De Proef en eet in Enschede

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
oud0001

De Proef en eet in Enschede

Bericht door oud0001 » za sep 03 2011 10:58 pm

Vandaag met de 35mm 1,8 AF-s op stap geweest.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: De Proef en eet in Enschede

Bericht door Frankie » za sep 03 2011 11:26 pm

Nummer 7 favoriet, 'betrapt' en mooi gekaderd !

oud0001

Bericht door oud0001 » za sep 03 2011 11:29 pm

Yep, ze had me ineens in de smiezen en hield daarna haar hand voor haar gezicht. Daar was ze net ff te laat mee.
Er was ook markt. Dus maar ff een babbeltje gemaakt en toen was het in orde. :mryellow:

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » zo sep 04 2011 9:04 am

Je gaat mij zeker niet vertellen dat je bij foto 8 haar gefotografeerd hebt om dat masker :D
Kanonnen wat heeft die vrouw een beste bos hout voor de deur :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo sep 04 2011 10:29 am

Schoonderbeek schreef:Je gaat mij zeker niet vertellen dat je bij foto 8 haar gefotografeerd hebt om dat masker :D
Kanonnen wat heeft die vrouw een beste bos hout voor de deur :D
Dat komt door dat korset natuurlijk! ;)
Wel apart dat zoiets daar rondloopt trouwens. Is meer wat voor de Elf Fantasy Fair of Summer Darkness.

Tuihanti, leuke foto's! Vooral nummer 7, die spreekt wel. Nummer 6 lekker goed scherp.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

oud0001

Bericht door oud0001 » zo sep 04 2011 11:09 am

Nou toe maar. Als ik een bosje hout wil, grabbel ik wel ff naast me op de bank. Wegkijken doe ik natuurlijk ook niet maar, hier gaat het om een model uit de modeshow die later zou plaatsvinden in de oude kerk op de oude markt. Ik liep er om heen. Dat was dus een stukje reclame voor die modeshow.
Er liep ook nog een dame in het wit. De rok van het geheel was gemaakt met allerhande vakjes er in.
In de vakjes zaten allerhande zaken die je er zo uit kon halen. Zaken zoals pinda's e.d. Vandaar die kinderen onder in het beeld. Die kon ik niet van de voorzijde maken. Wel jammer.
9.
Afbeelding

Deze meneer fotografeerde voor de organissatie met een D200. Uiteraard even een babbeltje gemaakt.
10.
Afbeelding

Deze meneer maakte zijn foto's op een iets ouderwetse manier. Daarna heeft ie mij gefotografeerd.
11.
Afbeelding

Deze dames maar even gevraagd.
12.
Afbeelding

Na de martk moet er opgeruimd worden. De ploeg zit al klaar. Het zou zo een scenen uit de Birds kunnen zijn.
13.
Afbeelding

Her en der geen scheve blikken gehad. Wel en opmerking van iemand in de trand van: zo dat doe je snel. :mryellow:
Klopt ook wel. De camera hing voor me en enkel als ik iets wilde schieten was het pakken, voor mijn gezicht drukken, focus, klik en direct weer laten hangen en de andere kant op kijken. Werkt heel mooi. :wink:

Deze meneer gaf een thuns up.
Zo.n club pet helpt soms ook wel een beetje. :wink:
14.
Afbeelding

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo sep 04 2011 11:36 am

Het heeft wel wat, die jurk. Nu ik snap dat het om een modeshow ging, kun je het wat beter plaatsen he ;)
Mijn vriend wilde ook naar de Proefeet gisteravond, hij gaat elk jaar. Helaas zei een vriend van hem hun 'date' af en had hij geen zin om alleen te gaan (en ik kon niet). De zaterdagavond schijnt de leukste avond van de Proef-eet te zijn. Ik wil er ook nog een keertje heen.

De rest van de foto's vind ik trouwens niet zo heel spannend...misschien iets te algemeen en weinig samenhang?
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » zo sep 04 2011 11:55 am

Een mooie serie heb je gemaakt ,maar ik had toch graag wat meerrrrr foto's gezien van het thema zelf . :wink:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » zo sep 04 2011 12:16 pm

Op zich een aardige serie, die typisch Nederlandse braderie sfeer heb je goed getroffen maar je had dit ook met je 18-55 kitlens kunnen maken, naar mijn mening hadden bijna al deze foto's er baad bij gehad als je de 35 MM 1.8 op f1.8 of f2.0 had gebruikt dan waren de onderwerpen een beetje los gekomen van de achtergrond.

Groeten Jan

oud0001

Bericht door oud0001 » zo sep 04 2011 1:10 pm

Klopt, ik had dit net zo goed met de kitlens kunnen maken, hoewel die toch minder presteerd qua scherpte.
Mijn doel was kijken hoe het werkt met het 35mm brandpunt.
Dat was dan ook het enige objectief dat ik bij me had. Dinnetje had de kitlens op de D200.
De andere objectieven met opzet thuis gelaten.

Over het diafragma heb je gelijk. Een grotere opening was mooier geweest bij de portretten. Dat had meer rust in het beeld gegeven.
Mee eens. Darom heb ik ook de 1,8 gekozen. Op f 5,6 zou dit objectief de meeste scherpte moeten tonen.
Vandaar f5,6. ISO 800 om ook ruim voldoende S te houden in de schaduw gebieden.
Die scherpte is er wel. Dat is nu wel duidelijk. Dat bevalt me goed.
Bokeh en DOF testen doe ik nog met portretten in een meer gecontroleerde omgeving.
Het was gisteren gewoon 2 uurtjes kijken en knallen.

Meer foto's van het evenement zelf?
Dan moet ik maar een deel III neer zetten. :wink:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo sep 04 2011 3:05 pm

Waarom heb je onder deze goede lichtomstandigheden gekozen voor iso 800 en spotmetering? Foto's ogen ook wat roetig door teveel aan scherpte/contrast.

oud0001

Bericht door oud0001 » zo sep 04 2011 4:34 pm

Mee eens. Darom heb ik ook de 1,8 gekozen. Op f 5,6 zou dit objectief de meeste scherpte moeten tonen.
Vandaar f5,6. ISO 800 om ook ruim voldoende S te houden in de schaduw gebieden.
Dit bovenstaande staat een stukje hoger geschreven. :wink:
Gemakzucht dus. Had het anders gekund? Zeker wel maar, dat was ff niet van belang voor mij.
Waarom niet? Omdat ik te snel moet reageren op te verschillende situaties.
Dan is standje P of dit het makkelijkst. Het objectief kan het allemaal wel aan. Deze is snel genoeg met het scherpstellen.
Wel even wennen dat ik em bijna niet hoor in het lawaai.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”