Bericht
door André » wo aug 10 2011 11:05 am
En waarom zou je een camera bij de plaatselijke winkel kopen en een objectief niet ???
Ik heb in het begin ook altijd mijn spullen gekocht bij de plaatselijke fotowinkel, omdat ik dan altijd voor goed advies terug kan gaan.
Maar die vlieger gaat toch heel vaak niet op. De "oude knarren" zijn meestal niet goed op de hoogte van de nieuwe technieken en
de "broekies" zijn meestal pixel-verslaafd en hebben weer de ballen verstand van fotograferen.
Ook voor service hoef je echt niet meer naar de fotowinkel te gaan. De camera's zijn door de winkelier niet meer zelf te repareren
door alle elektronica die erin zit. De winkel zal de camera opsturen naar Beverwijk en zal dus niet sneller gerepareerd zijn dan
bij een webshop, of zelf contact opnemen met beverwijk.
Blijft over het argument garantie. Ook dat is eigenlijk geen echte reden meer om bij de winkelier op de hoek te kopen. De meeste
webshops handelen die ook netjes af.
Mijn advies, ga voor je portemonee, maar ga wel naar een webwinkel, die ook een "echte" winkel hebben. Mocht er dan toch iets niet
soepel verlopen, kun je altijd naar de "echte" winkel toegaan, misschien samen je buurman die 2.10 is, en/of de honkbalknuppel
van je zoon.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.