welke telezoom lens voor D40??
welke telezoom lens voor D40??
Ik ben beginnend spiegel reflex (hobby)fotograaf.
Ik heb een standaard nikkor lens 18-55 maar ik hou wel van lekker dicht in zoomen.
Doordat er in de D40 geen focus motortje zit ben ik gebonden aan de duurdere AFS lenzen. De lens die ik in gedachten had was de nikon 55-200.
weet iemand nog alternatieven die een grotere zoom hebben maar niet al te duur zijn???
Ik heb een standaard nikkor lens 18-55 maar ik hou wel van lekker dicht in zoomen.
Doordat er in de D40 geen focus motortje zit ben ik gebonden aan de duurdere AFS lenzen. De lens die ik in gedachten had was de nikon 55-200.
weet iemand nog alternatieven die een grotere zoom hebben maar niet al te duur zijn???
Sigma heeft net twee nieuwe lensen uit, ook geschikt voor D40, met High Speed Motor (HSM):
http://www.sigma-photo.co.jp/english/ne ... 200_na.htm
Ik kan mijzelf zeker ook een beginnend fotograaf noemen en ook ik heb de D40. Inderdaad, het gemis van een inwendige focusmotor heeft zijn beperkingen. Ik heb een paar dagen geleden een objectief occassion gekocht. De 18-135, de kitlens van de D80. Deze heeft wel zelf een motor en is geschikt voor op mijn D40. Zo heb ik toch the best of both worlds, een mooie groothoek en een voor mij redelijke zoom. Oke het is geen VR lens, maar daar is de prijs dan ook naar. Hier kan ik voorlopig zeker mee uit de voeten. Succes ermee.
Rene
Rene
Is het zo dat elke sigma HMS op de d40 kan (en deze AF heeft) ? Ik weet het niet maar heb zo mijn twijfels. Op het lijstje van Sigma mis ik bijvoorbeeld de 150 macro HMS. Deze is er toch al even maar wordt door Sigma niet genoemd in de lijst voor de D40(x) Vergis ik mij ?John Sentani schreef:Sigma heeft net twee nieuwe lensen uit, ook geschikt voor D40, met High Speed Motor (HSM):
groet,
Rik
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon heeft geen 1.5x multiplier (waarschijnlijk wordt hier een converter bedoeld)dirk-jan boon schreef:snip (even afgezien van de nikon multiplier van 1.5x)
De Nikon TC 1,4/1,7/2x E II converters werken niet automatisch met de genoemde objectieven, soms past het niet eens.
Op m'n site wel ergens een tabel van welke TC met welk objectief werkt.
De 55-200VR is aanmerkelijk goedkoper dan de 70-300VR.
Op m'n site ook nog wel ergens een lijstje met kwaliteitsoordelen van de AF objectieven.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ook ik maak fouten. En zonder fouten zou het niet leuk zijn.dirk-jan boon schreef:voor alle duidelijkheid bedoelde ik de factor waarmee je moet vermenigvuldigen als je een niet dx objectief op een digitale body zet , voor zo ver ik weet is die factor 1.5 (dus 28mm > 42mm , 50mm > 75mm enz)
Maar hans als ik wederom uit me nek l*l dan hoor ik het graag
eerwaarde hans , het is je vergeven , ik had het denk ik iets anders moeten verwoorden , en fouten maken is menselijk. ik claim echt niet alle wijsheid in pacht te hebben en moet op digitale fotograife en zeker op fotobewerkingsgebied nog veel heel veel leren.Hans Braakhuis schreef:Ook ik maak fouten. En zonder fouten zou het niet leuk zijn.dirk-jan boon schreef:voor alle duidelijkheid bedoelde ik de factor waarmee je moet vermenigvuldigen als je een niet dx objectief op een digitale body zet , voor zo ver ik weet is die factor 1.5 (dus 28mm > 42mm , 50mm > 75mm enz)
Maar hans als ik wederom uit me nek l*l dan hoor ik het graag
Hoofdzaak is dat iedereen van een ander kan leren en je bent pas te oud om te leren als je of in een potje zit of 9m onder de grond en in de tussentijd leer ik nog elke dag wat bij