foto 1 wat een weer

foto 2

foto 3

foto 4

foto 5

en toen klaarde het weer op
foto 6

foto 7

foto 8

foto 9

dus was ik maar wat foto's in huis aan het maken
foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

foto 6

Veel heb ik niet meer toetevoegen ,veel lezen en je goed voorbereiden op de dingen die je gaat fotograferen ,en veel heel veel proberen,Myriad schreef:Wat vind je er zelf van Ruud?
Ik moet hier even iets van zeggen, ook al staat het in 'Foto presentaties' en niet in 'Foto beoordelingen'.
De volgende zaken zijn beslist positief bedoeld en ik hoop dat je het wilt aannemen en dat je er veel aan zult hebben.
De foto's vind ik niet leuk en zeggen me niets, zijn een allegaartje van kiekjes en de meeste zijn gewoon niet scherp.
Waarschijnlijk gemaakt op diafragmavoorkeuze (alles op f/5)?; ik zie 52mm (op de D50) en lange sluiterijden (bijv. 1/13s); uit de hand?
Begin bij het begin: leer met een DSLR lichtmeten en het samenspel tussen diafragma, sluiterijd en ISO (en wat dat doet met het beeld). En leer je materiaal goed kennen.
Houd je sluitertijden uit de hand in de gaten, of gebruik een objectief met VR (aan) of gebruik een statief of rijstzak o.i.d.
Binnen had je neem ik aan - gezien het weer - toch alle tijd om foto's te maken? Neem er dan ook de tijd voor om het goed/beter op- en in te stellen!
Als je de moeite neemt om je in deze materie te verdiepen, veel oefent, het in verschillende situaties op de juiste manier kunt toepassen, kritisch bent en blijft op je eigen werk en vooral leert van je fouten,
zal je fotografie beslist met stappen vooruit gaan. Bekijk eerst zelf kritisch je foto's. Dan zul je voortaan dit soort foto's niet meer (durven) plaatsen.