Schizofreen schreef:Ik vind de foto's wat aan de donkere kant en de meeste missen een echt onderwerp denk ik.
ok, donker. Nu heb ik in een 'bos' veel licht en op andere plekken weinig licht. Dus ik probeerde een compromis te krijgen. Ik ga het wat lichter maken met de kans dat ik uitgebeten plekken krijg.
Schizofreen schreef:Vind het idee van 3 wel goed, probeert je in de foto te trekken, alleen ontbreekt er na de brug wat spannends denk ik.
zie je punt.
Schizofreen schreef:Zoals je zelf aangeeft zit je voor je gevoel erg dicht op de foto's. Dat heb ik ook met mijn groothoek, maar dat is wat mij betreft wel de manier om leuke shots te krijgen.
Dat heb ik ook. Maar daar is groothoek ook voor.
jac49 schreef:Nou kan ik helemaal verkeerd zitten ,maar is een bos wel een geschikte lokatie om met een groothoek aan de gang te gaan.?
het moet kunnen lijkt mij. Maar je moet wel enorm goed zoeken was ik achter gekomen. Alles wordt zo massaal. Denk dat een 35mm of groter makkelijker is. Maar uitdagingen zijn leuk
sjoppen schreef:De foto's doen mij niet zo veel.
Ik denk dat dit meer komt door de locatie dan door jou kunde.
Ik vind groothoek meer iets voor grote structuren en vergezichten.
Dus ik zou zeggen kom uit het bos.

ik had een stuk gelezen op de site van Ken Rockwell en probeerde dit toe te passen. Een rij bomen met licht en objecten waar je lekker dicht op kan kruipen. Maar architect is inderdaad makkelijker en beter te doen. Spreekt denk ik ook meer mensen aan.
sjoppen schreef:Let wel, dit is slecht mijn mening.
Ik ben geen ervarings deskundige, ben nog aan het sparen voor de 10-24 maar wat een prijskaart zeg.
Meningen zijn altijd welkom.
De Nikkor 10-24? Zou eerder kijken naar de Tokina's.