Bericht
door WMone » ma aug 15 2011 2:43 pm
Naar mijn idee zit er geen relatie tussen de onleesbare bestanden en ze zijn onbewerkt, alleen opgeslagen op een externe schijf met een ingebouwde cardreader. Er zitten tussen de bestanden ook leesbare bestanden (dus niet de rest) en het zijn ook niet alleen de bestanden die in achter elkaar door heb geschoten. Bij een andere kaart die ik heb gebruikt en nadat ik de kaart weer geformatteerd heb is het niet meer voorgekomen. Ik heb zojuist de bestanden nogmaals op de kaart gezet en in de camera zijn ze ook niet leesbaar, ik krijg de boodschap "bestand bevat geen beeldgegevens" terwijjl ik de andere foto's wel kan openen. Dit deed mij eraan herinneren dat ik deze boodschap tijden de shoot ook eens ben tegengekomen toen ik een foto op mijn camera opende dus waarschijnlijk is het al bij het fotograferen gebeurt en niet bij het lezen van mijn kaart ( altijd met een cardreader).
Ik kon geen KuSo exif-viewer vinden voor Mac dus weet ik niet of ze daarin te openen zijn maar niet in Lightroom, Photo-Mecanic, Photoshop en viewer en in finder worden ze al niet juist weergegeeven.
Mocht ik ze niet leesbaar kunnen maken heb ik een ding geleerd, als ik tijdens een shoot de melding "bestand bevat geen beeldgegevens" tegenkom direct uilezen en formatteren of een andere kaart in mijn camera stoppen.
Bedankt voor alle reacties,
Groet,
Wouter