Nikkor AF 35-70 2.8
-
- Forumlid
- Contacteer:
Nikkor AF 35-70 2.8
Hallo,
Net deze lens op Ebay op de kop getikt; vandaag binnen gekomen en meteen op m'n D700 geschroefd. Mijn verbazing werd groot toen ik erachter kwam dat deze niet met Autofocus werkte terwijl ik daar toch wel vanuit ging... anders had ik 'm niet genomen. Heb de macro stand gevonden en ingesteld; heb wat met de 'aperture' settings op de lens gespeeld. Als ik 'm op m'n camera aansluit dan krijg ik 'n driehoek te zien met F0... F6 al naar gelang de stand van de 'Aperture'...
Krijg 't idee alsof ik gigantisch verkeerd bezig ben en er helemaal niets meer van begrijp...
Franc
Net deze lens op Ebay op de kop getikt; vandaag binnen gekomen en meteen op m'n D700 geschroefd. Mijn verbazing werd groot toen ik erachter kwam dat deze niet met Autofocus werkte terwijl ik daar toch wel vanuit ging... anders had ik 'm niet genomen. Heb de macro stand gevonden en ingesteld; heb wat met de 'aperture' settings op de lens gespeeld. Als ik 'm op m'n camera aansluit dan krijg ik 'n driehoek te zien met F0... F6 al naar gelang de stand van de 'Aperture'...
Krijg 't idee alsof ik gigantisch verkeerd bezig ben en er helemaal niets meer van begrijp...
Franc
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikkor AF 35-70 2.8
Beste Franc,
Dat most niet kunnen
.
Een D700 moet met bijna iedere NikonAF lens kunnen Af'en.
Er zijn verschillende versies, kan je aangeven welke?
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... html#xx-70" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht werkt eea. beter als je de bajonetvatting gebruikt, een schroefvatting op Nikon lenzen komt niet veel voor
Groeten, Gijs
Dat most niet kunnen

Een D700 moet met bijna iedere NikonAF lens kunnen Af'en.
Er zijn verschillende versies, kan je aangeven welke?
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... html#xx-70" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht werkt eea. beter als je de bajonetvatting gebruikt, een schroefvatting op Nikon lenzen komt niet veel voor

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Javelin
- Clublid
In de Macro setting is er geen autofocus! 

Heel veel analoog en steeds meer digitaal.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ook in verband met de zoektocht naar lenzen een aantal keren op deze site getracht om het serienummer te achterhalen... echter krijg 'm niet geopend... Krijg een melding dat de server niet reageert...
De melding op het Info-display (driekhoek F0-F6) wekt bij mij de indruk dat dit een non-CPU lens is... Deze als dusdanig gisteravond ook ingevoerd in mijn D700... Echter hij stelt niet automatisch scherp... alsoof de 'motor' niet werkt... De gegevens worden correct weergegeven in het display, maar het scherpstellen lukt niet...
In elk geval al bedankt voor de feedback...: Het serienummer is: 236367
Franc
De melding op het Info-display (driekhoek F0-F6) wekt bij mij de indruk dat dit een non-CPU lens is... Deze als dusdanig gisteravond ook ingevoerd in mijn D700... Echter hij stelt niet automatisch scherp... alsoof de 'motor' niet werkt... De gegevens worden correct weergegeven in het display, maar het scherpstellen lukt niet...
In elk geval al bedankt voor de feedback...: Het serienummer is: 236367
Franc
- Frank Roelofs
- Forumlid
Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M? 

Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Diafragma staat op f2.8 en focuskeuze staat op 'C'... Macht der gewoonte... Zo heb ik 'm even ingevoerd mbt non-cpu data... op 70mmFrank R schreef:Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M?
Franc
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
lees deze eens
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=34448" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=34448" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- Frank Roelofs
- Forumlid
Diafragma moet op F22 staan en knopje met oranje streepje omzetten ivm lichtmeting. Staat die daar niet op krijg je een fout melding. (Meestal FEE)fpnigl1402 schreef:Diafragma staat op f2.8 en focuskeuze staat op 'C'... Macht der gewoonte... Zo heb ik 'm even ingevoerd mbt non-cpu data... op 70mmFrank R schreef:Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M?
Franc
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Heb nu alle data uit de NON-CPU database verwijderd op m'n toestel. Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...Frank R schreef:Diafragma moet op F22 staan en knopje met oranje streepje omzetten ivm lichtmeting. Staat die daar niet op krijg je een fout melding. (Meestal FEE)fpnigl1402 schreef:Diafragma staat op f2.8 en focuskeuze staat op 'C'... Macht der gewoonte... Zo heb ik 'm even ingevoerd mbt non-cpu data... op 70mmFrank R schreef:Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M?
Franc
Handmatig werkt deze lens... krijg ook de nodige response van de camera m.b.t. focus (groene lampje) echter autofocus (en dat staat er ook nog op) werkt niet. Heb ook de verkoper op eBay gecontacteerd, maar daar verwacht ik morgen pas een reactie... Heb voor de zekerheid nog 'AF-ON' setting gecontroleerd zodat ik niet door dit paard getrapt word...

Heb even goed naar VisTV gekeken... overweeg dat 's te gaan doen...
Franc
- Frank Roelofs
- Forumlid
Heb nu alle data uit de NON-CPU database verwijderd op m'n toestel. Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...Frank R schreef:Diafragma moet op F22 staan en knopje met oranje streepje omzetten ivm lichtmeting. Staat die daar niet op krijg je een fout melding. (Meestal FEE)fpnigl1402 schreef:Diafragma staat op f2.8 en focuskeuze staat op 'C'... Macht der gewoonte... Zo heb ik 'm even ingevoerd mbt non-cpu data... op 70mmFrank R schreef:Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M?
Franc
Handmatig werkt deze lens... krijg ook de nodige response van de camera m.b.t. focus (groene lampje) echter autofocus (en dat staat er ook nog op) werkt niet. Heb ook de verkoper op eBay gecontacteerd, maar daar verwacht ik morgen pas een reactie... Heb voor de zekerheid nog 'AF-ON' setting gecontroleerd zodat ik niet door dit paard getrapt word...

Heb even goed naar VisTV gekeken... overweeg dat 's te gaan doen...
Franc[/quote]
Heb je je handleiding erop nageslagen wat te doen met NON-CPU objectieven? Foutmelding driehoekje F heeft daarmee te maken.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Franc,
Het begint te rieken naar een electrisch probleem.
Als je tijd hebt kan je volgnde week even naar de openluchtbeurs in Doesburg gaan, daar zijn vele Nikon keners aanwezig.
Groeten, Gijs
Als je tijd hebt kan je volgnde week even naar de openluchtbeurs in Doesburg gaan, daar zijn vele Nikon keners aanwezig.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Contacteer:
Los even van het ge-eikel van mijn probleem is dit zo al een gouden tip... ga even op zoek naar wat details van deze beurs...gijs sandberg schreef:Beste Franc,
Groeten, Gijs
Mijn 17-35 f.2.8 werkt feilloos op dezelfde camera... en die geur van 'een electrisch probleem' staat me niet aan... Maar het zou inderdaad zo kunnen zijn...
Franc
Als je het goed gedaan hebt kan je de diafragmaring niet meer draaien, dus er staat nog steeds iets niet goed.Frank R schreef:Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...
In de link van Gijs staat dat deze lens een "twist aperture lock" heeft, dan denk ik aan een knopje dat je kan draaien, het moet bij de diafragmaring zitten.
Groeten Jan
- Frank Roelofs
- Forumlid
Contacten gereinigen?gijs sandberg schreef:Beste Franc,
Groeten, Gijs
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo Jan,Grojan schreef:Als je het goed gedaan hebt kan je de diafragmaring niet meer draaien, dus er staat nog steeds iets niet goed.Frank R schreef:Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...
In de link van Gijs staat dat deze lens een "twist aperture lock" heeft, dan denk ik aan een knopje dat je kan draaien, het moet bij de diafragmaring zitten.
Groeten Jan
Bedankt voor de zondagsupport... staat goed... de ring kan niet meer gedraaid worden... Echter ik krijg nog steeds geen melding te zien op m'n info-display dat overeenkomt met de specs van de camera (f2.

Franc