Nikkor AF 35-70 2.8

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
fpnigl1402
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Nikkor AF 35-70 2.8

Bericht door fpnigl1402 » zo aug 14 2011 12:22 am

Hallo,

Net deze lens op Ebay op de kop getikt; vandaag binnen gekomen en meteen op m'n D700 geschroefd. Mijn verbazing werd groot toen ik erachter kwam dat deze niet met Autofocus werkte terwijl ik daar toch wel vanuit ging... anders had ik 'm niet genomen. Heb de macro stand gevonden en ingesteld; heb wat met de 'aperture' settings op de lens gespeeld. Als ik 'm op m'n camera aansluit dan krijg ik 'n driehoek te zien met F0... F6 al naar gelang de stand van de 'Aperture'...

Krijg 't idee alsof ik gigantisch verkeerd bezig ben en er helemaal niets meer van begrijp...

Franc

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nikkor AF 35-70 2.8

Bericht door gijs sandberg » zo aug 14 2011 8:53 am

Beste Franc,

Dat most niet kunnen :x .
Een D700 moet met bijna iedere NikonAF lens kunnen Af'en.
Er zijn verschillende versies, kan je aangeven welke?
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... html#xx-70" onclick="window.open(this.href);return false;

Wellicht werkt eea. beter als je de bajonetvatting gebruikt, een schroefvatting op Nikon lenzen komt niet veel voor :)

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Javelin
Clublid
Clublid

Bericht door Javelin » zo aug 14 2011 10:03 am

In de Macro setting is er geen autofocus! :lol:
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.

fpnigl1402
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door fpnigl1402 » zo aug 14 2011 11:23 am

Ook in verband met de zoektocht naar lenzen een aantal keren op deze site getracht om het serienummer te achterhalen... echter krijg 'm niet geopend... Krijg een melding dat de server niet reageert...

De melding op het Info-display (driekhoek F0-F6) wekt bij mij de indruk dat dit een non-CPU lens is... Deze als dusdanig gisteravond ook ingevoerd in mijn D700... Echter hij stelt niet automatisch scherp... alsoof de 'motor' niet werkt... De gegevens worden correct weergegeven in het display, maar het scherpstellen lukt niet...

In elk geval al bedankt voor de feedback...: Het serienummer is: 236367

Franc

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo aug 14 2011 11:36 am

Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M? :|
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

fpnigl1402
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door fpnigl1402 » zo aug 14 2011 11:39 am

Frank R schreef:Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M? :|
Diafragma staat op f2.8 en focuskeuze staat op 'C'... Macht der gewoonte... Zo heb ik 'm even ingevoerd mbt non-cpu data... op 70mm

Franc

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » zo aug 14 2011 11:41 am

lees deze eens
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=34448" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo aug 14 2011 11:44 am

fpnigl1402 schreef:
Frank R schreef:Lijkt de eerste versie te zijn. Staat het diafragma op F22? Staat het focuskeuzeschakkelaartje op je camera op C of S, en niet op M? :|
Diafragma staat op f2.8 en focuskeuze staat op 'C'... Macht der gewoonte... Zo heb ik 'm even ingevoerd mbt non-cpu data... op 70mm

Franc
Diafragma moet op F22 staan en knopje met oranje streepje omzetten ivm lichtmeting. Staat die daar niet op krijg je een fout melding. (Meestal FEE)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

fpnigl1402
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door fpnigl1402 » zo aug 14 2011 12:11 pm

Frank R schreef:
fpnigl1402 schreef:

Franc
Diafragma moet op F22 staan en knopje met oranje streepje omzetten ivm lichtmeting. Staat die daar niet op krijg je een fout melding. (Meestal FEE)
Heb nu alle data uit de NON-CPU database verwijderd op m'n toestel. Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...

Handmatig werkt deze lens... krijg ook de nodige response van de camera m.b.t. focus (groene lampje) echter autofocus (en dat staat er ook nog op) werkt niet. Heb ook de verkoper op eBay gecontacteerd, maar daar verwacht ik morgen pas een reactie... Heb voor de zekerheid nog 'AF-ON' setting gecontroleerd zodat ik niet door dit paard getrapt word... ;-)

Heb even goed naar VisTV gekeken... overweeg dat 's te gaan doen...

Franc

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo aug 14 2011 12:26 pm

Frank R schreef:
fpnigl1402 schreef:

Franc
Heb nu alle data uit de NON-CPU database verwijderd op m'n toestel. Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...

Handmatig werkt deze lens... krijg ook de nodige response van de camera m.b.t. focus (groene lampje) echter autofocus (en dat staat er ook nog op) werkt niet. Heb ook de verkoper op eBay gecontacteerd, maar daar verwacht ik morgen pas een reactie... Heb voor de zekerheid nog 'AF-ON' setting gecontroleerd zodat ik niet door dit paard getrapt word... ;-)

Heb even goed naar VisTV gekeken... overweeg dat 's te gaan doen...

Franc[/quote]

Heb je je handleiding erop nageslagen wat te doen met NON-CPU objectieven? Foutmelding driehoekje F heeft daarmee te maken.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » zo aug 14 2011 12:27 pm

Beste Franc,

Het begint te rieken naar een electrisch probleem.
Als je tijd hebt kan je volgnde week even naar de openluchtbeurs in Doesburg gaan, daar zijn vele Nikon keners aanwezig.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

fpnigl1402
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door fpnigl1402 » zo aug 14 2011 12:30 pm

gijs sandberg schreef:Beste Franc,

Als je tijd hebt kan je volgnde week even naar de openluchtbeurs in Doesburg gaan, daar zijn vele Nikon keners aanwezig.
Groeten, Gijs
Los even van het ge-eikel van mijn probleem is dit zo al een gouden tip... ga even op zoek naar wat details van deze beurs...
Mijn 17-35 f.2.8 werkt feilloos op dezelfde camera... en die geur van 'een electrisch probleem' staat me niet aan... Maar het zou inderdaad zo kunnen zijn...

Franc

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » zo aug 14 2011 12:48 pm

Frank R schreef:Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...
Als je het goed gedaan hebt kan je de diafragmaring niet meer draaien, dus er staat nog steeds iets niet goed.
In de link van Gijs staat dat deze lens een "twist aperture lock" heeft, dan denk ik aan een knopje dat je kan draaien, het moet bij de diafragmaring zitten.

Groeten Jan

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo aug 14 2011 1:02 pm

gijs sandberg schreef:Beste Franc,

Groeten, Gijs
Contacten gereinigen?

fpnigl1402
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door fpnigl1402 » zo aug 14 2011 1:16 pm

Grojan schreef:
Frank R schreef:Nu de lens erop bevestigd, diafragma op F22 gezet... Zo'n raar knopje uitgetrokken...maar dat heeft voor mij geen waarneembaar effect. Krijg weer -driehoekje F6- te zien. Draai ik diafragma ring dan wordt het -driehoekje F0- ...
Als je het goed gedaan hebt kan je de diafragmaring niet meer draaien, dus er staat nog steeds iets niet goed.
In de link van Gijs staat dat deze lens een "twist aperture lock" heeft, dan denk ik aan een knopje dat je kan draaien, het moet bij de diafragmaring zitten.

Groeten Jan
Hallo Jan,

Bedankt voor de zondagsupport... staat goed... de ring kan niet meer gedraaid worden... Echter ik krijg nog steeds geen melding te zien op m'n info-display dat overeenkomt met de specs van de camera (f2.8)... manueel werktie wel... en verdraaid goed ook... moet ik toegeven... Heb 'm nu ook weer toegevoegd als Non-CPU lens... Krijg dan netjes de juiste F waarde te zien... echter ik kan de Diafragma-waarde alleen wijzigen mbv de ring... dus vastzetten gaat me niet helpen hierin... Nog steeds werkt echter Autofocus niet... Denk dat Gijs een hele goeie speurneus heeft...

Franc

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”