Zelf vind ik deze wel iets hebben.
Wat vinden jullie? P.S. het gaotische haar is bedoeld.
Deze komt zo uit de camera.

of mevrouw? ik kan het niet zienAndré schreef:Ik ben er ook niet kapot van. Beetje het idee of deze meneer bruut uit zijn middagdutje is gehaald.
Een portret is een schilderij gemaakt door een portretschilder, een foto gemaakt door een fotograaf, een gebeeldhouwde weergave van iemands hoofd of buste, of een andere artistieke voorstelling van een persoon of een groep. Portretten zijn vaak eenvoudige afbeeldingen van het gezicht zonder veel creativiteit (zoals pasfoto's). De opzet is te tonen hoe de persoon eruit ziet, met soms wat artistiek inzicht in zijn of haar persoonlijkheid. Meestal is herkenbaarheid van het gezicht het belangrijkst.Dochoff schreef:Wat is de definitie van een portret dan? Moet dat een mooi model in een nette pose zijn?
Ik vind het wel wat hebben, maar buiten dat blijft het een bedoeling van de fotograaf, soms samen met het model. Niet iedere foto is bedoeld om als "ideale schoonzoon of -dochter op de schouw te staa, toch?
Groetjes,
Dochoff
Astrid ,helemaal gelijk ,het mag gerust eens wat anders ,komt de creativiteit zeker ten goede.calina schreef:Ik vind 't ook wel wat hebben hoor. Waarom moet 't persé herkenbaar in beeld. Dan voldoet deze foto misschien niet aan de definitie portret, maar waarom niet eens van de geijkte paden afwijken of hoe dat ook heet.
Qua kleur en belichting mag het zeker anders, maar qua pose vind ik 't leuk, origineel.
Gr. Astrid