Behalve dat er geen Nikon op staat, of andere emotionele redenen,
waarom niet moeten kiezen voor een
Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD ,
waarom wel voor de
Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED VR

Omdat de Tamron uit test er net iets beter uit komt. qua optiek, en degelijkheid.Tom schreef:Waarom wel?
Geen idee. Kopen dat ding.Hagrid schreef:Omdat de Tamron uit test er net iets beter uit komt. qua optiek, en degelijkheid.Tom schreef:Waarom wel?
Tevens goedkoper.
Dus waarom niet?
linkje??Hagrid schreef:Omdat de Tamron uit test er net iets beter uit komt. qua optiek, en degelijkheid.Tom schreef:Waarom wel?
Tevens goedkoper.
Dus waarom niet?
Daarom staat er ook 'als'. Ik doe het zelf ook niet, maar ik ken genoeg mensen die er wel filters opschroeven...Tom schreef:Geen idee. Kopen dat ding.Hagrid schreef:Omdat de Tamron uit test er net iets beter uit komt. qua optiek, en degelijkheid.Tom schreef:Waarom wel?
Tevens goedkoper.
Dus waarom niet?
Dat filter-argument van hierboven ga ik niet in mee. Converterring kost geen drol, en op tele wordt überhaupt amper gebruik gemaakt van filters itt UWA..
http://www.photozone.de/nikon_ff/619-tamron70300f456fxGM schreef:linkje??
Kijk, dat soort argumenten zoek ik nouReneG schreef: Dan uit eigen ervaring (dus subjectief en mogelijk niet geheel rationeel). Let wel, ik heb geen ervaring specifiek met de 70-300VC maar ik heb genoeg Tamron's gehad om er in het algemeen iets over te zeggen:
- Soms hebben tamrons communicatieproblemen met Nikon bodies. Als dat gebeurt stelt hij niet goed scherp en/of maakt de camera geen foto. Het is zeldzaam maar als het gebeurt wel irritant. Met Nikon lenzen heb ik dat probleem niet.
- De kwaliteitscontrole van Tamron lijkt in het algemeen wat minder te zijn dan die van Nikon. Dus m.i. iets sneller kans op problemen of een maandagochtend editie.
- De bouwkwaliteit van de Tamron is in het algemeen minder goed dan die van vergelijkbare nikonlenzen (ik vergelijk dan dus geen nikon pro-lenzen met Tamron consumer-lenzen).
Dus het aloude devies lijkt weer te gelden: Je krijgt waar je voor betaald. De prijs ligt dicht bij elkaar en de overall prestatie dus ook, maar de Nikon doet het alles in acht nemende net iets beter. En het verschil lijkt niet zozeer in de optiek de liggen maar in zaken als bouw en snelheid.
precies... en de nikon heeft zijn sporen reeds verdiend. Met name de VR vind ik uitstekend.beersy schreef:voor die 25 euroootjes verschil wil ik op mijn nikon wel een nikonlens
http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/61? ... 3759=11511" onclick="window.open(this.href);return false;
suc6
beersy
Maakt het gebruik van betreffende lens dan uit of het wel of geen Nikon of Tamron moet worden?GM schreef:Blijft de vraag over...Waarvoor wil je deze lens gaan inzetten?
Algemene Tamron-ervaringen uit het verleden bieden waarschijnlijk geen garanties voor heden en de toekomst.Hagrid schreef:Kijk, dat soort argumenten zoek ik nouReneG schreef: Dan uit eigen ervaring (dus subjectief en mogelijk niet geheel rationeel). Let wel, ik heb geen ervaring specifiek met de 70-300VC maar ik heb genoeg Tamron's gehad om er in het algemeen iets over te zeggen:
- Soms hebben tamrons communicatieproblemen met Nikon bodies. Als dat gebeurt stelt hij niet goed scherp en/of maakt de camera geen foto. Het is zeldzaam maar als het gebeurt wel irritant. Met Nikon lenzen heb ik dat probleem niet.
- De kwaliteitscontrole van Tamron lijkt in het algemeen wat minder te zijn dan die van Nikon. Dus m.i. iets sneller kans op problemen of een maandagochtend editie.
- De bouwkwaliteit van de Tamron is in het algemeen minder goed dan die van vergelijkbare nikonlenzen (ik vergelijk dan dus geen nikon pro-lenzen met Tamron consumer-lenzen).
Dus het aloude devies lijkt weer te gelden: Je krijgt waar je voor betaald. De prijs ligt dicht bij elkaar en de overall prestatie dus ook, maar de Nikon doet het alles in acht nemende net iets beter. En het verschil lijkt niet zozeer in de optiek de liggen maar in zaken als bouw en snelheid.