgekomen is dan moet ik dat de volgende keer proberen duidelijker te formuleren. Of dat soort commentaar niet meer uiten, hoewel ik het op zich jammer zou vinden als we niet meer elkaar tips kunnen geven op een vriendelijke manier.

Want het is natuurlijk wel gewoon zonde als je tussen een aantal prima foto's er wat tussen zet die toch wel als mislukt gezien kunnen worden. Als je die mindere foto's verwijdert krijg je een heel andere discussie hier op het forum, dat is onderhand wel bekend. Dat probeerde ik eigenlijk te bereiken met mijn opmerking. Natuurlijk hoeft er niets verwijderd te worden of zo. We hebben geen onder- of bovengrens wat betreft kwaliteit aan de te plaatsen foto's, alleen fatsoensregels.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

kurt

Bericht door kurt » do jul 28 2011 11:53 am

Ben me er van bewust dat ik in dit hoekje niet teveel
Commentaar hoef te verwachten omdat daar beoordelingen voor bedoeld is.
Desalniettemin stel ik het persoonlijk wel op prijs, omdat er in wezen gezegd wordt "wees wat kritischer met wat je plaatst, want daarmee verhoog je de kwaliteit van de serie". Beetje het " de zwakste schakel" verhaal .

Voor de rubriek beoordelingen ben ik nog lang niet klaar, fotografeer nog niet zolang.
En alle technische facetten zullen me nog duizelen.

Groetjes Kurt

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jul 28 2011 12:52 pm

kurt schreef:Desalniettemin stel ik het persoonlijk wel op prijs, omdat er in wezen gezegd wordt "wees wat kritischer met wat je plaatst, want daarmee verhoog je de kwaliteit van de serie". Beetje het " de zwakste schakel" verhaal .
Dat is precies mijn punt. Mijn eerste inschatting dat jij als plaatser het wel op prijs zou stellen was blijkbaar wel waar. Goed te lezen. Dank je voor die reactie!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jul 28 2011 1:04 pm

Zelfontspanner schreef:Niet om flauw te doen, en ik ben het ook helemaal met je onderschrift eens, maar ik dacht dat jezelf nogal van de regeltjes bent (link), en ze staan er toch echt :wink2:
Eigenlijk horen we de discussie niet hier te voeren, maar soms loopt het gewoon zo.

Ik ben helemaal niet van de regels. :) Ik zie ze als een noodzakelijk kwaad. Ik ben er wel van overtuigd dat als je ze hebt, dat je ze dan ook moet handhaven. Met name bij commerciële uitingen is daar zelden discussie over. Niet nooit helaas; er is altijd wel een schemergebied. Die onduidelijkheden hebben we in het verleden ook gehad en heeft ons helaas zelfs wel eens een gewaardeerd lid gekost.

Bij presentaties en beoordelingen heb je een veel groter grijs gebied. Door een tijd geleden de sectie presentaties te splitsen in 2 secties hebben we geprobeerd het plaatsen van foto's aan de ene kant een kleine stap je maken; je moet je geen zorgen hoeven te maken dat je afgebrand wordt. De ander sectie is bedoeld voor het wat meer technisch bekijken van foto's en er echt commentaar op te geven. Dat moet ook kunnen tenslotte. van commentaar ga je niet dood, je leert er wellicht zelfs wat van.

Dit alles is natuurlijk wel enigszins een kunstmatige indeling, want waar houdt het ene op en waar begint het volgende. Een heel, heel groot grijs gebied dus. Maar een ding geldt altijd. Het wordt niet op prijs gesteld dat mensen afgekraakt worden. Dat is nooit de bedoeling. Opbouwend moet er volgens mij wel wat kunnen. Ook in presentaties. Zeker als je tips geeft hoe een foto (nog) beter had kunnen zijn. En dat probeerde ik hier ook aan te geven. Eigenlijk zou ik het ook wel jammer vinden als dat niet zou kunnen...

Eventueel verder in de sectie Nikon Club Nederland?

D. Vlugt

Bericht door D. Vlugt » di aug 02 2011 8:40 am

Fraaie foto´s, m.n. die van aasgier en zwarte wouw. Jammer dat ze genomen zijn tijdens een show. Uiteraard is een roofvogelshow een makkelijke plaats voor fotografen om foto´s van roofvogels van dichtbij te maken. Het wordt een ander verhaal als die foto´s in de natuurlijke omgeving gemaakt worden.
Er zit ook een andere kant aan die shows. Wat betreft de shows treden steeds meer organisaties naar buiten met bezwaren tegen het gebruik (misbruik) van roofvogels. Sinds het voorjaar van 2011 met een pakket uitgeschreven argumenten. Zie hiervoor:

http://www.vogelbescherming.nl/actueel/ ... s_en_uilen" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.vogelbescherming.nl/index.cf ... BE886336A3" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het geen idee voor fotografen fraaie plaatjes te schieten juist van die andere kant?

D. Vlugt, contactpersoon Werkgroeop Roofvogels Nederland in noord Holland

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”